Ukázalo se, že elektromobily skoro nikdo nekupuje, i když je lidé chtějí. Proč?

 | 159 příspěvků | 13.1.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený

Doufám že se to brzo zaved.. | 13.1.2018 19:08reagovat
avatar

Doufám že se to brzo zavede. Čuchat smradlavé naftáky a to hlavně TDI je nesnesitelné.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Doufám že se to brzo zaved.. | 13.1.2018 19:27reagovat
avatar

jo jasně a že uhelný elektrárny pojedou na 300% to už se neřeší vid ty naftovej čoudile

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

V podstate elektromobily n.. | 13.1.2018 19:36reagovat
avatar

V podstate elektromobily nechce nikto,ani samotne automobilky ktore su nutene ich so stratou vyrabať,aby znižili flotilove emisie za ktore su pokuty oveľa väčšie ako stratova vyroba elektromobilov.

Nechce ich ani štat,ktory s masovym rozširenim elektromobilov bude nuteny zaplatiť drahu infraštrukturu na nabijanie.Štat bude musieť zaplatiť aj recyklaciu bateriek,ktoru masovo nikto nerobi pretože je vysoko stratova.Hodnota zrecyklovaneho materialu je iba tretinova oproti vstupnym nakladom.

Elektromobilom sa ako tak darí iba tam,kde su dotovane,inak su nepredajne.

Nikto ich nechce a predsa sa vyrabaju,su to Akty X,uloha pre Mulder a Scully aby vysvetlili tento paradox Kto,alebo Čo ich masam umelo vnucuje...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Syčák

Reakce na: V podstate elektromobily n.. | 13.1.2018 20:10reagovat
avatar

Máš pravdu, jenom v jedné věci se ptáš zbytečně, kdo chce elektromobily a celý ekologický cirkus okolo je přece nad slunce jasné. Chtějí jej politici, protože je to nadmíru výnosný (pro ně) business. Emisní povolenky, dotace, různé granty na výzkum to všechno je zlatý důl pro politiky. Čím nesmyslnější věc se vymyslí a prosadí, tím větší vývar politici dosáhnou. Takže žádná akta X, prostě jenom hamižnost a mamon politiků.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Inoz

Reakce na: jo jasně a že uhelný elekt.. | 13.1.2018 20:12reagovat
avatar

Proč zrovna uhelné elektrárny by měly jet na 300 procent? I kdyby ano, já bych raději volil uhelnou elektrárnu s pokročilou technologií spalování a odfiltrování ležící někde za městem než benzínové a smradlavé naftové motory bez filtrů zamořující vzduch v ulici, do které otevíráš okna při větrání.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Zaujala mě jiná věc v člán.. | 13.1.2018 20:20reagovat
avatar

Zaujala mě jiná věc v článku. Bolt stojí cca. $37500. S různýma úlevama pak pod $30k. Borec platí měsíčně operativní leasing $220.

Pokud by automobilky (+ konsorcium bank) nabízeli něco podobného v Evropě. Sníží tím výrazně flotilové emise a zákazníky si najde.

Za ty peníze by to jako třetí auto vzalo spousta rodin. Do města bych se tomu nebránil ani já, když to někde klekne tak dojedu Uberem. A auto nechám v klidu nabíjet. Vyřídím co potřebuji a pro auto se za X hodin vrátím. Navíc právě ve městě dostávají naše benzínové hračky nejvíc zabrat. Možná by člověk ušetřil na menším servisu normálních aut skoro tu samou částku.

Zatím na to není infrastruktura, ale toto využití elektrických aut se mi líbí. Jenže podobný Leaf je u nás nejlevněji za 9k CZK bez DPH a to je brutální rozdíl.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Každý rok rostou prodeje o.. | 13.1.2018 20:21reagovat
avatar

Každý rok rostou prodeje o 60 procent, ale podle Prokopce je nikdo nechce. Zajímavé.

Za pár let už nikdo nebude chtít spalováky. A to je jenom dobře. Je smutné vidět ty maminky s kočárky jak chodí kolem silnic plných těch smradlavých spalováků.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan

Není náhodou výroba a likv.. | 13.1.2018 20:22reagovat
avatar

Není náhodou výroba a likvidace baterii větší zátěž na prostředí než klasický motor?!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Proč zrovna uhelné elektrár.. | 13.1.2018 20:22reagovat
avatar

jo a kdo tuhle pokročilou technologii spalování a účinné filtry zaplatí?? že by náš mesiáš a spasitel musk???když už dnes se na ekologii sere jen aby se kapitalista nažral!!!

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Není náhodou výroba a likv.. | 13.1.2018 20:25reagovat
avatar

jo je i já to tak vidím .už dnes nevíme co s vyhořelím jaderným odpadem !!!nikdo to nikde nechce skladovat!!!a co teprve až celá planeta pojede na elektriku???

Nepřihlášený Michal

Ten chlápek má ten pronáje.. | 13.1.2018 20:30reagovat
avatar

Ten chlápek má ten pronájem podezřele levný. Při ceně $220 měsíčně (předpokládejme bez daně) by za rok zaplatil 7% ceny vozu (průměrně $36600 bez daně dle tamních nezávislých zdrojů). To by se pronajímateli vrátila pořizovací cena za 14 let, pokud to za stejnou cenu dokáže pronajímat celou dobu. A to bez zisku a nákladů na cenu peněz (úroky).

Kdo pronajímá auta za takových podmínek? To bych nové auto také raději dlouhodobě pronajal než ho koupil.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Proč zrovna uhelné elektrár.. | 13.1.2018 20:31reagovat
avatar

takže uhlí budou těžit mega velký elektrorypadla aby se z jimi vytěženýho uhlí mohla stát v elektrárně elektřina na jejich provoz .nevím no mě to příjde trošku mimo

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: takže uhlí budou těžit meg.. | 13.1.2018 20:35reagovat
avatar

a to uhlí do elektrárny budou vozit mega nakladače který budou mít spotřebu jako 10 000 domácností !!!to je ta vaše elektro budoucnost???

Nepřihlášený R2

Reakce na: Zaujala mě jiná věc v člán.. | 13.1.2018 20:36reagovat
avatar

Je to pekna nabidka diky danovym ulevam, bez nich by byl leasing cca dvakrat drazsi, tedy by priblizne odpovidal normalni cene leasingu. I u nas je vetsinou pronajem kolem 1/100 cenikove ceny vozu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: takže uhlí budou těžit meg.. | 13.1.2018 20:42reagovat
avatar

nebo ty rypadla a nakladače budou na naftu protože na ekologii se sere ???jen at za městem se čoudí ,ale všichni ve městech se budeme tvářit ,že jsme ekologický free cool a in a spasíme svět???jaderná energie nás taky nespasí protože vyhořelí palivo nikdo nikde nechce a solární větrná a vodní tuto poptávku po el.energii nepokryje !!takže mě prostě dál mažte med kolem huby že přechod na elektriku je ta správná a ekologická cesta

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

asi nevíte ,že na výrobu 1.. | 13.1.2018 20:52reagovat
avatar

asi nevíte ,že na výrobu 1kg hovězího je potřeba 2 litry nafty(tím je myšleno od narození telete až po jeho porážku ) to samý je i s přechodem na elektriku!!!

HOWG!!

Nepřihlášený Stana

Jo ,který blázen si to může.. | 13.1.2018 20:54reagovat
avatar

Jo ,který blázen si to může dovolit koupit ? Pořizovací cena auta nějakých 800000 kč,po pěti ,šesti letech vám odejde baterie(známe to z mobilních telefonů) a za novou dáte nějakých 300-400 tisíc kč. Takže 7 let starý elektomobil bude mít cenu šrotu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

tím jsem chtěl říct že lid.. | 13.1.2018 20:55reagovat
avatar

tím jsem chtěl říct že lidí je 7,5 miliardy je nás prostě moc a žádná ekologická cesta už neexistuje jsme odsouzeni k zániku a můžeme se snažit jak chceme ,ale všechno je jen cesta do další slepé uličky

Nepřihlášený

Osobní auta v dýzlu by měl.. | 13.1.2018 21:03reagovat
avatar

Osobní auta v dýzlu by měli omezit na minimum ale to je jen sen.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Od roku 2021 (s nabehem uz.. | 13.1.2018 21:08reagovat
avatar

Od roku 2021 (s nabehem uz od 2020) plati limit CO2 95g/km.

V soucasnosti jsou prumery beznych automobilek kolem 120 g/km nejspis dokazi jit jeste o kousek dolu, ale nevim, jestli uz je ujasneno, jak se v tom promitne prechod na WLTP, kazdopadne snizovani nebude jednoduche. Exituje nekolik extremnich moznosti:

1. Vykaslat se na limit a platit pokutu 95 euro za kazdy gram, tedy 2375 eur za kazde auto.

2. Vylepsit prumerne auto tak, aby se do 95 g vlezlo, coz znamena hybridizaci, bez ni je splneni normy temer neralne, coz jsou opet radove tisice eur za auto.

3. Obcas udat nejaky ten elektromobil nebo plug-in hybrid. Kdyz zprumerujeme treba 1 e-Golf (0g/km), 1 Golf GTe (36g/km) a 6 obycejnych Golfu (121 g/km), tak nam vychazi krasnych 95 g/km.

V praxi to asi bude mix vseho, hybridu, plug-inu i elektromobilu. Ze elektromobily najedou relativne malo kilometru, ze plug-iny casto budou jezdit jen v rezimu hybrid a ze vyroba elektriny, ani vyroba baterii neni bezemisni a v neposledni rade i to, ze soucasny benzinovy golf je uspornejsi jen v laboratori, zanedbame a papirove dosahneme krasnych ekologickych zitrku :-)

Kdyz to tedy shrnu, o elektromobily v budoucnu bude zajem a to presne v te vysi, kterou budou automobilky potrebovat, aby splnili emisni normy, i kdyby si je mely kupovat samy nebo prodavat/pronajimat pod cenou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Osobní auta v dýzlu by měl.. | 13.1.2018 21:08reagovat
avatar

ne nejlepší bude nás naložit do matrixu a promítat nám hezký sen o sobestačné společnosti ve které vše dokonale funguje všichni jsou štastní a nic nezanechává ekologický dopad!!!!

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: nebo ty rypadla a nakladače.. | 13.1.2018 21:14reagovat
avatar

Já bych vyhořelé palivo chtěl, jenže mi ho nikdo nechce dát. Zakopal bych ho na zahradě a měl bych pro příštích padesát let topení v baráku zdarma (o vyhřívaném venkovním bazénu nemluvě).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený David

Reakce na: Jo ,který blázen si to může.. | 13.1.2018 21:15reagovat
avatar

Záruka je 8 let na pokles baterie o 20 procent. Nebo 100 000 km což asi nastane dříve.Ekonomicky to tedy není žádný terno ale ani žádný průšvih.

Nepřihlášený R2

Reakce na: Já bych vyhořelé palivo ch.. | 13.1.2018 21:16reagovat
avatar

Ja bych to nezakopaval, usetrite i za sviceni ;-)

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Já bych vyhořelé palivo ch.. | 13.1.2018 21:19reagovat
avatar

jo jenže vyhořelé palivo nevydává teplo!!!jenom radioaktivní záření:-))))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: jo jenže vyhořelé palivo n.. | 13.1.2018 21:25reagovat
avatar

Ale vydává. Ještě po 100 letech dává asi 1 kW tepla na tunu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: Ale vydává. Ještě po 100 l.. | 13.1.2018 21:30reagovat
avatar

to propálím doma za 2 dny.to by šlo nechám si tady uskladnit tunu a ještě se možná budu podílet na vzniku nového nukleosapiens

Nepřihlášený imi

Reakce na: Doufám že se to brzo zaved.. | 13.1.2018 21:31reagovat
avatar

Auto na elektřinu je sobecké řešení, nesmrdí tam kde jezdí ale o pár kilometrů z komína elektrárny. Aby bylo dost uhlí na elektřinu , zbouráme nějakou obec v Krušnohoří. Nebo zavezeme jaderným odpadem Jižní Čechy.

Jen nevím co udělá zelený anarchista , který přijede zabránit stavbě větrné elektrárny elektromobilem . Pak se přesune protestovat proti vodní elektrárně , protože zaplaví krajinu, a pokud mu baterie dovolí stihne ještě zavřít hlubinné uhelné doly.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

v podstatě perpetum mobile.. | 13.1.2018 21:42reagovat
avatar

v podstatě perpetum mobile existuje ,ale to by se el. energie musela vyrábět ze 100% obnovitelných zdroju(soláry, voda ,vítr, geotermály na zélandu)pak se můžeme bavit o soběstačné a ekologický planetě pak by to mělo smysl!!!ale uhlí a atom a spalování svinstev NEEE!!!

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Auto na elektřinu je sobec.. | 13.1.2018 22:04reagovat
avatar

pračka, TV, lednička, vysavač, fény, elektrické výtahy atd. to vám nevadí, kde berou elektřinu? navíc elektromobil je z min. 90% nabíjen energetickými přebytky. Pokud doma běžné elektrické spotřebiče používáte a vadí vám pouze elektromobil, který sám nevlastníte, tak bych to viděl jako pokrytectví......

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: jo jasně a že uhelný elekt.. | 13.1.2018 22:07reagovat
avatar

v tom případě by mi vadila, Vaše televize, pračka lednička, fény, vysavač, počítač atd. Nebo běžné spotřebiče Vám nevadí? Víte, že elektromobil je z cca 90% nabíjen energetickými přebytky tzv. nočním proudem a pomáhá tedy se stabilizací sítě?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: pračka, TV, lednička, vysa.. | 13.1.2018 22:11reagovat
avatar

na nevadí to je standart,ale jestli májí během 50 ti let na el. přejít 5 miliard automobilů kde chceš takový množství el. energie získávat??leda si pořídit golema

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Lidstvo neumí jednat ekolo.. | 13.1.2018 22:30reagovat
avatar

Lidstvo neumí jednat ekologicky ani s klasickým autem, jak to teprv dopadne s elektromobily?

Příklad spalováků: co vyjde laciněji u pětiletého vozu? Výměna motoru,turb, filtru pevných částic, katalyzátoru (myšleno nové originál díly). Nebo nákup nového vozu?

A co je ekologičtější? Výměna 10% vozu. Nebo výměna celého vozu?

Dokud automobilky,trh a naše vlády budou podporovat pouze nákup nových aut a né jejich možné GO, případně dovybavení novějšími technologiemi, tak se nemá smysl o ekologii vůbec bavit

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Je to pekna nabidka diky d.. | 13.1.2018 22:36reagovat
avatar

Ano, v USA jsou možné další úlevy krom zmíněných cca. $7500, dle státu, atd..

Celkově jsem proti jakékoliv dotaci, ale když už bych měl volit nejmenší zlo, tak v době nulových úroků a přebytku likvidních peněz, tlaku na emise by určité pobídky mohly mít smysl. Kdyby se EK dohodla s automobilkama, bankám, atd. na výhodném produktu pro spotřebitele (např. tyto auta bez DPH, emisní odpustky navíc, atd.) než se podíl Elektro vs. Benzín dostane na předem daný poměr. Ale musela by být komplexní debata mezi odbornou veřejností. Ne že to EK stejně jako emise naplánuje od stolu bez znalosti fyziky, ekonomiky a dalších oborů.

Proč jezdit Prahu 60-100km denně za cca. 10l/100km velkým autem, který si navíc zbytečně ničím (mám ho stejně na OL). Když bych za relativně drobné mohl na OL mít elektro? A když bych jel mimo vezmu normální auto. Problém asi elektro infrastruktura a parkovací místa.

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: v tom případě by mi vadila.. | 13.1.2018 22:44reagovat
avatar

Teoreticky je to vymyšlené dobře. Dokonce s tím šli ještě dál, čeká se, že elektromobily by měly ještě výhodnější tarif než noční proud, pokud budou k distribuční síti připojené trvale a pokud se s nimi nejezdí, budou naopak dodávat proud do sítě (koncept obrovské plošně distribuované baterie). Až potud je to dokonalé, naráží to jen na jedinou drobnost, že spalovací motor je ve všech parametrech výhodnější :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Je to pekna nabidka diky d.. | 13.1.2018 22:50reagovat
avatar

Jednu setinu ceny? Na to jsi přišel jak? Když bylo moje poslední auto na OL (pořizovací cena 605 000 Kč), tak se platilo na tři roky a 180 000 km 16 000 Kč měsíčně...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: na nevadí to je standart,a.. | 13.1.2018 22:54reagovat
avatar

5 miliard aut? :-) V současnosti je jich v provozu něco přes miliardu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

Reakce na: 5 miliard aut? :-) V souča.. | 13.1.2018 22:59reagovat
avatar

jo to jo ,ale jenom v číně a v USA a kde máš zbytek??

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: jo jasně a že uhelný elekt.. | 13.1.2018 23:45reagovat
avatar

Elektřina se musí vyrábět ve čmoudících elektrárnách, kdežto nafta se vyrábět (a transportovat k uživateli) nemusí. Ta skočí ze země přímo do nádrže. :-)))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Teoreticky je to vymyšlené.. | 14.1.2018 07:51reagovat
avatar

Jooo, to je bezva koncept: píchnu si elektromobil do zásuvky, abych ho připravil na výlet - a pak k němu přijdu a zjistím, že není na 100 procentech, protože zrovna dodával proud do sítě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Elektřina se musí vyrábět.. | 14.1.2018 07:52reagovat
avatar

Výroba a transport benzínu nebo nafty je podstatně jednodušší (tj energeticky míň náročná) než výroba a transport elektřiny z uhlí...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lary

Jestli si někdo myslí,že b.. | 14.1.2018 09:03reagovat
avatar

Jestli si někdo myslí,že bude jezdit elektrickým autem za pár haléřů,tak je na omylu. Kdo zaplatí výstavbu rozvodné sítě a dobíjecích míst? No všichni,i ti co auto nemají.Elektřina zdraží 10× a energetické firmy skoupí šejkové,akorát že místo ropy nás budou filcovat skrze elektriku. USA si vesele znečisťuje,na dohody sere a my tady budeme jezdit v rikšách.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: jo to jo ,ale jenom v číně.. | 14.1.2018 09:15reagovat
avatar

Na světě je 7,5 miliardy lidíí, chceš mi snad říct, že má každých cca 1,5 člověka auto? :-)

Než něco napíšeš, tak si nejdříve zjisti, kolik je skutečně na světě v provozu osobních aut.

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Výroba a transport benzínu.. | 14.1.2018 10:46reagovat
avatar

TO by mě opravdu zajímalo jak jsi na to přišel. Ropa se musí vytěžit někde na Urale, pak se musí ropovody převést tisíce kilometrů přes x stanic až k nám do nádrží, pak se musí převést do rafinérií, tam se musí zpracovat. Na 1 litr benznínu se musí spotřebovat 1-1,5 kWh elektřiny z elektráren., pak se ta nafta/benzním suí rozvést do skladovacích nádrží a pak se musí rozvést náklaďáky do 4 000 pump.

Elektřina se vyrábí z X zdrojů, ale pokud vezmeme uhelné elektrárny, tak se musí vyrubat uhlí a pak ze z našich zdrojů nebo z polských zaveze vlaky uhlí až do elektráren. Toť vše.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Jednu setinu ceny? Na to j.. | 14.1.2018 10:53reagovat
avatar

Nejlevnejsi operaky vychazeji vyrazne levneji, ale jsou samozrejme omezenejsi na kilometry a nezahrnuji zadne sluzby. Jinak 1/100 je hrube zaokrohlene cislo, stejne jako v pripade Bolta, presne to bude treba kolem 1/85, slo o to, ze to neni kolem 1/200 (presne 1/170) jako v clanku, ale zhruba polovina.

Treba , Golf se da pronajmout za 5.050, cenik 486.000 (1/96), Kia Cee'd kolem 4.500 a cenikovka je 400.000 (1/87).

Jsou to nabidky s omezenym najezdem na 15 a 20 tisic km/rok, coz se moc neliso od Bolta, kde je zakladni leasing na 10.000 mil/rok

Nepřihlášený R2

Reakce na: TO by mě opravdu zajímalo.. | 14.1.2018 11:15reagovat
avatar

Zas a znova blud o 1-1,5 kWh /l to je uz mnohokrat vyjasneno, ze jde o celkovou spotrebu energie, z niz je elektricka energie jen minoritni slozkou a navic si cast z ni rafinerie vyrabi sama, tedy ji neodebira z elektraren.

Ja vam nechci brat nadseni pro vec, ale kvuli tomu nemusite preci prichazet s takovou demagogii.

Ten rozvoz v prepoctu na litr take nemusi byt nijak enormni mnozstvi spotrebovane nafty, kdyz uvazite, ze cisterna se spotrebou 30-40 l/100km uveze pres 40.000 litru, to jsme radove v jednotkach promile.

A tvrzeni, ze uhli nasypete do elektrarny a "Tot vse", je take dost zavadejici, ja nevim jak k vam, ale ke mne se musel natahnout par dratu a postavit nejaka ta trafostanice, aby se mi elektrina dostala do zasuvky, v pripade snahy o dobijeni vetsiho mnozstvi elektromobilu by se tato infrastruktura musela docela vyrazne posilit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mino21

Reakce na: na nevadí to je standart,a.. | 14.1.2018 11:25reagovat
avatar

Děláš jako by se kvůli elektromobilům měla zvýšit spotřeba elektřiny na mnohonásobky dnešního stavu. Samozřejmě, že bez zvýšení spotřeby se to neobejde, ale hovoříme zde o několika málo desítkách procent (v horizontu 50-60 let, za které jistě přijdeme s mnohem čistšími způsoby výroby elektřiny, nemluvě o bateriích). Vždyť kdyby všechna osobní auta v ČR přešla na elektřinu, znamenalo by to pro nás vyrobit o čtvrtinu až pětinu elektřiny více než dnes (resp. nevyvážet to, co už dávno vyrábíme, ale to by si pak museli vyrobit naši sousedé sami). Spotřeba všech ostatních kategorií automobilů by vzala přibližně totéž.

Díky úspornějším spotřebičům spotřeba elektřiny navíc v dalších oblastech překvapivě spíše stagnuje (mnohem úspornější osvětlení, výpočetní technika,...). Jestli je někde problém s elektřinou, tak to bude patrně těžba kryptoměn, která už dnes bere asi 5krát více elektřiny než všechny elektromobily.

Nepřihlášený Freki

Reakce na: TO by mě opravdu zajímalo.. | 14.1.2018 12:03reagovat
avatar

Ale je potřeba si uvědomit, že ropa není jen benzín. Myslíš, že by se nějak změnila potřeba těžby, kdyby všechny auta jezdila na elektřinu?

Frakční destilací se oddělí plynné uhlovodíky, rozpouštědla, benzín, petrolej, nafta a LTO, mazut.

To by jsi chtěl vylévat benzín do přírody jako odpadní produkt? Nebo nové drahé benzínové elektrárny? Aha tu už vlastně každý má ve svém autě. Navíc tepelná účinnost se stále zvyšuje (dokonce MB AMG project One má účinnost nad 50%) a s novou technologií a čase toho třeba dosáhneme i v běžném voze.

Chce to použít selský rozum a vzít problematiku komplexně.

Nepřihlášený tty

Povozil jsem se v Tesle, a.. | 14.1.2018 12:29reagovat
avatar

Povozil jsem se v Tesle, a super... pak jsem šel a koupil si BMW na naftu. Odevzdal jsem tedy necelé 3 milióny hlasů ve prospěch nafty. A jsem fakt zvědav kolik z Vás by v naších klimatických podmínkách opravdu volilo elektro auto, kdyby jste opravdu měli na výběr :-) Možná až když se to dostatečně zdaní nebo zakáže, tak já si to elektro auto nakonec koupím a v garáži dobiju, ale jsem zvědav co pak v té situaci zrobí obyvatele panelových králíkáren...?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: TO by mě opravdu zajímalo.. | 14.1.2018 12:35reagovat
avatar

Konkrétně tobě už jsem účinnost těžby ropy, její dopravy a rafinace a distribuce benzínu vs účinnost těžby uhlí, jeho dopravy, spalování a distribuce elektřiny popisoval. Očividně jsi tím zůstal naprosto nedotčen.

Nepřihlášený R2

Reakce na: Povozil jsem se v Tesle, a.. | 14.1.2018 12:46reagovat
avatar

To je jednoduche, presednou do hromadne dopravy. Na nic jineho typicky kralik nebude mit penize. Pro ekologii teoreticky super, pro kralika velmi neprijemna situace.

Nepřihlášený Jirka Černý

Osobně v autě na baterky v.. | 14.1.2018 13:01reagovat
avatar

Osobně v autě na baterky vidím jediný problém a to cenu, parkuju ve dvoře takže dobíjení vyřešeno, do práce a zpět 50 na to vpoho stačí, cesty po nákupech atd vše do 50, pokud by mne postihla chuť nakoupit v Praze to je na otočku 150 ale stejně raději do Německa a to je 100, předpokládám že plně naložené s károu dojezd rapidně klesne ale pokud to dá 50 tak to stačí.

Nepřihlášený

Reakce na: jo jasně a že uhelný elekt.. | 14.1.2018 13:26reagovat
avatar

Jeden pán co najezdí 20 000km za rok čistě na Elektrinu spočítal, že jeho nejbližší Parní (Uhelná) elektrárna by utáhla 160 000 takových elektromobilů Jako má on .

Jeden komín se mnohem jednodušeji odfiltruje, kontroluje než desetitísíce malých spalováků .

Denně vídávám jak Češi mají vozový park ve špatném stavu nadměrné emise sazí a poškozené / vadné motory nadměrně spalující motorový olej .

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Teoreticky je to vymyšlené.. | 14.1.2018 14:12reagovat
avatar

to je mi novinka. Elektromobil je rychlejší, dynamičtější, neporovnatelně spolehlivější, komfortnější, nepotřebuje téměř žádný servis, je jednodušší na výrobu, nepotřebuje mechanicky komplikované díly, žádné oleje, filtry, pohonné hmoty, žádné studené starty atd. -každé ráno plně nabitý připravený sloužit. To je v podstatě vše co potřebuje normální řidič od auta. Jedině nemá dojezd 1000km, který vlastně nikdo nepotřebuje. Můžeš mi říct jednu výhodu spalovacího motorku?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kameník

Jsem sice příznivcem elekt.. | 14.1.2018 14:16reagovat
avatar

Jsem sice příznivcem elektromobilů, ale při současném stavu jsem prozatím proti. Tak třeba namátkou 2 důvody: 1) Jedu např. do Chorvatska. A vím, že někde v dálce mne čeká řada bbenzinek, kde i když bude fronta, tak cca do 15 minut natankuji a jedu dál. U elektromobilu se mohu dočkat, že těch pár stojanů bude obsazeno a já budu hodiny čekat, než přijdu na řadu. 2) Představa, jak naše země bude prošpikována el. vedením a zaplevelena miliony dobíjecích stojanů je děsná. Přitom by stačilo dovést ke stávajícím benzinkám kabely potřebné kapacity a vybudovat stojany s desítkami zásuvek (myšleno šuplíků) pro zasunutí dobíjených baterií. Přijedu, technik vysune z mého auta unifikovanou baterii/více baterií, zasune novou, předá mi atest coby záručák na dobití, já zaplatím a za cca 5 min. odjíždím. Zkrátka výměnný způsob.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kameník

Viz můj článek http://dfen.. | 14.1.2018 14:19reagovat
avatar

Viz můj článek http://dfens-cz.com/jak-jsem-se-stal-docasnym-nepritelem-ele ktromobilu/

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Jsem sice příznivcem elekt.. | 14.1.2018 14:45reagovat
avatar

Máš ten elektromobil? Má ho tvůj soused? Srovnáváš stav dnešní infrastruktury s počtem benzínových pump na cestě do chorvatska, která se budovala desetiletí.

Kdyby dnešní Chorvatský turismus narazil na infrastrukturu před 30 lety, tak se taky zhroutí. I nabíječky se budou stavět postupně s tím jak poroste počet elektromobilů mezi lidma.

Jenom Tesla postavila ve světě za posledních 5 let 8.000 superchargerů a asi 10.000 destination chargerů. A to většinu v posledních pár letech.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Pro moje potřeby a možnost.. | 14.1.2018 14:50reagovat
avatar

Pro moje potřeby a možnosti bych si elektromobil pořídil za předpokladu, že by jeho cena byla srovnatelná se stejně velkým autem se spalovacím motorem. Takže cenu považuji za nevýhodu. Naproti tomu nižší dojezd za nevýhodu ani tak moc nepovažuji. Je to podle mne vlastnost. To proto, že jezdím denně do 60 km, mám garáž, kde to přes noc dobiju. A co se týče toho dobíjení, tak je technicky možné, pokud to nepotřebuji nabít teď hned, nabíjet v době kdy je v síti přebytek elektřiny.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tra-VOLTA

včera jsem zahlídl ve správ.. | 14.1.2018 14:52reagovat
avatar

včera jsem zahlídl ve správách el.auto nevím co to bylo za značku ,ale nabito bylo za 9 min a dojezd 600 km .mají v plánu dobití zkrátit na 1 minutu .to už by šlo

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Pro moje potřeby a možnost.. | 14.1.2018 14:53reagovat
avatar

Ten argument s cenou už dnes platí. Samozřejmě jenom pokud uvažujete o dražším autě. Pokud uvažujete o autě za méně nějakých 700.000, tak nemá elektromobil pro vás význam. To už spíše nějaký hybrid

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: na nevadí to je standart,a.. | 14.1.2018 14:58reagovat
avatar

pro Vás je standart mít doma "běžné" spotřebiče, pro někoho tepelné čerpadlo, akumulační kamna, pro někoho elektromobil. Elektrická síť je tu od toho, aby vykrývala poptávku a reagovala na ni - dělala to tak od svého vzniku. Případné investice do rozvoje ele. sítě musí pravidelně dělat její provozovatel a to bez ohledu na to, jestli elektromobily ano nebo ne - rozhodně toto nemusíte řešit vy, tak jako investice do mlékárny nebo pekárny v případě, že stoupne spotřeba rohlíků. Navíc elektromobil je akumulační spotřebič, který z 90-ti% bere energetické přebytky, které se musí vyrobit zrovna třeba pro Vaši televizi. To, že elektromobil bude pomáhat se stabilizací sítě, tak jako akumulační kamna nebo přečerpávací elektrárna, je jeden z důvodů proč EV podporují energetické společnosti a investují třeba i do sítě rychlonabíjecích stanic.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kameník

Reakce na: Pro moje potřeby a možnost.. | 14.1.2018 15:09reagovat
avatar

OK, a kde budou svá auta dobíjet tisíce (to slovo tisíce zdůrazňuji) obyvatel na velkém sídlišti, kteří nebydlí v rodinném domku s garáží? Budou se u nabíječek střídat i v noci? Protože tisíce nebo alespoň stovky nabíječek určitě nebudou mít k dispozici. Už jsem jako protiargument slyšel, že se bude dát nabíjet v nákupních centrech. Jenže já si chci nabít auto tehdy, kdy potřebuji, ne když nakupuji atd. atd. Zkrátka ten koncept načepání energie je vadný.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Jsem sice příznivcem elekt.. | 14.1.2018 15:09reagovat
avatar

ad1) já mám auto na celoroční provoz, nekupuji si ho proto, abych jel jednou za rok do Chorvatska. Navíc autem jezdím tzn. elektromobil mi za rok ušetří víc jak 100tis kč jen za PHM - to si klidně na dovolenou můžu pronajmout auto i s řidičem a ještě mi zbude.

ad2) běžná domácnost má asi 3x vyšší spotřebu jak elektormobil. Proč by se tedy kvůli EV měla ČR prošpikovávat drátama? Víte kolik má spotřebu a jaký příkon vyžaduje třeba obyčejný výtah v paneláku? Jako potenciální majitel auta, vůbec energetickou soustavu řešit nemusíte, je to soukromý subjekt, který vždy investoval do bezpečnosti a spolehlivosti sítě ať už EV budou nebo ne. Víte jak energeticky náročná je třeba rafinace benzinu? Pro Vás je přece podstatná informace, že EV je rychlejší dynamičtější, spolehlivější, komfortnější atd. jak smrdící, kouřící, drahý a pomalý spalovací motorek, vyžadující neustálý servis a PHM.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kameník

Reakce na: Máš ten elektromobil? Má h.. | 14.1.2018 15:11reagovat
avatar

Koukám, že 30 let je pro Vás prehistorie. Ujišťuji Vás, že benzinky byly v Chorvatsku už před 30 lety a bylo jich dost.

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: V podstate elektromobily n.. | 14.1.2018 15:12reagovat
avatar

pravděpodobně EV nemáte, nikdy jste v něm nejel a nic o nem nevíte. Osobně jezdím s EV víc jak 10let, cca 40tis km/rok a smrdící, kouřící, hlučný, pomalý a na servis a PHM náročný spalovací motorek bych v autě už nikdy nechtěl, tak jako nechci parní lokomotivu

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Máš pravdu, jenom v jedné.. | 14.1.2018 15:13reagovat
avatar

to je ale blbost co jste napsal, co?

Nepřihlášený Kameník

Reakce na: ad1) já mám auto na celoro.. | 14.1.2018 15:15reagovat
avatar

Těmi dráty jsem myslel nutnost k dobíjecím stojanům elektřinu nějak přivést. Ale třeba máte nápad, jak to dělat bez drátů vzduchem. Pochlubte se.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Není náhodou výroba a likv.. | 14.1.2018 15:17reagovat
avatar

na štěstí není. Běžné auto se spalovacím motorem je z cca 85% recyklovatelné. Je třeba brát v potaz i olověné baterie, kyseliny, katalyzátory, filtry, vyjeté oleje atd. Navíc likvidace např. katalyzátorů je také velmi energeticky náročná. Elektromobil je z cca 96% recyklovatelný a to včetně baterií

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Ten chlápek má ten pronáje.. | 14.1.2018 15:24reagovat
avatar

přesně. Pan Prokopec / autor článku / pravděpodobně zapomněl na to, že i pronajímatel EV je podnikatel, který na pronájmech vydělává. Pokud by autor měl pravdu, tak, firmy pronajímající EV by musely krachovat. Ceny EV u ojetin se naopak drží velmi dobře - stačí si otevřít inzerci. Sám jsem několik starších EV prodával. V článcích pana Prokopce bývá přání otcem myšlenky tzn překroutí několik faktů, aby mu nakonec vyšlo to co potřebuje - jezdit a u toho ostatní zdržovat a smrdět pod nos.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: přesně. Pan Prokopec / aut.. | 14.1.2018 15:29reagovat
avatar

pan prokopec si to nevymyslel, je to fakt viz stats bloombergu. zapominas na jednu vec - pronajimatelem tady jiste neni nejaka soukroma firma, ktera by na tom vydelavala, jako treba ald. bude to samotna automobilka, ktera z toho jednak ma jiny prospechy (emisni kredity v us, superkredity v eu atp), jednak muze byt smirena s tim, ze na to nevydela v ramci sireni novy technologie/posileni image (tesla taky prodelava miliardy s cilem se prosadit) a jednak to pro ni muze mit zpatky vetsi hodnotu nez pro trh.

a on ten pronajem ve vysledku taky neni zadna lace. jen to mzue byt levnejsi a hlavne to dava jistotu nakladu s vyhledem. ta fakta jsou ok.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Těmi dráty jsem myslel nut.. | 14.1.2018 15:32reagovat
avatar

Naprostá většina EV se nabíjí přes noc doma nebo ve firmě tedy v místech, kde už elektřina je.

K rychlonabíjecím stanicím se elektřina přivádí kabely vedenými od místního místa spotřeby. Většinou to bývají obchodní centra, restaurace, benzinky atd. Možná jste zapomněl, že i běžná benzinka vyžaduje hodně silnou přípojku tzn. běžná rychlonabíječka o výkonu 40-50kW pro instalaci u benzinky nebo restaurace není žádný problém.

Nepřihlášený Bartman

Reakce na: pan prokopec si to nevymys.. | 14.1.2018 15:32reagovat
avatar

Tak tak. Je to o jistotě a taky o tom, že pro výrobce může být levnější prodat se ztrátou než neprodat vůbec. Tady někomu chybí základní představa o tom, jak to celý může pro výrobce ekonomicky fungovat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kameník

Reakce na: ad1) já mám auto na celoro.. | 14.1.2018 15:35reagovat
avatar

Když jsme u té spotřeby domácnosti, tak si dáme jednoduché počty a nebudeme přitom rozlišovat pojmy jako účiník, příkon a výkon. Mějme EV s motorem 40 kW a tomu odpovídající baterie třeba 60 kWh. Každý den někam hodinu pojedeme na téměř plný výkon. To máme 40 kWh. Vaše domácnost dle Vás spotřebuje 3 násobek, tedy 120 kWh. Pro zajímavost - pračka žere tak 3,5 kW, viz jistič, sporák o moc víc ne. Víte kolik platíte za 1 kWh? Určitě ne, jinak byste nemohl napsat to co jste napsal. Roční spotřeba Vaší domacnosti by byla cca 44 tis. kWh, tak si to zkuste přepočítat na peníze.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: pan prokopec si to nevymys.. | 14.1.2018 15:39reagovat
avatar

teď jsi udělal přesně to, co pan Prokopec. Překroutil sis fakta. Jen pro tvé info např. Tesla je opravdu ve ztrátě, ale je to vykázaná účetní ztráta, vyčíslená a zohledňující investice a odpisy. Samotná výroba TMS a TMX je zisková a to celkem dost. Stačí si pročíst výtah z jejich výroční zprávy.

Zřejmě budeš zaměstnanec. Jako podnikatel bys věděl, že investice má smysl pouze s rozumnou časovou návratností a to nezajistí ztrátový pronájem výrobků nebo propagace šíření nové technologie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Když jsme u té spotřeby do.. | 14.1.2018 15:52reagovat
avatar

Počítáte špatně, je vidět, že s EV nemáte žádnou zkušenost. Žádné EV nemůže spotřebovat 40kWh za hodinu nebo na 100km, snad na nějaké rallye.

Za 1kWh platím cca 2,5Kč při tarifu D45D ( jinak podobnou sazbu dává distributor také k nabíjení EV), domácnost má průměrnou spotřebu cca 800kWh a auto mi spotřebuje cca 300kWh z této celkové spotřeby měsíčně. Za zmíněných 300kWh ujedu měsíčně cca 2000km při spotřebě pr. 15kWh/100km, zbytek je čerpáno na rychlonabíječkách - za co najedu dalších cca 2000km.

Nepřihlášený oh.c!

Měl bych na pana J.J. teor.. | 14.1.2018 15:57reagovat
avatar

Měl bych na pana J.J. teoretický dotaz. :-) Zaujal mě jeho výrok: "A dodává, že ..jednoho dne se zasmějeme tomu, že bylo potřeba auta dobíjet osm hodin". Tam se za posledních 100 let změnilo a může změnit co, prosím?

Jistý BEV má akumulátor o kapacitě 362 Ah/225 kWh při 600 V. Jestli se nemýlím k dobití této baterie při 600 V a proudu 362 A bude trvat hodinu. A nebo 1 A 362 hodin. Prostě a jednoduše musím dostat oněch 225 kWh do onoho úložiště. Jak se parametry tohoto dobíjení změní v průběhu doby, pane J.J? :-).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: teď jsi udělal přesně to,.. | 14.1.2018 16:40reagovat
avatar

napsal jsem, ze 'tesla taky prodelava miliardy s cilem se prosadit' a to je proste fakt. a ne prekroucenej. nepsal jsem nic o tom, o jakoiu ztratu jde nebo jaka cast jejich aktivit je v plusu nebo v minusu. investice a odpisy jsou snad normalni soucasti nakladu ve vsech firmach, tady neni tesla nic mimoradnyho

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Tak tak. Je to o jistotě a.. | 14.1.2018 16:41reagovat
avatar

tomu přece sám nevěříte. Zkuste si třeba vzpomenout na dobu krize, kdy se výrobky raději likvidovali, než aby se prodávali se ztrátou. Není vůbec žádný důvod výrobek se ztrátou prodat - jmenujte mi jeden. Pokud by se něco takového udělalo, tak se maximálně může stát, že podpoříte povědomí o kvalitách výrobku a po úhradě všech ztrát nebudete mít prostředky na možnost dostatečně efektivně bojovat s konkurencí, která vás převálcuje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: napsal jsem, ze 'tesla tak.. | 14.1.2018 16:46reagovat
avatar

jasně, přesně tomuhle se říká demagogie. Místo toho, že Tesla efektivně investuje prostředky ve výši překračující její aktuální zisk (což je zcela normální), tak napíšete, že Tesla je ve ztrátě. Fakt si můžete s p. Prokopcem podat ruce, protože ten to dělá stejně jako vy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

Reakce na: tomu přece sám nevěříte. Z.. | 14.1.2018 16:46reagovat
avatar

ty jsi fakt elektropsycho. mas to tam snad vyjmenovany jasne. posledni zprava pro tebe: je spousta duvodu prdavat auta se ztratou, treba proto, ze vetsinu nakladu stoji stejne vyvoj, kterej davno zaplacenej, takze prodej nad hranici vyrobnich nakladu je znamena porad mensi ztratu nez neprodej. a dalsi viz vys. treba investice do ziskani podilu na trhu? presne to dela tvoje milovana tesla. je uplne jedno, kde se ta ztrata bere, ale je v obri ztrate proto, ze veri, ze opanuje velkou cast novyho trhu driv nez se konkurence probere. a na tom pak vydela. jinak ji nikdo nebrani prodavat draz, s vetsi marzi a pokryvat z prijmu i ty tvoje investice a odpisy.

mas naprosto nulovy ekonomicky znalosti a montujes se do veci, kterym nerozumis. howgh

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: ty jsi fakt elektropsycho... | 14.1.2018 16:52reagovat
avatar

jsi zabedněná hlava, která není schopná diskuse. Na rozdíl od tebe se energetikou, ekonomií a investicemi celkem dobře živím. U tebe je problém v tom, že jsi něco od někoho někdy slyšel a proto si něco myslíš. Jakmile jsi v koncích, začneš být vulgární a pokoušíš se urážet. Zamysli se nebo navštiv lékaře. howgh

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: to je mi novinka. Elektrom.. | 14.1.2018 17:08reagovat
avatar

Elektromobil je rychlejsi??? Vy pokazde znovu prekvapite. Dnesni elektromobily jsou naopak vetsinou v tomto ohledu velice omezeny. I kdyz zanedbam, ze u vetsiny si rychlost nemuzete dovolit udrzovat delsi dobu kvuli kapacite a schopnosti baterii dodavat potrebny vykon a vezmu jejich teoreticka maxima, tak to neni nic zavratne oslnujiciho.

Napriklad:

Leaf - 160 km/h, e-Golf - 150 km/h, i3 - 160 km/h, to jsou rychlosti, kterych bez problemu dosahuji nejlevnejsi z levnych spalovaku.

Pokud se podivame na drazsi moznosti:

Tesla 3 - 226 km/h, srovnatelne s kompakty za 500.000, Tesla S 250 km/h, zcela srovnatelne s beznymi vozy stredni tridy s omezovacem na 250.

O zbytku jsme si jiz mnohokrat hadali, takze je to zbytecna debata.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rádži

Reakce na: jsi zabedněná hlava, která.. | 14.1.2018 17:26reagovat
avatar

Zbyňku, kdybys měl ELEMENTÁRNÍ ekonomické vzdělání, tak nemůžeš psát, co píšeš. Jsem ekonom a v tomto se opravdu ani trochu neorientuješ.

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: Jooo, to je bezva koncept:.. | 14.1.2018 17:42reagovat
avatar

"píchnu si elektromobil do zásuvky, abych ho připravil na výlet - a pak k němu přijdu a zjistím, že není na 100 procentech, protože zrovna dodával proud do sítě."

To bude jen na vás. Může se zavést třeba plovoucí cena elektřiny (což už existuje, třeba v Texasu). Bude jen na vás, jestli dovolíte inteligentní nabíječce, aby ve špičce zásobovala váš dům raději z baterie elektromobilu než z drahé sítě - nebo dokonce trochu energie prodala distribuční firmě.

Nepřihlášený Takyřidič

Reakce na: to je mi novinka. Elektrom.. | 14.1.2018 17:50reagovat
avatar

Ok, výhody spalovacího motoru (podotýkám, že současné, v budoucnu to může být jinak): vyšší koncentrace energie (míněno J/kg), delší dojezd, rychlejší dobíjení (celý den vs. pár minut u pumpy). Ten delší dojezd je sakra důležitý. Kdybych měl dvě auta, spalovací i elektro, tak to budu řešit ad hoc volbou vozidla, ale nejsem miliardář, takže mám jen jedno a v tom případě volím spalovák.

Nepřihlášený dovezt s USA

Asi si budu muset nechat d.. | 14.1.2018 18:26reagovat
avatar

Asi si budu muset nechat dovez Leafa nebo Volta z US, protoze uz nas ty ceny jsou jak za noveho ropaka.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Asi si budu muset nechat d.. | 14.1.2018 18:51reagovat
avatar

Ono mozna staci hledat treba v Nemecku. Myslim, ze 5lety Leaf za 13000 euro by nemel byt nesehnatelny a vyjde to podobne, jako auto za 8000 dolaru + dph + clo + dovoz + odmena dovozci z USA.

Nepřihlášený

Není zájem ? LG Chem má.. | 14.1.2018 19:03reagovat
avatar

Není zájem ?

LG Chem má problém s dodávkami baterií nejen pro Hyundai, ale i ostatní výrobce elektromobilů (např. GM a jeho elektromobil Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e). Zájem o ně totiž neustále roste.

Nissan Leaf Koupilo 300 000 zákazníků, kteří s ním najeli téměř 3,5 miliardy kilometrů.

Nová verze elektromobilu Nissan Leaf je vybavena baterií s kapacitou 40 kWh a nabízí dojezd 378 km na jedno nabití (NEDC)

Auto motor und sport teď hlásí, že BMW už pomýšlí na další verzi. V roce 2018 by měl jít na trh upgrade/facelift BMW i3 s dojezdem až 450 km NEDC,Roční výrobní limit továrny v Lipsku je dnes asi 35 000 kusů. Za letošek očekává BMW prodej asi 28 000 kusů BMW i3.

(2015) První milion prodaných aut do zásuvky!

http://www.hybrid.cz/prvni-milion-prodanych-aut-do -zasuvky

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Není zájem ? LG Chem má.. | 14.1.2018 19:24reagovat
avatar

LG nestiha vyrobu baterii pro nove vozy a tim zpusobuje, ze ojetiny jsou jen obtizne prodejne a to presto, ze se prodavaji s velkou slevou?

Priznam se, ze to tak uplne nechapu.

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Elektromobil je rychlejsi?.. | 14.1.2018 19:25reagovat
avatar

když říkám, že je rychlejší, tak samozřejmě nemyslím maximální rychlost. To je vlastnost, kterou u normálního auta nikdo normální nepotřebuje. Ostatní parametry ignorujte..... :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Asi si budu muset nechat d.. | 14.1.2018 19:38reagovat
avatar

Neni Leaf jako Leaf Ten s USA je odlišny oproti tomu určenému pro Evropu .

Nabídek dovezených EV přibývá .

s USA se Hodně dováží Fiat 500 e

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: když říkám, že je rychlejší,.. | 14.1.2018 19:41reagovat
avatar

A co tim myslite, rychlost presunu? Tu maji vyrazne horsi. Dynamiku? Tu tam mate uvedenu zvlast.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: A co tim myslite, rychlost.. | 14.1.2018 19:50reagovat
avatar

průměrný nájezd běžného řidiče v ČR je do 100km denně, vzhledem k neporovnatelně lepší dynamice je i rychlost přesunu lepší.

Já se nechci dohadovat a slovíčkařit. Jen říkám své zkušenosti jako několikaletý uživatel elektromobilu s ročním nájezdem cca 50tis km.

Samozřejmě, pokud jedu někam cca 300km, tak musím jednou na cestě na cca 30min. zastavit, ale to bych udělal s jakýmkoli autem - je to cca 4-5h jízdy, ale takové vzdálenosti běžně nikdo denně nejezdí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Měl bych na pana J.J. teor.. | 14.1.2018 20:01reagovat
avatar

Co se za 100 let změnilo?

http://www.hybrid.cz/tagy/baterie

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený 500e

Reakce na: Neni Leaf jako Leaf Ten s.. | 14.1.2018 20:26reagovat
avatar

To jsem si vsiml, ze tech 500e je tam hodne, bohuzel moc dobre udelane nejsou. Sam Sergio prohlasil, ze je delal jenom aby si snizil celkove CO2 a doporucil ropaky (ktere jak se ukazalo, cachruji s NOx vic nez VW)

Nepřihlášený R2

Reakce na: průměrný nájezd běžného ři.. | 14.1.2018 21:55reagovat
avatar

Tech 100 km mnohdy nenajede po meste, ve vyssich ruchlostech elektromobily nemaji vyraznou vyhodu proti spalovakum, ale o tom uz jsme se hadali. Pokud se vsak bavime o beznem dojizdeni do prace po meste, tak tam toho zase moc s dobrou dynamikou nevykouzlite, protoze jste vetsinou limitovan pomerne hustym provozem.

I kdybych pripustil, ze elektromobil ma lepsi dynamiku nez spalovak i ve vyssich rychlostech, tak mi to obvykle neumozni napredjizdet o tolik kamionu a pomalych vozidel vic, abych usetril tech 30 minut na delsi cestu, i kdyby byla jen treba jednou za mesic.

V praxi jsou dnes dostupne elektromobily tak dojezdove omezene, ze na te 300 km ceste casto 1 dobijeci zastavka staci jen za predpokladu pomale jizdy, vzdyt ruzne e-Golfy, Ioniqy nebo Leafy maji problem ujet 100 km dalnicnim tempem.

Pokud pisete elektromobil a myslite tim jen nejdrazsi varianty, tak je to ponekud zavadejici. Kdyz napisu auto se spalovacim motorem do podobne diskuse, tak ocekavate, ze tim nutne myslim treba Porsche?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený oh.c!

Reakce na: Co se za 100 let změnilo?.. | 14.1.2018 21:58reagovat
avatar

Moje připomínka se netýká materiálů, hmotnosti baterie, technologie výroby atd. Jde čistě o množství uskladněné energie ;-).

Baterii o kapacitě 60 kWh "teoreticky" zaplní pan "JJ", při použití proudu 25 A a napětí 230 V nejdříve za 10,5 hodiny na 1.fázové soustavě - ( 60 000 /(25*230)) v ideálním světě. Je jedno jestli se píše rok 2280 př.n.l nebo 2280. Nebo snad ano?

Nepřihlášený Jirka Černý

Reakce na: průměrný nájezd běžného ři.. | 14.1.2018 22:01reagovat
avatar

Moderní spalovací auta se od elektro liší pocitově čím dál míň, šéf má A7 jede to pěkně brzdí to pěkně a to je tak všechno. Pro spoustu řidičů bude elektro nechtěné i když půjde nabít za minutu na tisíc kilometrů a bude mít 300 koní pro ten pocit z jízdy ale o ten stejně přídou i u fosilu. Občas tahám po lese traktorem buď novým jo je skvělej prostě jezdí a to pohodlí,nebo starým kde když prošlápnu plyn motor se zachvěje, zařve, kola se zarafnou a ta síla je úplně cítit přitom je tak třetinová jak na tom novém ale tak njak mně to víc baví, ten nový nechám mladším pro ty je zas ten starý jednoduchý moc složitý na řízení, prostě svůj k svému.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Tech 100 km mnohdy nenajed.. | 14.1.2018 22:17reagovat
avatar

myslím Leaf 30kWh, dojezdy 150km dálniční tempo bez problémů, cca 200km mimo město, po městě cca 230km. Má tepelné čerpadlo tzn ani zimní provoz není zásadní problém, běžně jezdím po ČR, do D, SK, A

Znovu říkám, že dojezd není tím hlavním parametrem. U EV máte neporovnatelné jízdní vlastnosti, komfort, provozní a servisní náklady atd. Chce si to to prostě zkusit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Moderní spalovací auta se.. | 14.1.2018 22:43reagovat
avatar

Jak prohlásil jeden pán s technického muzea

Je menší problém zprovoznit 100let starý stroj, nez nastartovat Havlův Mercedes kde RJ hlásí chybu a je obtížné najít někoho kdo to umí odblokovat.

To je problém který se bude do budoucna zhoršovat.

https://www.youtube.com/watch?v=MNCV3WzsI-Y

Nepřihlášený R2

Reakce na: myslím Leaf 30kWh, dojezdy.. | 14.1.2018 23:46reagovat
avatar

Myslim, ze jste pomerne optimisticky, existuji na to ruzne testy a ujet 150 km s Leafem slusnym tempem neni uplne jednoduche, napriklad test Asociace pro elektromobilitu: http://elektromobily-os.cz/sites/elektromobily-os.cz/files/Z vy%C5%A1ov%C3%A1n%C3%AD%20tempa%20elektromobilu.pdf

Po nekolikanasobnem testovani se autor rozhodl, ze se mozna pokusi o prejezd Brno - Vystrkov rychlostmi nad 120 km/h, ze by to mohlo vyjit, zatim se dostal ke 110 km/h (do kopce, z kopce rychleji) a tech 113 kilometru ujede s se zbytecne velkou rezervou 10 % baterie :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: myslím Leaf 30kWh, dojezdy.. | 14.1.2018 23:55reagovat
avatar

Kdyz se na moment vratim k te dynamice, a podivam se na 0-100 km/h a na 60-100 km/h. Tak Leafa nebo e-Golf je zhruba srovnatelny s Golfem s trivalcovym 1.0 tsi. Na Hyundai Ioniq uz budete muset vytahnout 4valec 1.4 nebo 1.5 tsi, az na BMW i3 potrebujete neco schopnejsiho, treba Golf GTI, ve vsech techto pripadech jsou spalovaci vozy levnejsi nez jejich elektriccti souperi.

zdroj: data vyrobcu a testy ADAC https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/alltests.asp x

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jaromír Vegr

Reakce na: Zaujala mě jiná věc v člán.. | 15.1.2018 08:05reagovat
avatar

Až Vám bude stát Váš elektromobil před Vaším domem, , pak už nikdy nenapíšete, že elektromobil je druhý, nebo dokonce třetí vůz do rodiny.

Nepřihlášený tty

Mně by zajímalo jak místní.. | 15.1.2018 09:44reagovat
avatar

Mně by zajímalo jak místní majitele elektroaut přežívají zimu... vždyť ta kapacita baterie klesá, auto musí ještě topit a řekl bych, že topné těleso řekněme 4-5kW nebude zas tak moc pokud jde o komfort a brutálně dost pokud jde o spotřebu. Já autem proženu za sezónu min 100 litrů nafty v nezávislém topení jen abych nemusel do studeného. Stejně tak bych si odpustil pravidelné čekání na nabíječkách (a tam je vždy volno? tam se nečeká 30 minut na to až předchozí návštěvník dokončí nabíjecí cyklus?) Už tak mně dost serou čerpací stanice. Fakt se mi Tesla líbila, ale po zvážení všech pro a proti kromě krásný akcelerace zbyly jen samé proti :-( Prostě je to zatím legrace pro nadšence a nějakých 50-100tis ušetřených peněz vyrovná časová ztráta a sraní se s elektřinou... navíc upřímně koho u nového vozu zajímá 50-100 tis/rok když auto za tu dobu poklesne na hodnotě 5x tolik? A nezapomeňme, že lidí co kupují ojetiny nemají na nabídku automobilek vliv. Proto taky jsou elektromobily povětšinou malé nákupní tašky...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Mně by zajímalo jak místní.. | 15.1.2018 10:12reagovat
avatar

Nejak takhle: https://autobild.cas.sk/fotogaleria/212649/velorex-ako-vznik ol-znamy-hadraplan/12/

A nebo si nechaji auto predehrat jeste ze zasuvky v garazi ;-)

Nepřihlášený boban

To jsou ale bludy. 1. Am.. | 15.1.2018 11:02reagovat
avatar

To jsou ale bludy.

1. Americkej trh není evropskej trh. Vzdálenost mezi městy není stejná.

2. Nabíjecí místa nepotřebuju všude. Stačí jen u dálnic. Většinou se nabíjí doma.

3. Průměrnej denní nájezd km u čechů má 40km takže dojezdy nejsou problém.

4. Elektromobily mají dražší pořizovací hodnotu, ale levný provoz. Každej si tak musí zvážit jestli si raději zaplatí víc peněz najednou a nebo si koupí novýho spalováka kterej potom má dost drahej provoz. Finančně se ten rozdíl už mnohdy stírá.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Reakce na: Od roku 2021 (s nabehem uz.. | 15.1.2018 11:09reagovat
avatar

Budoucí vývoj a jeho motivace vidím úplně stejně.

Výsledným efektem bude nepatrné snížení produkovaného CO2 (elektřina fakt nepadá do drátů bez emisí ať už utopených ve stavbě elektrárny nebo při použití paliva) a hlavně zvýšení ceny všech aut o náklady na dotace výroby těch kousků, co budou snižovat průměr flotily.

Nepřihlášený R2

Reakce na: To jsou ale bludy. 1. Am.. | 15.1.2018 11:23reagovat
avatar

To si takhle jednou za cas vyrazite na vylet, stojite uprostred poli s vybitym elektromobilem a jste v pohode, protoze prumerne jste dojel ;-)

On ten najezd nejde moc nasetrit. To ze mam elektromobil s dojezdem 100 a mesic jezdim jen 40, neznamena, ze mam nasetreno 1800 km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Stas

Reakce na: pračka, TV, lednička, vysa.. | 15.1.2018 11:30reagovat
avatar

V podstatě žádný výrobce elektřiny nevyrábí přebytky !!! :-DD Je možná volná kapacity výroby, ale dráty nejsou nafukovací!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Stas

Reakce na: pračka, TV, lednička, vysa.. | 15.1.2018 11:31reagovat
avatar

Je někde vyzkoušen dojez elektromobilu s přívěsem?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Je někde vyzkoušen dojez e.. | 15.1.2018 11:39reagovat
avatar

Jeden norsky silenec obcas neco zkousi tahat s Teslou X, pokud nahodou neni zrovna tazen sam: https://www.youtube.com/watch?v=iko35Oqzs2A ale berte to s rezervou, je to hodne nekriticky obdivovatel Tesly.

Nepřihlášený stas

Reakce na: pračka, TV, lednička, vysa.. | 15.1.2018 11:43reagovat
avatar

nervy s EV, vydrží baterky nevydrřží baterky, nabiju nenabiju.....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Reakce na: jasně, přesně tomuhle se řík.. | 15.1.2018 11:52reagovat
avatar

Tesla doteď nevykázala za dobu své 14 leté existence ani jednou zisk. Pokud investuje, pak na to používá kapitál, který získala několikerým upsáním akcií a několikerým vydáním dluhopisů. Další hotové peníze získává zpětným pronájmem vlastního majetku. A získanými penězi navíc látá i tu stále narůstající ztrátu z výroby a prodeje. Všechno tohle divadlo má jeden háček, dluhopisy a zpětný pronájem představují úrokové náklady a s tím, jak firma není zisková, je jich čím dál tím víc. Můžete si počíst v ročním reportu komisi pro cenné papíry v USA, který Tesla za rok 2017 zveřejní někdy v únoru. Pokud tento report číst neumíte, tak tu, prosím, nešermujte investicemi a ziskem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený blue.sun

Poklopec, tradičně lživě,.. | 15.1.2018 11:58reagovat
avatar

Poklopec, tradičně lživě, informuje o elektromobilech. Jen škoda, že vůbec nezná realitu amerického trhu. Pak by se velkému podílu pronajímaných aut vůbec nedivil.

Nepřihlášený Rad

Reakce na: pro Vás je standart mít do.. | 15.1.2018 13:06reagovat
avatar

Tak zrovna investice do rychlonabíjecí stanice je zářným příkladem počinu, který bude stabilizovat el. síť. Má to jeden háček. Asi málokterý zákazník u ní bude čekat tak dlouho, až si HDO usmyslí, že by bylo vhodné přebytek pusit do akumulátoru auta. Anebo to možná dopadne tak, že na stojanu před touto pumpou bude cena nabíjení od 8-16 a jiná cena "mimo špičku" ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Reakce na: Zaujala mě jiná věc v člán.. | 15.1.2018 13:10reagovat
avatar

Možná je to způsobeno tím, že za Bolta, který prodají v USA dostanou ZEV kredity, kdežto za toho, co vyvezou do Evropy nedostanou nic. A jejich cílem ze získat co nejvíc ZEV kreditů, kterýma kompenzují vlastní produkci aut se spalovacíma motorama. Chybějící kredity by si museli dokoupit od konkurence (Tesla např.) a to samozřejmě není žádoucí. Tím pádem můžou část ze "zisku" ZEV kreditů použít na zvýhodnění splátek v USA.

Nepřihlášený Rad

Reakce na: pro Vás je standart mít do.. | 15.1.2018 13:34reagovat
avatar

" To, že elektromobil bude pomáhat se stabilizací sítě, tak jako akumulační kamna nebo přečerpávací elektrárna, ..""

Záruční podmínky modelu 3 od Tesly zakazují použití auta jako stacionárního zdroje energie, jak se tu snažíte naznačit. Takže žádná přečerpávací elektrárna v gráži.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Karel

Reakce na: OK, a kde budou svá auta d.. | 15.1.2018 13:59reagovat
avatar

Toho jsem si samozřejmě vědom. Proto jsem psal o mých možnostech. Nemyslím si, že by v dohledné době měly zmizet auta se spalovacím motorem. Nicméně je mnoho těch, kteří možnost nabíjení ve svém prostoru mají. Jenom kolik lidí bydlí na vesnici. Kromě toho si dovedu představit, možnost nabíjení u zaměstnavatele. Třeba i tak, že většinu času bude vůz nabíjen, ale v kratší energetické špičce může posloužit jako zdroj energie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený David

Reakce na: Mně by zajímalo jak místní.. | 15.1.2018 14:30reagovat
avatar

Něco sežere topení, něco vyhřívání sedaček, něco vyhřívání baterie.Zimní spotřeba je tak +25%.

Nepřihlášený rock

Reakce na: Toho jsem si samozřejmě věd.. | 15.1.2018 14:50reagovat
avatar

Na venkov bych nespoléhal; pár postřehů o vesnici:

- na vesnici se znečištění z výfuků projeví nejmíň, protože koncentrace dopravy je tam ve srovnání s městem zanedbatelná -> vesničané koupí elektromobil, až to bude výhodnější ekonomicky a ne z ekologických pohnutek

- auto vesničanů stráví obvykle stráví -celkem logicky- víc času na silnicích mimo město než auta měšťáků, takže tam je ta spotřeba elektromobilů o něco vyšší než ta ideální, dosažitelná ve městě -> dojezd

- otázka dojezdu je na vesnici vůbec o něco palčivější než ve městě, protože všechno je dál, do práce se dojíždí dále než přes tři bloky a nikam se nedostanete MHDéčkem

- zatímco ve městě se dá přežít s jedním autem na rodinu + hromadná doprava, na vesnici je to čím dál častěji jedno auto na každýho člena rodiny -> zdaleka ne každý auto na vesnici má k dispozici garáž a tedy i nabíjení

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Na venkov bych nespoléhal;.. | 15.1.2018 14:57reagovat
avatar

Doplnim jeste jeden bod.

- zajisteni dodavek elektriny na vesnici nema zdaleka takovou prioritu jako zajisteni dodavek ve meste.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Myslim, ze jste pomerne op.. | 15.1.2018 14:57reagovat
avatar

ano, týkalo se Leafu 24, já hovořil o Leafu 30kWh, mj. od letoška je k prodeji nový Leaf 40kWh a od příštího roku bude k prodeji Leaf 60kW a tam (dle srovnání s Boltem) se dálničním tempem ujede přes 300km...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: Toho jsem si samozřejmě věd.. | 15.1.2018 14:58reagovat
avatar

btw to spoléhání na zaměstnavatele mne taky zaujalo: Firem, co dokážou svým zaměstnancům zajistit parkovací místo na svým pozemku / ve své budově / ve svém areálu (tak, aby se tam dala hypoteticky umístit nabíječka) je minimum. A ještě míň firem by tam tu nabíječku pro svoje zaměstnance umístilo. Alespoň v mé sociálně-pracovní bublině a to se neživím zrovna krompáčem. To vidím jako docela utopii.

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Tesla doteď nevykázala za.. | 15.1.2018 15:00reagovat
avatar

samozřejmě a je to zcela normální pokud nemáte dostatečný vlastní kapitál a chcete expandovat. Jen je "zajímavé" , proč to tolika lidem vadí zrovna u Tesly... :)

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Kdyz se na moment vratim k.. | 15.1.2018 15:14reagovat
avatar

to je právě ta chyba, že srovnáváte papírové hodnoty. Jiná dynamika je u EV se 100kW a jiná u spalovacího motorku s papírovými 100kW. Pokud s výkonově srovnatelným spalovákem budete chtít jet stejně dynamicky (netvrdím, že to nepůjde), tak Vás asi spolucestující zaškrtí: budete muset motor stále točit na cca 3-4tis ot, velký hluk atd... Jízda bude velmi nekomfortní, navíc Vás to za chvíli přestane bavit, pojedete s vysokou spotřebou, motor se při neustálých akceleracích z nízkých rychlostí začne přehřívat, sepnou se Vám ventilátory, atd atd. Mám to vyzkoušené s BMW M3 - je dynamičtější, ovšem jen cca 10min. hlavně v letním vedru. Doporučuji taky vyzkoušet a nesrovnávat jen papírové hodnoty a to především kvůli naprosto odlišné výkonové charakteristice.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: ano, týkalo se Leafu 24, j.. | 15.1.2018 15:16reagovat
avatar

Ze clanku je zrejme, ze se jedna o 30kWh Leaf: "V květnu 2016 jsme měli na týden zapůjčený od Nissanu ČR nejprodávanější elektromobil na světě a to hned v té nejvyšší výbavě (baterie 30 kWh, ...)."

Nepřihlášený R2

Reakce na: to je právě ta chyba, že s.. | 15.1.2018 15:22reagovat
avatar

Mate pravdu, ze abych vyuzil potencial bezninoveho motoru, tak jej musim trosku tocit, 3-4.000 otacek na maximalni dynamiku samozrejme stacit nebudou. Dosahnout prehrivani aut jako je Golf v beznem provozu, vcetne Golfa GTI neni uplne jednoduche. Spotreba vas spise zacne desit u elektromobilu, pokud slapnete benzinaku, tak to prinejhorsim znamena zastavit o benzinku driv. u elektromobilu to znamena nedojet k dalsi nabijecce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Mně by zajímalo jak místní.. | 15.1.2018 15:23reagovat
avatar

zima se přečká úplně normálně EV jezdí v létě jako v zimě na rozdíl od spalováku, kdy odpadají studené starty nebo používání bufíků. EV má také tu výhodu , že si auto v létě také můžete předem vyklimovat atd. zkuste se podívat na www.qauto.cz pro pár zkušeností s elektromobily.

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: To si takhle jednou za cas.. | 15.1.2018 15:26reagovat
avatar

vy fakt umíte pobavit. Nikdy jsem neviděl EV stát vybitý v poli ovšem pána s kanystrem mnohokrát. Aby jste takto skončil s EV musel byste být naprostý ignorant a vydal byste se na cestu, na kterou nemáte energii a to nikdo normální neudělá. Zkuste se podívat na www.qauto.cz, pro pár zkušeností s užíváním EV.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: V podstatě žádný výrobce e.. | 15.1.2018 15:31reagovat
avatar

energetické přebytky jsou běžný termín. Vznikají právě díky nemožností zásadně regulovat výkon zdrojů v závislosti na poptávce elektřiny. Tzn. pokud si chcete v době špičky pouštět TV nebo vysavač, tak bohužel v době kdy není taková poptávka po elektřině tyto přebytky vznikají a k jejich ukládání budou EV pomáhat.

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: nervy s EV, vydrží baterky.. | 15.1.2018 15:35reagovat
avatar

jízda s ev je naprosto v klidu. Je to podobné jako, kdybych měl jet se spalovákem měl být nervozní z toho, jestli mi nedojde někdy palivo, nebo se mi nevyteče, nebo se mi na něm něco nepokazí, nebo jestli mi nezamrzne nafta atd. Na nabíječkách fronty nejsou (většinou tam není nikdo), auto je připravené pro většinu jízd už ráno z domu, baterie vydrží a pokud je vybijete jízdou, tak se z nich energie nikam neztratí.

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Tak zrovna investice do ry.. | 15.1.2018 15:41reagovat
avatar

ten různý tarif pro nabíjení na rychlonabíječkách v závislosti na čase je dobrý nápad a je to také jedna z myšlenek, jak by to šlo. Každopádně, investice do rychlonabíječek se nedělají kvůli stabilizaci sítě, ale pro rozšíření elektromobility, protože bez nich EV pro většinu lidí by ztrácel smysl. Vychází se z toho, že cca 90% nabíjení se provádí v noci doma nebo ve firmě.

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: " To, že elektromobil bude.. | 15.1.2018 15:47reagovat
avatar

tak o této podmínce k TM3 nevím, každopádně se stabilizací sítě pomáhají už současné EV a to tím,že z cca 90% se nabíjí v době energetických přebytků tzn ano - jako např. akumulační kamna

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Na venkov bych nespoléhal;.. | 15.1.2018 15:52reagovat
avatar

evidentně znáte vesnici jen z TV nebo z dovolené. Auto pro nabíjení nepotřebuje garáž, stačí zásuvka u baráku - naše EV nikdy v garáži nestálo - stojí tam spalovák, který to potřebuje víc. Zbytek nemá smysl komentovat.... Bydlíme na malém městě a spalovací auto už nikdy nechci

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Doplnim jeste jeden bod... | 15.1.2018 15:54reagovat
avatar

možná pro Vás, navíc moc nechápu smysl této poznámky... :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: vy fakt umíte pobavit. Nik.. | 15.1.2018 15:58reagovat
avatar

Ja zas nikdy nevidel EV jezdit rychle, mozna to spolu souvisi. Konec koncu, jak se musite treba s 30kWh Leafem plouzit po dalnici, abyste dal 113 km popisuji i lide z Asociace pro elektromobilitu, kteri nemaji duvod to licit v cernych barvach.

Ono, o tom ze vam dojde palivo v aute se da rict to same co o elektromobilu, aby vam doslo palivo, ktereho ma bezne aouto minimalne na 200 km velmi svizne jizdy, musite byt naprosty ignorant, navic tady u nas v CR kde potkate benzinku temer na kazdem kroku.

Zimu jsem sem nechtel tahat, rikal jsem si, ze by to nebylo pekne, takhle vas trapit, ale zima je spis nepritelem elektromobilu nez normalnich aut, i v aute muzete mit nezavisle topeni, pokud vyhledavate komfort vyhrateho vozu, nicmene i bez nej se relativne rychle vyhreje a to bez zasadnich dopadu na dojezd. Elektromobil ztraci 25 - 50 % dojezdu dle krutosti zimy a napriklad pokud jste s nim nekde, kde nemate k dispozici dobijeni (a takova mista pry existuji), tak si celkem musite rozmyslet, jak moc topit abyste se z podobneho mista zvladnul vratit k nabijecce nebo domu.

S klimatizaci je to to same v blede modrem, rano doma si muzete predem vyklimovat, ale co kdyz po poledni odjizdite z parkoviste, kde jste musel auto nechat pekne na slunicku, opet resite zasadni problem.

Toto se samozrejme tyka hlavne malych EV, v Tesle se 100kWh baterii asi nejak prezijete, ze chvili pobezi topeni/chlazeni na maximalni vykon.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Mate pravdu, ze abych vyuz.. | 15.1.2018 16:00reagovat
avatar

právě že ne. U EV je dynamické jízda mnohem úspornější než např. trvalý vysoký odběr při jízdě po dálnici - tam si EV pápne. POkud jedu mezi město nebo po městě, tak může téměř libovolně střídat zastavení, rozjezd, zpomalení atd. Spotřeba je díky rekuperaci následně zcela v normě.... Fakt to doporučuju vyzkoušet

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Reakce na: evidentně znáte vesnici je.. | 15.1.2018 16:24reagovat
avatar

Evidentně znám vesnici a venkov důvěrněji než vy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: možná pro Vás, navíc moc n.. | 15.1.2018 16:56reagovat
avatar

Na vesnici jsem prozil znacnou cast sveho zivota a stale mam s lidmi z rodne vsi i z jinych vesnic kontakt, vypadky elektriny byvaji castejsi nez ve meste a obvykle trvaji dele. Minimalne pro to, ze je to v pripade nutnosti opravy pro energetiky dal.

Druha vec jsou vypadky pri ruznych kalamitach, at uz se jedna treba o povodne nebo vychrici, casto v takovem pripade dojde k vypadkum na mnoha mistech zaraz a neni mozne vse resit najednou. prioritu v takovem pripade maji mesta a nejmensi prioritu vesnice s relativne malo obyvately.

Takze mozna pro me a energetiky, pro vas ma treba prioritu vesnice, otazka je, zda tim neco zmenite.

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Ja zas nikdy nevidel EV je.. | 15.1.2018 20:27reagovat
avatar

asi si každý chválíme to svoje. Netvrdím, že spalovací motor nemá něco do sebe, někdy má i pěkný zvuk, někdy i pěkně jede, doma mám starou Tatru 603, takže nejsem žádný elektrofanatik. Pro ježdění mám volbu spalovacího auta nebo elektro a do spalováku sednu tak jednou za rok. Každopádně mám asi to štěstí, že bez zásadního omezování mohu EV užívat po celé ČR nebo do SK, A, D, H kam pracovně nebo s rodinou musím. Netvrdím, že někdy neuberu topení, ale není to mrznutí, ale hospodaření s energií. Naopak denně využívám dálkového předehřevu kabiny, sedaček i volantu. V létě na parkovišti pouštím dálkově klimu (to žádný spalovák nemá, EV každé) a jezdím maximálně dynamicky, protože mě to baví a s EV se prostě jezdí 100x líp. Podle mě ať si každý jezdí čím chce, ovšem vadí mi, když mi spalovací auto, zejména při svých chabých rozjezdech, kouří přímo do nasávání vzduchu do kabiny, kde třeba vezu děti...... a o tom to je. Proč nechat kouřit kuřáka v dětském pokoji, když může jít na dvůr..... :)

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Evidentně znám vesnici a v.. | 15.1.2018 20:32reagovat
avatar

aha, to Vám brát nebudu - a co to má společného s elektromobilitou? Chcete lidem z malých měst nebo vesnic tvrdit, že jsme udělali hloupost, že už léta jezdíme s elektromobily a že nemůžeme být spokojení, protože vy si myslíte něco jiného?? Naopak si myslím, že v dnešní době mají problém s EV zejména lidé bydlící v bytových domech, zejména proto že prostě zatím nemají kde přes noc nabíjet.... Jak kdosi přede mnou napsal, "jednou si zkusíš EV a spalovák už zpět nechceš...."

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Každý rok rostou prodeje o.. | 18.1.2018 20:22reagovat
avatar

Copak asi rikali lidi v 60.-80. letech, kdy většina náklaďáků měla vejfuk zhruba v úrovni hrudníku nebo břicha chodce, roura směřující kolmo v chodníku... Tehdejší technika se moc rychle nepohybovala a, aby se pohybovala, muselo se tomu dost stát na krku...

Namátkou Praga V3S, Praga S5T, T-111, T-138, T-148, Avia, IFA, ROBUR, ... množství tehdy jezdících dvoudobých modrodýmáků nevyjímaje...

...ty "maminko s kočárkem" :-D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Zas a znova blud o 1-1,5 k.. | 18.1.2018 22:05reagovat
avatar

Já ještě doplním, že elektrárna neumí spálit uhlí tak, jak ho horník vyrube a vlak doveze. Uhlí musí nejdřív na úpravnu, kde se nadrtí/namele na požadovnaou zrnitost. Uhelná elektrárna i teplárna spaluje tzv. hruboprach. Má to strukturu asi jako říční písek. A spálí toho hooooodně.

Takže připočítat ještě energii na úpravu a třídění uhlí.

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: právě že ne. U EV je dynam.. | 18.1.2018 22:34reagovat
avatar

To můj dvacetiletej benzíňák zvládne taky. Jenom nebzučí jak trolejbus. je opravda, že elektroauto může být svižnější na rozjezd, právě kvůli charakteristice elektromotoru (největší síla v téměř nulových otáčkách), jenže po "pár" metrech se rozdíl ztratí.

- Auto se spalovákem nemusím mít v garáži. je provozuschopné i v -28°C (větší mráz tam u nás ještě nebyl).

- Benzín v mrazu netuhne ani nezpůsobuje snížení kapacity baterií.

- Ani spalovák ani elektrika netopí hned po nastartování. je tam nějaká prodleva.

- Auto se spalovákem mi státní nebo jiný ekobuzerační aparát nemůže na dálku "hacknout" a bránit mi v přesunu kamkoliv. U elektroaut je snažší toto zavést - dneska jezděj lichý SPZ/RZ, zejtra sudý, pozejtří žádný. mazejte sockou, smradi... :-D Orwell by se možná divil. Anebo by napsal pokračování.

Když elektrický auto, tak fakt jen na cukání pár km do práce (tj. ideálně tak 10 km tam a 10 zpět) - beztak nechápu, proč si na tohle hrkání lidi pořizujou naftu. Když už, tak benzína. Kdo to má do práce do 3km, fyzicky zdatnější do 6km můžou taky chodit pěšky. A nemusej řešit benzín vs. nafta vs. elektrika vs. vesmír a atomový hřiby.

Všechno má svý možný řešení.

Ale nutit lidem elektroauta, protože "to někdo chce", přesněji, aby automobilky neprodělávaly na ekobuzeraci. Však se můžou lejt prachy do vývoje ultanízkoemisních spalovacích motorů. Efekt stejný, prachy se budou točit. jen to může dýl trvat. O ekologii tady ve skutečnosti nejde ani omylem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: Není zájem ? LG Chem má.. | 18.1.2018 22:54reagovat
avatar

300.000 zákazníků? Ty bych chtěl vidět.... Je z toho čísla odečten počet lesingovek poskytujících auta na operák? Jsou z toho vyjmuty firemní fleety? Předváděcí auta jednotlivých dealerů? Civilů s elektroautem zas tolik nebude. Číšlo má jen ohromit a ovečce sdělit, že to lidi chtějí, protože je to fajn a ty to musíš mít taky. ;-)

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: Copak asi rikali lidi v 60.. | 19.1.2018 15:47reagovat
avatar

to se už asi nedovíme. Většina z nich už na ty sračky umřela ....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený S&&B

Reakce na: to se už asi nedovíme. Vět.. | 19.1.2018 20:34reagovat
avatar

ZBYNĚK: "to se už asi nedovíme. Většina z nich už na ty sračky umřela .... "

Nesmysl. Já žiju. Moji rodičové rovněž a prarodičové se dožili poměrně vysokého věku. Např. děda s těmahle vyjmenovanýma "přístrojema" jezdil. jestli ono to nebude tím, že tehdejší diesely sice víc hulily a byly hlučnější, ale nesmrděly tak jako ty současné. Dneska ropák škoro nehulí, ale kysele smrdí jak hodně jetý propocený ponožky alkoholika nebo propocený "funkční prádlo". Což bude lidem asi vadit víc. Hysterie okolo "diesely jsou špatné, umřete na rakovinu" mě nechává v klidu. Špenát spoustu let taky obsahoval železo a nedávno se "zjistilo", že neobsahuje žádné a naopak organismus železa zbavuje. Čas ukáže.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: To můj dvacetiletej benzíňák.. | 20.1.2018 18:47reagovat
avatar

-bezniziňák zvládne kulový. Rozdíl se neztratí, pouze narostou řádově dynamické odpory a u spalováku se prodlouží interval pro řazení a motor pracuje vy vyšších otáčkách delší dobu tak se to tak na první pohled laikovi může jevit.

- můj EV je stále venku a negarážovaný. Že musí mít garáž je nesmysl.

- elektrika netopí hned, ale mnohem dříve jak spalovák. V létě si navíc můžete auto předklimovat - to žádný spalovák i sebedražší neumí.

- v dnešní době se dá na dálku hacknou všechno tzn i spalovák. Se nějak cítíte, že si myslíte, že zrovna vám někdo na dálku bude bránit v cestě - to by potom bylo už asi na odborného lékaře.

- zrovna dnes jsem s obyčejným Leafem jel cca 350km a úplně v pohodě.

- nikdo vám EV přece nenutí a klidně si jezděte čím chcete. Mě prostě vadí, když auto přede mnou kouří a jeho jedovatý smrady mi jdou rovnou do klimatizace auta, kde vezu děcka. Je to jako, kdybyste si zapálil cigáro v dětským pokoji

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: ZBYNĚK: "to se už asi nedo.. | 20.1.2018 18:52reagovat
avatar

klidně si můžete věřit tomu co jste napsal - brát vám to nebudu. Ono se to klidně může projevit až u dalších generací. Jinak na přesvědčení o tom jak jsou výfukové plyny zdravé funguje celkem jednoduchý tzv. "garážový" test. Nechejte svou rodinu přes noc s vašim nastartovaným zdravým spalovákem v zavřené garáži a ráno se běžte podívat..... Osobně bych to nedoporučoval.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rampouch rozteklý

Právě trávím druhou noc v.. | 20.1.2018 20:38reagovat
avatar

Právě trávím druhou noc v autě ani dnes nezmrznu. Proč vy zastánci autíček na baterky musíte tušit. A já jen dodám, že tomu tak je i přesto že jsem neměl plnou a benzinka zde o víkendu nefunguje.

Nepřihlášený R2

Reakce na: klidně si můžete věřit tom.. | 20.1.2018 20:54reagovat
avatar

"Garazovy test" aka elektrodemagogie dil 458.

Nezabiji vas jedovate vyfukove plyny, ale proste se udusite nedostatkem kysliku. Kdybyste rodinu zavrel v nevetranem malem prostoru na dostatecnou dobu, tak se udusi i bez pritomnosti spalovaciho motoru, mam tomu rozumet tak, ze dech lidi je jedovaty?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zbyněk

Reakce na: "Garazovy test" aka elektr.. | 22.1.2018 20:14reagovat
avatar

ach jo, větší snůšku nesmyslů jsem opravdu dlouho nečetl. Na toto ani nemá smysl reagovat a vysvětlovat vám to nebudu. Na to jsou jiná fora.

Možná jen zkuste si udělat cca 3 hluboké nádechy z výfuku vašeho auta. Za chvíli jste v bezvědomí a jestli to uděláte v uzavřeném prostoru, tak za pár minut jste tuhej jako nikdo druhej... )

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše

Reklama