Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba

Opakované nesplnění vlastních cílů růstu objemu výroby Modelu 3 způsobilo Tesle velké problémy. Elon Musk teď říká, že zná příčinu i řešení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba

16.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Opakované nesplnění vlastních cílů růstu objemu výroby Modelu 3 způsobilo Tesle velké problémy. Elon Musk teď říká, že zná příčinu i řešení.

Tesla nezvládá vyrábět včas dostatek Modelů 3 a sama si tak způsobuje zbytečné nepříjemnosti. Třebaže se situace v posledních dnech uklidnila, nedůvěra ratingových agentur v budoucnost firmy odradilo i část investorů, kteří poslali cenu akcií firmy o desítky procent níže. U jiných automobilek snesitelný výkyv, u Tesly krize - bez důvěry investorů nemá při svém hospodaření šanci přežít.

Kritická situace se potvrdila, když Elon Musk, největší akcionář a šéf firmy osobně převzal kontrolu nad výrobou. Vlastně ani neměl moc na výběr, neboť pokud Tesla tyto problémy nevyřeší, nemusí se už ani snažit o nic jiného. Říká, že přespává na pohovce v zasedací místnosti, aby mu nic neuniklo. A byť se můžeme ptát, kde končí realita a začíná utužování důvěry investorů, nemáme důvod si myslet, že se problému intenzivně nevěnuje.

Na Twitteru nyní oznámil, že objevil zásadní nedostatek v postupu výroby Modelu 3. Ač je sám velký zastánce moderních technologií, otevřeně přiznal, že v tomto případě to byla přílišná automatizace výroby, která způsobila dosavadní problémy. Roboti prý zatím nejsou na takové úrovni, aby zastali veškerou lidskou práci a výrobní proces tak bude muset doznat změn.

„Ano, přílišná automatizace v Tesle byla chyba. Abych byl přesný, moje chyba. Lidé jsou nedocenění,” řekl konkrétně Musk a nasypal si tak popel na hlavu. Bylo totiž jeho představou dotáhnout míru automatizace v procesu výroby trojky na takovou úroveň, že lidské přispění nebude třeba po naprostou většinu výrobního procesu a lidi soustředit převážně na kontrolní pozice. Nefungovalo to.

Továrna ve Fremontu v Kalifornii se měla stát něčím, co v automobilovém průmyslu nemá obdoby. Časem se ale ukázalo, že ani nejschopnější automat nenahradí inteligentní myšlení či lidské ruce. Novátorské robotizované řešení tak částečně ustoupí novým zaměstnancům, což má konečně pomoci produkci dostat se na slibované úrovně. Uvidíme, zda se to to skutečně stane - teď musíme dát Tesle na zlepšení alespoň pár týdnů čas...


Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba - 1 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 01Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba - 2 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 02Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba - 3 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 03Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba - 4 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 04Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba - 5 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 05Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba - 6 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 06Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba - 7 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 07Už se ví, co zaseklo výrobu Tesly Model 3. Elon Musk říká, ze je to hlavně jeho chyba - 8 - Tesla dostala pokutu za vyposteni necistot Fremont 08
Továrna ve Fremontu vyrábí všechny modely Tesly. Ten nejnovější měla produkovat nebývale automatizovaným způsobem, příliš novátorské řešení se ale ukázalo být spíše nedostatkem než předností

Zdroj: Elon Musk@Twitter

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.