Reklama

Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba

 | 40 příspěvků | 16.4.2018 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený

Tak už víme, kde byla chyb.. | 16.4.2018 13:12reagovat
avatar

Tak už víme, kde byla chyba. Málo lidí na zalévání květináčů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

No konstatování kolosální.. | 16.4.2018 14:29reagovat
avatar

No konstatování kolosální nabubřelosti a dlouhodobou neschopnosti vnímat výrobní realitu bych jako "hejtování" rozhodně nenazýval. Naopak bych neváhal pojmenovat slepou víru ve "spasitele" leností používat vlastní mozek.

Nepřihlášený

Reakce na: Tak už víme, kde byla chyb.. | 16.4.2018 14:31reagovat
avatar

Na vyrobené auto mají bezkonkurenčně nejvíc jak robotů tak lidí. Počitám, i svačinářky a pionýrské vedoucí tam možná mají.

Nepřihlášený rock

"...výrobní proces tak bud.. | 16.4.2018 14:39reagovat
avatar

"...výrobní proces tak bude muset doznat změn..."

Budoucí čas? To jako že se současným procesem se na ty slibované výrobní počty při dosažení nějaké přijatelné kvality nemá šanci dostat, takže teprve bude překopávat linku, dosazovat na klíčová místa lidi místo robotů a znovu najíždět výrobu... to se na ta předpokládaná čísla nedostane ani o vánocích...

Docela by mne zajímalo, kolik je vlastně lidí ve frontě k dnešnímu dni.

Nepřihlášený

Už se ví, kde je problém... | 16.4.2018 15:33reagovat
avatar

Už se ví, kde je problém. Pracovníků ve výrobě je dost. Bohužel se nemohou dostat do fabriky, protože půlka čeká u nabíječek a druhé půlce se vybily baterie na cestě.

Nepřihlášený Chci Teslu

Tesim se az bude TM3 v Evr.. | 16.4.2018 16:23reagovat
avatar

Tesim se az bude TM3 v Evrope k mani. Kdyz bude doopravdy tak dobra jak pisou majitele v USA, tak ji koupim. Uz zadnou spalovaci rakovinu. A sorry vsem pumparum ?

Nepřihlášený Shal

Milé, že si Musk opravdu u.. | 16.4.2018 17:29reagovat
avatar

Milé, že si Musk opravdu umí posypat hlavu a říct, že je to jeho chyba. Taky koho jiného. Bez ohledu na to kolik má zaměstnanců, on je CEO.

Teď to srovnejme s VW a tím slavným dieselgate. Tam nepřišel nikdo z vedení a neřekl, že to je jeho chyba.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Reakce na: Milé, že si Musk opravdu u.. | 16.4.2018 18:13reagovat
avatar

Jen jestli tohle ocení i investoři. Teda něčím jiným než hromadnou žalobou.

Nepřihlášený kony

fajnze uzna ze roboti nezv.. | 16.4.2018 18:18reagovat
avatar

fajnze uzna ze roboti nezvladnou nahradit cloveka pri vyrobe , level 2 sebepoznani bude az uzna ze Autopilot je bullshit

Nepřihlášený Freki

Stále si myslím, že největ.. | 16.4.2018 18:54reagovat
avatar

Stále si myslím, že největší problém Tesly je logistika výroby, nikoliv finální montáž. A velmi nízké reálné testování pro kvalitu. Start UP s několika špičkovými zaměstnanci versus kolos jako je automobilka s desítkami tisíc vyrobených vozů ročně nejde srovnat.

Teď už bankrot neodvrátí. Teslu S zařízne budoucí ePanamera a Teslu 3 pak nějaká baby Audi, která vzejde z vývoje té ePanamery. Jelikož VW představí a bude skoro hned poté prodávat výrobek bez dětských nemocí. Ta zkušenost koncernu se prostě nedá ojebat u PC algoritmem.

To byla největší chyba, měl přetáhnout hned na začátku špičkové výrobní a další TOP inženýry a managery. Namísto programátorů pro autonomní jízdu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Reakce na: Stále si myslím, že největ.. | 16.4.2018 19:09reagovat
avatar

Tesla nestojí jen proti výrobkům VW, ale proti všem ostatním, kteří umějí dobře a ve velkém dělat auta a "jen přidali" další způsob pohonu. Dělají to kvůli regulacím, ne proto, že byli kdovíjak hrr dělat něco, na čem se vydělá míň peněz. Že při tom smetou Teslu, která si nejvíc uškodila ignorantstvím svého principála, bude jen vedlejší efekt.

Co se týká specialistů, jedna věc je získat a druhá vytvořit jim prostor pro práci. Podle všeho to vypadá, že toho druhého se tam nedostává. Král je nahý, ale nesmí se mu to říct.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Jinak problém Muska je v t.. | 16.4.2018 19:24reagovat
avatar

Jinak problém Muska je v tom, že začal na zelené louce. Všechny ostatní fabriky, které se teď do elektromobilů na baterky pouští, mají svoje fuinkční technologie a hlavně hromadu vlastních prostředků, kvalifikované a zaškolené lidi a hlavně ví, co výroba aut obnáší. Mít vizi je krásná věc, ale realita je věc důležitější.

http://www.prochlapy.cz/clanky/tesla-se-pota pi-i-kdyz-jeji-roadster-leta-ve-vesmiru-do-roka-muze-byt-kon ec-maji-vubec-elektromobilky-v-dnesni-dobe-sanci/

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jinak problém Muska je v t.. | 16.4.2018 19:26reagovat
avatar

Na tom odkazu si smažte mezery.

Nepřihlášený Ferda

Reakce na: Milé, že si Musk opravdu u.. | 16.4.2018 19:55reagovat
avatar

Lžeš jak když tiskne, u dieselgate nejvyšší šéf řekl beru za to plnou odpovědnost a odstoupil (stačí si v google vyhledat Winterkorn a dieselgate).

Nepřihlášený DP

Jinak TSLA akcouše neopoušt.. | 16.4.2018 21:21reagovat
avatar

Jinak TSLA akcouše neopouštím. Asi to nebude prdel teď to zvládnout, ale jak je známo, nikolo ovšem od kluků zde na autofórech, tak pokud Tesla půjde to prdele, tak ju přebírá Apple... Velká, velká příležitost... myslím, že se i Evropské koncerny třepou... Jako vzhledem k tomu, že Tesla má doposud nejmodernější, nejbezbečnější a v mnoha dalších aspektech i nejlepší, vozy, nehledě na celkový impakt do automobilového průmyslu, který změnila navždy, ať se to vám to líbí nebo ne, tak vlastně má zurečeno to, že automobily bude produkovat dál. Nemusíte se bát o své Ska a Xka.

Nepřihlášený Karel.

Že jsi článek nečetl není.. | 16.4.2018 21:22reagovat
avatar

Že jsi článek nečetl není podstatné, podstatné je, že máš potřebu sem chodit, klikat, psát příspěvky a to se počítá.

Nepřihlášený DP

Ještě dodám a pak už dobro.. | 16.4.2018 21:26reagovat
avatar

Ještě dodám a pak už dobrou noc všem... spíše bych se bál, co za pár let s těma ropákama... Líbí se mi veterány, ale má to smysl kupovat? Myslím ty na ježdění, co cenově ještě jdou... je jich hafo, ale... no, nevim, nevim... Slunce bude svítit stále, ale máme za rohem další ropnou šlamastiku :/

Nepřihlášený Ďoďo

Efektivita výroby v Tesle.. | 16.4.2018 21:32reagovat
avatar

Efektivita výroby v Tesle je mizerná. Na jednotného zamestnanca priemerne vyrobia za rok 4 auta v zalostnej kvalite,keď 90% musí byť ešte opravovana po vyrobeni z linky.GM na jedného zamestnanca vyrobí 60 áut za rok.Ford s ktorým sa Musk tak rád porovnáva vyrobil v 20 rokoch okolo 15 áut na zamestnanca za rok.Elon by si mal vo Freemonte zariadiť spálňu, lebo mnohotisicova výroba aut za týždeň a zisky sú v nedohľadne...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lábus

Reakce na: Efektivita výroby v Tesle.. | 16.4.2018 21:41reagovat
avatar

Podle hesla čím víc hrušek, tím víc jablek u Tesly platí, čím víc robotů, tím víc lidí ve výrobě.

Nepřihlášený DP

Reakce na: Stále si myslím, že největ.. | 16.4.2018 21:42reagovat
avatar

Základní problém pro Teslu je nedostatek fyzických peněz, který spaluje rychleji než nový Géčko AMG benzín. Logistika problém byla, je a bude, protože si to chtějí dělat sami, ale to je taky základ jejich vize, takže je to taky otázka.

Reálné testování je kravina. To je problém dneška a vychazí z toho stresu, viz. o čem je pravděpodobně článek - málo lidí, velká modernizace. Ty auta jsou pořád lepší než nejnovější Sko od Medvěda. Nemají akorát rear entertainment system a to pohodlí sedaček by taky mohlo být lepší, ty záhlavníky nechápu, jako jedinou věc na Tesle.

Jinak auto je to legitimně lepší, i když nikoli pro neadaptibilní česko, i když teď už je to asi fuk. S Teslou jsem dojel kamkoli, kdykoli ... když dobijete na 100, tak má větší dojezd než to, co máte v garáži.

Nepřihlášený DP

Reakce na: Stále si myslím, že největ.. | 16.4.2018 21:48reagovat
avatar

Nehledě na zimní ježdění. Tam se může jít zahrabat i Lada Niva.

Když e-mission přišla po letech a ukázala specs, tak jsem si říkal, co celý ty roky dělali.

Prostě Tesla je brutální, je brutální nabušenej vůz za ty prachy.

Píši to pejorativně, protože to pořád pár lidí nechápe. Tak kurňa už!

Nepřihlášený X2

Je to na dobré cestě, brzy.. | 16.4.2018 22:43reagovat
avatar

Je to na dobré cestě, brzy bude limitovaná edice "Handmade by Elon Musk"

Nepřihlášený Ďoďo

Vízia, že stroje budú robi.. | 16.4.2018 22:54reagovat
avatar

Vízia, že stroje budú robiť stroje, mala byť veľká konkurenčná výhoda oproti iným automobilkam. Táto výhoda bola odoslaná jediným tweetom do odpadkoveho koša rozbitých sľubov a nerealizovanych predpovedí. Bez automatizácie sa nezvýši marža.Keď budú chcieť vyrábať viac áut týždenne budú musieť prijať viac pracovnikov.Predstava,že budú musieť zamestnať viac pracovnikov, keď teraz vyrábajú priemerne 4 auta za rok na jedného zamestnanca je smiešna.

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Tesla nestojí jen proti výr.. | 16.4.2018 22:59reagovat
avatar

Jasně, že nejen proti VW. Ale vzhledem k fázi vývoje té ePanamery, a reputaci značky Porsche (nezačne prodávat elektroauto bez vychytaných much), jsem to použil jako stěžejní konkurenci. Nejsem příznivec VW, ale musí se jim nechat, že Piech to nastartoval velmi dobře. A od té doby se jim daří na co sáhnou (krom nekoupě RR, resp. koupě špatného RR). Od akvizic, po marketing. A je to vidět i na dieselgate, myslím že jiné automobilky by to nepřežily tak snadno, pokud vůbec. A VW z toho snad vyleze ještě silnější.

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

To je ale jedině tvůj prob.. | 16.4.2018 23:33reagovat
avatar

To je ale jedině tvůj problém, nicméně příště to jdi vyblít někam jinam (do bažin třeba), tady jsme na Autofóru a tvoje blitky jsou offtopic.

Nepřihlášený

U nas ve Fabrice taky nabr.. | 17.4.2018 00:09reagovat
avatar

U nas ve Fabrice taky nabrali spoustu lidí na rozjezd nových linek a postupně odladovali problémy .Vyroba se Navýšíla a lidé se postupně propouštěli .

Zástupci Německé firmy Která technologii dodala .

Byli sami překvapeni jak se různými ůpravami zvýšil hodinový výrobní výkon .

Ladění a postupné ůpravy výrobní technologie zabraly několik let .

Nepřihlášený josephko

Na tomto prístupe vidieť,.. | 17.4.2018 07:35reagovat
avatar

Na tomto prístupe vidieť, že E.Musk je geniálny manažér. Má veľké ciele a plány, ale dokáže si priznať svoje chyby a poučiť sa z nich. A ešte o nich verejne hovoriť.

Na druhej strane, čokoľvek sa ktokoľvek snaží naučiť robiť, tak sa najskôr musí naučiť (pomocou vlastných chýb), ako sa to robiť NEMÁ. Iná cesta nie je.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Reakce na: Na tomto prístupe vidieť,.. | 17.4.2018 09:04reagovat
avatar

Jen jestli není tak nějak rychlejší a levnější nechat si poradit. Zejména ve věcech, které potřebuju udělat a všude na zeměkouli už docela dobře fungují.

Ale to by pak nemohl vzniknout příběh pro blbce, co netuší nic o sériové výrobě fyzického zboží, že ?

Na posledním konferenčním hovoru maestro Musk vykládal něco o tom, jak jsou firmy jako Toyota zaostalé, že jejich výrobní linky jedou tempem chuodze starej mamy.

Takže projevem jeho geniality je objevovat kolo a těm, co už kolo mají se posmívat ?

Nepřihlášený

Reakce na: Efektivita výroby v Tesle.. | 17.4.2018 10:02reagovat
avatar

To by bylo asi něco hodně blbě pokud by automobilka založena 1903 a druhá 1908 byla na tom s výrobou hůře než automobilka, která byla založena v 2003.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ďoďo

Reakce na: Na tomto prístupe vidieť,.. | 17.4.2018 10:13reagovat
avatar

Spravil zo seba hlupáka, keď porovnával výrobné postupy automobiliek s dobou dinosaurov v období kriedy a tie teslacke mali byť "mimozemske",ktoré ešte nikto nevidel.Vizia keď chcel nahradiť vo výrobe ľudí robotmi sa zadrela. Najvyšší čas sa zbavovať akcií Tesly, keď sú ešte okolo 300$.

Nepřihlášený Ďoďo

Reakce na: To by bylo asi něco hodně.. | 17.4.2018 10:25reagovat
avatar

Ohľadom Fordu som myslel začiatky výroby,keď medzi rokmi 1913-1927 vyrobil cca 15 000 000 legendárneho masového modelu TS.Vtedy mali priemerne 100 000 zamestnancov.Menej sa vyrobilo v medzivojnovom období, ale priemerne vyrobili cez 11 áut ročne na zamestnanca.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený DiV

1. Musk si syspe popel, pr.. | 17.4.2018 10:56reagovat
avatar

1. Musk si syspe popel, protože se snaží aspoň takto zachránít důvěru akcionářů a investorů. Prodělává stále více, investoři se dříve hrnuli do nového oboru, kde čekali zlatá vejce, ale po letech ztát couvají.. Musk je možná dobrý inovátor (vizionář je pojem o level výše), ale prachbídný realizátor. Celá existence Tesly je založená na tištění nových akcií, které kupují další investoři.

2. Za Q4/2017 předali 29.870 aut. Sice zvýšili obrat, ale 5,8x znásobili ztrátu na 675 mil $, tj. přes 22.000 $ na auto!!!

3. Celou jejich roční výrobu hravě překoná kdejaká menší automobilka s jediným ze svých 5 - 8 modelů.

4. Ostatní automobilky si můžou dovolit investovat jen do toho, co jim zajistí aspoň prostou návratnost - elektromobilita to tatím není. Do té investují jen proto, že jsou dotlačeny nesmyslnými předpisy o emisích. Přitom podíl aut na emisích je naprosto zanedbatelný (0,2% u CO2). Nejvíce emisí se vytváří přírodními procesy (u CO2 96,5%), ale to se tak nějak nezdůrazňuje. Mnohem větší emise, než auta vytváří např. zaoceánská lodní doprava, ale to není tak dobrá dojná kráva pro EU a další aparáty.

5. Bezemisnost e-mobilů je naprostá lež. Např. v EKO Německu mají sice 23% elektřiny z obnovitelných zdrojů (jedno z největších v EU), ale 25% z hnědého uhlí a 20% z černého, tj. téměř polovinu z uhlí. Tesla S má v našich podmínkách emise (přes elektrárny) srovnatené, jako benzíňák se spotřebou přes 8l/100km - což rozhodně není u nás spotřeba.běžného auta.

6. Pan Musk mi připomíná scénu ze Švejka, kde Otto Katz otáčí jídelním stolem a vyjmenovává pochutiny na něm vyložené se slovy "To se nám to hoduje, když nám jiní půjčují".

Nepřihlášený DAN

Reakce na: Ohľadom Fordu som myslel z.. | 17.4.2018 13:36reagovat
avatar

No co pořád stím Fordem ,. byla to jiná doba auta byla jednoduší a sehnat na to né moc kvalifikované lidi bylo lehčí + administrativa ruzné bezpečtností normy a dopad na životní prostředí do toho v té době vubec neinvestovala tak že kapitál mohli vynakládat lépe a další věci by se určitě našli. Jo a dotaz stěma 4 autama na počet zaměstancu mi nepříjde moc velké rozdíl opraoti 60 když ta firma je enormě větší a má i větší kapitál a zkušenosti + ty čísla je jak statistika doslova na nic. Jaký počet zaměstancu počítá se tam i bezpečtností technik a i uklizečka a svačinářka?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený DiV

K bodu 2 bych ještě dodal.. | 17.4.2018 13:56reagovat
avatar

K bodu 2 bych ještě dodal slova známého politika JP: "Kdo z vás (automobilek) na to má. V tomto poměru by Toyota za r. 2017 "vyrobila" ztrátu 205 miliard $, VW 132 miliard $. To by asi vypsání nových akcií nespravilo...

Nepřihlášený Tomas

To je komediant! | 17.4.2018 19:58reagovat
avatar

To je komediant!

Nepřihlášený Ďoďo

Reakce na: No co pořád stím Fordem ,... | 17.4.2018 20:55reagovat
avatar

Počítajú sa všetci zamestnanci automobilky vo výrobe aj administratíve,t.j.,vývojári, inžinieri,programátori,...GM má cca 170 000 zamestnancov a vyrobí za rok 10 000 000 áut = 5.8 áut na jedného zamestnanca za rok.Toyota zamestnáva 365000 zamestnancov a vyrobí tiež cca 10 000 000 áut za rok.Koeficient majú 27 áut na zamestnanca za rok.Tesla ma 21 000 zamestnancov a vyrobila v 101 000 aut v minulom roku =4,8 auta na zamestnanca za rok. Teraz keď budú nahrádzať robotov ľudskou silov sa ešte viac zníži už aj tak mizerná efektivita,zvýšia sa náklady a samozrejme aj straty.

Nepřihlášený Ďoďo

Reakce na: No co pořád stím Fordem ,... | 17.4.2018 20:57reagovat
avatar

Oprava-GM 58 áut, nie 5.8.

Nepřihlášený Adam

Nevím proč,ale furt mi při.. | 18.4.2018 00:35reagovat
avatar

Nevím proč,ale furt mi připadá,že to Elonovi někdo sabotuje. Vyrobit v dnešní době cokoliv roboticky, není problém,když pominul cenu robotizace. Proto nechápu,jak může mít takové problémy s kvalitou a kvantitou.

Za mě si myslím,že má problém přímo s lidmi na jistých pozicích, né v jejich nízkém počtu.

S automatizací mám jisté zkušenosti a můžu jedině potvrdit, že co serizovač to jiné nastavení. Přeci jen jsme lidi a každému z nás se v hlavě motá něco jiného a jinak.

Nevěřím,že má problém s roboty a technologií.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Reakce na: Nevím proč,ale furt mi při.. | 18.4.2018 13:54reagovat
avatar

Když nepominu cenu robotizace, automatizovat některé kroky ve výrobě aut se nevyplatí. Což po několika letech pochopil i takový gigant jako je Elon Musk. A o tom je článek.

Co se týká vztahu šéfa k lidem na jistých pozicích, o tom dost vyppovídá exodus nejvyššího managementu za posledních 12 měsíců. Takže možná má pan Musk obecně problém v jakékoli interakci s ostatními lidmi, což může být u ředitele společnosti dost zásadní problém. Ale mohl se obklopit pouze roboty a jistě by si náramně rozuměli. Jen mi vrtá hlavou, proč to vlastně neudělal.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše