Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tyhle fotky usvědčují Porsche ze lži. A ukazují i jeden bizarní způsob maskování
5.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche se nedávno holedbalo, že jeho elektrická prvotina bude všechno, jen ne přímý konkurent aut Tesly. Realita je zjevně jiná, bizarně kamuflovaná.
Šéf Porsche Oliver Blume před nedávnem prohlásil, že pro chystanou sériovou verzi konceptu Mission E nevidí Teslu Model S jako konkurenci. Uznává sice, že oba vozy kráčí za stejnou klientelou, ovšem podle něj Porsche zvolilo vlastní cestu. Proto prý není důležité, co vlastně společnost Elona Muska dělá. Sada snímků pořízených špionážními fotografy ale dokazuje, že Blume buď neví, co vývojové oddělení dělá, což je velmi nepravděpodobné. A nebo lhal, aby nepřipustil, že pro „své” slavné Porsche považuje za konkurenci jakýsi věčný start-up z Kalifornie.
Testovací prototypy Porsche Mission E byly zachyceny ve vývojovém centru značky ve Weissachu ve společnosti hned několika různých Tesel s německými registracemi, zejména pak vedle Model S. To by v kontextu se slovy šéfa německé automobilky mohlo být překvapivé, nicméně ve skutečnosti se tomu vůbec nedivíme. Americký elektromobil je lídrem segmentu a zejména prestižní značka jako Porsche s ním chtě nechtě poměřována bude. A pokud ho dalece nepřekoná, bude mít z ostudy kabát, proto se na takový souboj musí připravit.
Porsche přitom počítá s tím, že by ročně prodávalo zhruba dvacet tisíc exemplářů svého prvního (pokud v tom nepočítáme vůz značky Lohner z let 1900 až 1905) elektromobilu. To není až tak enormní číslo, zvláště když Mission E bude mít zajímavé parametry. Dojezd by měl činit 500 kilometrů, baterie pak bude možné při využití už viděné rychlodobíječky nabít na 80 % za 15 minut.
Novinka dorazí v několika výkonových variantách - tedy jako Tesla Model S. A stejně jako v případě americké automobilky bude možné vůz vylepšovat online přes internet. Nikoliv však jen v rámci palubního menu, na dálku bude moci být navýšen i výkon. „Ještě to není rozhodnuto, ale pokud máte 400 koní, je možné je navýšit na 450 koní.“
Aby pak onoho srovnávání nebylo málo, dostane Mission E i jistou formu autonomního řízení. To by ovšem mělo být koncipováno pouze tak, aby převzalo kontrolu nad vozem ve chvílích, kdy trčíte v zácpě či jste na parkovišti. Jinak ovšem majitelé vozů Porsche samotné řízení milují, a proto jim značka nechce danou radost odepřít ani u své elektrické novinky. Onen autopilot tak skutečně bude jen asistenčním prvkem než plnohodnotnou náhradou řidiče.
Sériové Porsche Mission E bude jako jeho koncept, ve srovnání s ním ale přece jen dozná jistého zjemnění. Prototypy zdobí o něco konvenčnější světla, zadní „sebevražedné“ dveře pak byly nahrazeny klasickými s panty vpředu. Vzadu vidíme také falešné výfuky, které by dozajista byly dokonalým způsobem, jak elektrickou novinku odlišit od Tesla. Předpokládáme však, že jsou jen součástí kamufláže. Jinak ale silueta vozu zůstává zachována, přičemž vůči Tesle nejspíše vůz nabídne méně prostoru na zadních sedadlech i méně objemný zavazadelník. Vynahradí to však daleko větší dávkou stylu.
Do prodeje má novinka zamířit na sklonku dekády, přičemž Porsche vedle ní nabídne i nový typ rychlodobíjení, jež je certifikováno až na 150 kW. Právě díky tomu je možné sáhnout zmiňovaného 80% nabití v tak krátkém čase. Blume uvedl, že plánovaná síť nebude vyhrazena pouze majitelům Porsche, ale klidně i řidičům Tesly. Ti ovšem budou muset využít pro čerpání elektřiny adaptér a platit...
Prototypy sériového Porsche Mission E byly ve Weissachu nachytány ve společnosti Tesly Model S, a to rovnou ve verzi 100D
Prohlédnout si samozřejmě můžete i vůz jako takový, od vizáže konceptu se příliš nevzdálil. Všimněte si oněch úsměvných koncovek výfuků, které jsou pochopitelně kompletně falešné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis