Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tyhle fotky usvědčují Porsche ze lži. A ukazují i jeden bizarní způsob maskování
5.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche se nedávno holedbalo, že jeho elektrická prvotina bude všechno, jen ne přímý konkurent aut Tesly. Realita je zjevně jiná, bizarně kamuflovaná.
Šéf Porsche Oliver Blume před nedávnem prohlásil, že pro chystanou sériovou verzi konceptu Mission E nevidí Teslu Model S jako konkurenci. Uznává sice, že oba vozy kráčí za stejnou klientelou, ovšem podle něj Porsche zvolilo vlastní cestu. Proto prý není důležité, co vlastně společnost Elona Muska dělá. Sada snímků pořízených špionážními fotografy ale dokazuje, že Blume buď neví, co vývojové oddělení dělá, což je velmi nepravděpodobné. A nebo lhal, aby nepřipustil, že pro „své” slavné Porsche považuje za konkurenci jakýsi věčný start-up z Kalifornie.
Testovací prototypy Porsche Mission E byly zachyceny ve vývojovém centru značky ve Weissachu ve společnosti hned několika různých Tesel s německými registracemi, zejména pak vedle Model S. To by v kontextu se slovy šéfa německé automobilky mohlo být překvapivé, nicméně ve skutečnosti se tomu vůbec nedivíme. Americký elektromobil je lídrem segmentu a zejména prestižní značka jako Porsche s ním chtě nechtě poměřována bude. A pokud ho dalece nepřekoná, bude mít z ostudy kabát, proto se na takový souboj musí připravit.
Porsche přitom počítá s tím, že by ročně prodávalo zhruba dvacet tisíc exemplářů svého prvního (pokud v tom nepočítáme vůz značky Lohner z let 1900 až 1905) elektromobilu. To není až tak enormní číslo, zvláště když Mission E bude mít zajímavé parametry. Dojezd by měl činit 500 kilometrů, baterie pak bude možné při využití už viděné rychlodobíječky nabít na 80 % za 15 minut.
Novinka dorazí v několika výkonových variantách - tedy jako Tesla Model S. A stejně jako v případě americké automobilky bude možné vůz vylepšovat online přes internet. Nikoliv však jen v rámci palubního menu, na dálku bude moci být navýšen i výkon. „Ještě to není rozhodnuto, ale pokud máte 400 koní, je možné je navýšit na 450 koní.“
Aby pak onoho srovnávání nebylo málo, dostane Mission E i jistou formu autonomního řízení. To by ovšem mělo být koncipováno pouze tak, aby převzalo kontrolu nad vozem ve chvílích, kdy trčíte v zácpě či jste na parkovišti. Jinak ovšem majitelé vozů Porsche samotné řízení milují, a proto jim značka nechce danou radost odepřít ani u své elektrické novinky. Onen autopilot tak skutečně bude jen asistenčním prvkem než plnohodnotnou náhradou řidiče.
Sériové Porsche Mission E bude jako jeho koncept, ve srovnání s ním ale přece jen dozná jistého zjemnění. Prototypy zdobí o něco konvenčnější světla, zadní „sebevražedné“ dveře pak byly nahrazeny klasickými s panty vpředu. Vzadu vidíme také falešné výfuky, které by dozajista byly dokonalým způsobem, jak elektrickou novinku odlišit od Tesla. Předpokládáme však, že jsou jen součástí kamufláže. Jinak ale silueta vozu zůstává zachována, přičemž vůči Tesle nejspíše vůz nabídne méně prostoru na zadních sedadlech i méně objemný zavazadelník. Vynahradí to však daleko větší dávkou stylu.
Do prodeje má novinka zamířit na sklonku dekády, přičemž Porsche vedle ní nabídne i nový typ rychlodobíjení, jež je certifikováno až na 150 kW. Právě díky tomu je možné sáhnout zmiňovaného 80% nabití v tak krátkém čase. Blume uvedl, že plánovaná síť nebude vyhrazena pouze majitelům Porsche, ale klidně i řidičům Tesly. Ti ovšem budou muset využít pro čerpání elektřiny adaptér a platit...
Prototypy sériového Porsche Mission E byly ve Weissachu nachytány ve společnosti Tesly Model S, a to rovnou ve verzi 100D
Prohlédnout si samozřejmě můžete i vůz jako takový, od vizáže konceptu se příliš nevzdálil. Všimněte si oněch úsměvných koncovek výfuků, které jsou pochopitelně kompletně falešné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva