Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020

S novými způsoby měření spotřeby a emisí slibuje EU nulovou toleranci a vysoké pokuty. Podle Francouzů to většinu dieselů zabije.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020

7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S novými způsoby měření spotřeby a emisí slibuje EU nulovou toleranci a vysoké pokuty. Podle Francouzů to většinu dieselů zabije.

Koncernu VW v posledních měsících někteří kauze Dieselgate nemohou přijít na jméno. Pokud ovšem patříte mezi odpůrce „naftožroutů“, možná byste měli do ústředí německé automobilky zaslat děkovný dopis. Právě díky jejím machinacím se skutečně dočkáme přísnějších emisních regulí. O jejich zavedení se samozřejmě mluví již delší dobu, nicméně se dá předpokládat, že Volkswagen by si jako zaměstnavatel řady lidí dokázal - samozřejmě ve spolupráci s dalšími značkami zaměřenými na evropský kontinent - vydupat jistý odklad.

Nicméně právě kvůli oné kauze je na diesely upřen mnohem přísnější pohled než kdy předtím a politici se bojí být měkcí. I kvůli tomu stále více automobilek naznačuje, že s nimi do budoucna zcela skončí. Výraznou měrou k realizaci této vize dochází u Toyoty, která místo „producentů sazí“ stále více upřednostňuje hybridní ústrojí. Své pochybnosti o dieselech ovšem již vyjádřilo také Volvo a nově možná pro někoho překvapivě i Renault.

Vedení francouzské automobilky se již na počátku léta sešlo na schůzce, kde byla probírána zejména budoucnost dieselů. Ta souvisí s koncem dekády, kdy v plné míře vejdou v platnost nové regule počítající i s tzv. RDE (Real Driving Emissions, emisemi vypouštěními ve skutečném světě) přibližující výsledky z laboratoří realitě. Ačkoliv se v jejich případě mluví o hranici pouhých 80 gramů NOx na kilometr, automobilová lobby zvládla vyjednat výjimky umožňující produkci až 168 g/km.

Jenže tohle bude platit jen dočasně. Přechodné období spojené s výjimkami má totiž platit jen do konce dekády, poté již Evropská unie slibuje „nulovou toleranci“. Zda k ní skutečně dojde, to je nyní sporné. Nicméně hrozba vysokých pokut a negativních reakcí publika na automobilky zabírá.

Renault proto naznačuje, že v případě malých vozů se již investice do dieselových motorů nevyplatí. Od roku 2020 by jimi měly být osazeny maximálně vrcholné verze modelu Mégane či případně vozy velikosti Espace. V jejich případě ovšem můžeme očekávat cenu, jež velmi pravděpodobně dorovná či dokonce převýší hybridní ústrojí, což značky favorizující kombinaci benzinového ústrojí a elektromotoru často zmiňovaly.

Mluvčí francouzské automobilky sice tyto informace odmítl komentovat, podle dvou lidí, kteří se na červencové schůzky zúčastnili, je můžeme považovat za realitu. Podle technického šéfa Renault Thierryho Bollore „se nyní dohadujeme, zda vůbec diesely přežijí. Přitom ještě na počátku roku o tom nikdo nepochyboval,“ zrekapituloval Bolloreho myšlenky jeden ze zdrojů.

Dále pak bylo zmíněno, že „přísnější standardy a testovací metody navýší cenu těchto technologií až na tu míru, jež vykáže diesely z trhu“. Pro Renault to představuje nemalý oříšek, neboť v loňském roce spadala do nejnižších obchodních tříd většina z jeho 1,6 milionu prodaných vozů. Více než 60 procent těchto aut pak bylo vybaveno právě dieselovým motorem.

Jak jsem si ovšem řekli již na počátku, nejde pouze o Renault. „Každý s diesely couvá, protože po letech 2017/2018 budou stále dražší,“ dodává Pavan Potluri z analytické firmy IHS Automotive, podle kterého se dieselové motory stanou „prémiovým“ zbožím. „Po roce 2025 je pak mnozí výrobci zcela vypustí, neboť náklady na elektrifikaci výrazně klesnou.“

Je evidentní, co by mělo „naftožrouty“ nahradit, přičemž dle odhadů má podíl dieselů na sklonky příští dekády klesnout v Evropě ze stávajících zhruba 50 procent na pouhých devět. Zda se tak skutečně stane, ukáže jen čas.


Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 1 - Renault Espace DUH emise 01Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 2 - Renault Espace DUH emise 02Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 3 - Renault Espace DUH emise 03
Dle německé organizace DUH má takový Renault Espace problémy s emisemi již nyní...

Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 4 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 01Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 5 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 02Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 6 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 03Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 7 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 04Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 8 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 05Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 9 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 06Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 10 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 07Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 11 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 08Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 12 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 09Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 13 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 10Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 14 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 11Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 15 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 12Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 16 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 13Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 17 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 14Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 18 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 15Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 19 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 16Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 20 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 17Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 21 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 18Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 22 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 19Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 23 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 20Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 24 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 21Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 25 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 22Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 26 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 23Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 27 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 24Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 28 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 25Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 29 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 26Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 30 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 27Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 31 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 28Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 32 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 29Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 33 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 30Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 34 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 31Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 35 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 32Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 36 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 33Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 37 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 34Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 38 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 35Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 39 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 36Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 40 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 37Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 41 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 38Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 42 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 39Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 43 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 40Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 44 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 41Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 45 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 42Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 46 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 43Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 47 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 44Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 48 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 45Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 49 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 46Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 50 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 47Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 51 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 48Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 52 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 49Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 53 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 50Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 54 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 51Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 55 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 52Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 56 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 53Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 57 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 54Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 58 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 55Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 59 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 56Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 60 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 57Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 61 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 58Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 62 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 59Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 63 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 60Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 64 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 61Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 65 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 62Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 66 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 63Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 67 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 64Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 68 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 65Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 69 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 66Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 70 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 67Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 71 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 68Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 72 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 69Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 73 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 70Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 74 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 71Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 75 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 72Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 76 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 73Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 77 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 74Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 78 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 75Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 79 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 76Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 80 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 77Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 81 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 78Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 82 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 79Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 83 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 80Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 84 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 81Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 85 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 82Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 86 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 83Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 87 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 84Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 88 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 85Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 89 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 86Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 90 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 87Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 91 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 88Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 92 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 89Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 93 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 90Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 94 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 91Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 95 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 92Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 96 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 93Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 97 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 94Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 98 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 95Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 99 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 96Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 100 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 97Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 101 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 98Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 102 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 perex 01Už i Renault přestává věřit dieselům, u většiny čeká smrt do roku 2020 - 103 - Test Renault Captur 15 dCi EDC 2014 perex 02
...do budoucna se tak na dieselovým ústrojím francouzské značky, jenž užívá třeba i Captur, stahují mraky

Zdroj: Reuters

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.