Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlepší auta pro rok 2019 podle Britů: Nej kombíky, SUV, sporťáky a další typy
23.1.2019 | Petr Prokopec
Hledáte to nejlepší auto svého druhu, ať už jakéhokoli? Výběr britského What Caru by vám mohl přijít vhod, zvolil nejlepší auta hned pětadvaceti typů.
S výběrem nejlepších aut magazínu What Car? jsme byli naposledy konfrontováni teprve před pár hodinami, když přišla řeč na spolehlivost rodinných vozů. V této oblasti excelovala především mladoboleslavská automobilka, která jako jediná měla mezi nejlepší desítkou hned několik zástupců. Zabodoval jak Rapid, tak benzinová i dieselová Octavia.
Statistika spolehlivosti rodinných aut byla výsledkem průzkumu, jehož se účastnilo více než 18 tisíc lidí. Sledovány byly vozy staré jeden až čtyři roky, u kterých se během posledních dvanácti měsíců objevil nějaký problém. Mimo to hodnocení ovlivnila i skutečnost, kolik peněz a času bylo třeba k opětovnému zajištění provozuschopnosti. Nyní tu ovšem máme volbu nejlepších aut roku v 25 kategoriích, v níž čtenářstvo magazínu ovlivnilo pouze jednu. Vítěze těch zbývajících však již mají na kontě redaktoři What Car? a ve dvou udělají radost příznivcům české Škody - ovládla dvě kategorie, které jsou vzhledem k jejímu zaměření nejtypičtější a mezi obyčejnými vozy v nich dnes prakticky nemá konkurenci.
Absolutním titulem se ovšem chlubí Kia e-Niro, tedy vůbec první elektromobil, který v historii ankety vystoupal tak vysoko. Šéf magazínu Steve Huntingford uvedl, že vůz „díky ceně a dojezdu vyřešil problémy, jež motoristy běžně odrazovaly od vlastnictví elektrických aut“. Mimo to se jedná o „prostorné a praktické SUV, u kterého došlo jen na několik málo kompromisů“. Korejcům tak mohou začít růst ramena, zvláště když jde o druhé významné vítězství v řadě - jen před pár dny bylo nejlepším americkým užitkovým vozem zvoleno Hyundai Kona.
Vítězství elektromobilu ovšem není jedinou novinkou letošní ankety, dále došlo na zavedení nových kategorií plug-in hybrid, sportovní SUV a pick-up. A aby toho nebylo málo, kategorie sportovních vozů byla rozdělena na ryze sportovní a výkonná auta. Trofejí se tedy udílelo jako máku, přičemž jak jsme zmínili o pár odstavců výše, jednu mají na svědomí i čtenáři What Car?. Ti měli rozhodnout, na které auto se nejvíce těší - titul zamířil k Hondě Urban EV, jež se ukáže v březnu v Ženevě. Britové tedy možná začínají být elektromobilitě přístupní, třebaže na prodejích to zatím znát není.
Městské vozy - Kia Picanto
Korejský prcek zopakoval loňské vítězství, znovu překonal Škodu Citigo a Suzuki Celerio. Vůči oběma soupeřům je sice o chlup dražší, zároveň má ale na palubě více výbavy a je vizuálně dramatičtější.
Malé vozy - Volkswagen Polo
Finále této kategorie nemohlo být rozmanitější, probojovala se do něj Dacia Sandero i Audi A1. Oběma ale vypálil rybník VW Polo, jenž na jedné straně kvalitnější, na druhé pak levnější.
Rodinné vozy - Škoda Octavia
Tuzemský bestseller jen potvrdil názor britské veřejnosti, v cestě na vrchol přitom porazil jak Kiu Cee’d a Mercedes třídy A. Stála za tím hlavně nízká cena a obří zavazadelník i prostorná kabina.
Malá SUV - Seat Arona
Arona stála na vrcholu i loni, letos však měla souboj o poznání těžší. Seat se musel vypořádat se Suzuki Ignis i Volkswagenem T-Roc. Ten však byl shledán zbytečně dražším, ač není výrazně lepší.
Rodinná SUV - Volvo XC40
Loňské Auto roku překonalo Dacii Duster, oproti které je kvalitněji postavené a nabízí i lepší dynamiku. Stejně tak Volvu podlehla i Škoda Karoq, která prohrála na body v oblasti bezpečnosti.
Velká SUV - Peugeot 5008
Francouzský zástupce se sice nemůže rovnat Audi Q5 kvalitou, dynamikou či technologiemi, je však levnější na provoz i praktičtější. Díky tomu se nakonec dokázal vypořádat také s Mazdou CX-5.
Luxusní SUV - Audi Q7
Audi nevyhrálo boj proti Bentley Bentayga a Land Roveru Discovery jen cenou, ale i prostornějším interiérem, lepšími multimédii a odhlučněním. Zároveň jede jako limuzína a sprintuje jako hot hatch.
Sportovní SUV - Cupra Ateca
Španělské SUV se sice již musí obejít bez loga Seatu, vůči BMW X3 M40i a Alfě Romeo Stelvio QV je však nadále citelně levnější. Přitom se jim zábavou za volantem dokáže téměř vyrovnat.
MPV - Citroën Berlingo
U Citroënu sice můžete počítat s tvrdými plasty, nicméně barevné detaily dojem z kabiny zlepšují. Berlingo však dokázalo porazit Ford Galaxy a Volkswagen Touran hlavně zásluhou nízké ceny.
Kombi - Škoda Superb Combi
Že je Škoda ve Velké Británii populární, svědčí hlavně tato kategorie. Rozhodovalo se mezi Superbem a Fabií, do čehož se připletlo i BMW 5 Touring. Tomu ale na vítězství nestačila ani noblesnější kabina.
Hot hatch - Honda Civic Type-R
Jelikož zástupce Hondy dokáže na okruhu překonat i mnohem výkonnější a dražší supersporty, není překvapivé, že si dokázal poradit s Fordem Fiesta ST i Hyundai i30N. CTR je pak působivé i na silnici.
Kabriolet - Mercedes-Benz S Cabrio
Osmiválcová třída S má dost výkonu na to, aby pokořila i řadu sporťáků, zároveň je veliká natolik, aby nabídla dost prostoru pro čtyři dospělé. Tomu otevřené Mini Cooper a Audi A3 nedovedou konkurovat.
Kupé - Audi A5 Coupe
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku si náladu může spravit v této kategorii, A5 je hodnoceno jako vyváženější než BMW řady 2 či Aston Martin DB11. Má navíc i použitelné zadní sedačky.
Sportovní vozy - Alpine A110
McLaren 570S je sice rychlejší a Mazda MX-5 může nabídnout i otevřenou střechu nad hlavou, ovšem u znovuzrozeného Alpine A110 máme očekávat větší porci zábavy za volantem, hlavně na okreskách.
Výkonné vozy - Alfa Romeo Giulia QV
Ačkoliv bychom vítězství přáli Kii Stinger, Giulia Quadrifoglio Verde má přeci jen pod kapotou daleko větší stádo. Vůči Mercedesu E63 Kombi úsměv na tváři vykouzlí nejen lepší jízdou, ale i nižší cenou.
Elektrické vozy - Kia e-Niro
Jaguar I-Pace sice dominuje řadě anket, nyní se však musel sklonit před korejským vozem, stejně jako levnější Renault Zoe. E-Niro má totiž potenciál změnit směřování celého trhu a oslovit davy.
Hybridy - Hyundai Ioniq
Toyota Yaris a Honda CR-V sice mají na kontě nízké provozní náklady, ovšem Ioniq vůči nim působí uhlazenějším dojmem. Navíc kvůli dosažení nízkých emisí v jeho případě netřeba vyloupit banku.
Plug-in hybridy - Volvo XC90 T8
Oproti BMW řady 5 a Hyundai Ioniq PHEV se švédské SUV může pochlubit hlavně prostornější kabinou i zavazadelníkem. Mimo to mu nechybí výkon, v rámci bezpečnosti pak dominuje.
Pick-upy - Volkswagen Amarok
Amarok jezdí lépe než Ford Ranger, vůči SsangYongu Musso je ovšem poněkud dražší. Vše ale žehlí vyšší kapacitou korby, lepšími multimédii a také nižším poklesem hodnoty. Navíc má i lepší motor.
Manažerské vozy - BMW řady 3
Škoda Superb je sice prostorná, tep za volantem ale příliš nezvedá. Audi A3 pro změnu nemá dost velkou kabinu. Bavorský sedan je však ideálním kompromisem mezi dvěma koncernovými soupeři.
Luxusní vozy - BMW řady 5
Vítězná šňůra BMW pokračuje, i tentokráte značce podlehl jeden ze zástupců VW Group, a sice Audi A8. Mimo to se řada 5 vypořádala také s BMW 6 GT, které prakticky totéž nabízí dráže.
Cena čtenářů - Honda Urban EV
Pro malý japonský elektromobil hlasovalo osmkrát více lidí než pro Opel Corsa, jemuž byl velmi blízko Volkswagen Golf. Honda Urban přitom zaujala čtenáře vzhledem, dojezdem i plejádou displejů uvnitř.
Cena za bezpečnost - Mercedes-Benz třídy A
Nová třída A se nadmíru osvědčila v crash testech Euro NCAP, zaručuje totiž působivou ochranu dospělým i dětem a přímo exceluje v ochraně pěších. Na to nestačí ani Volvo XC40 a Audi Q3.
Cena za technologii - Hyundai
Kamery nahrazující zpětná zrcátka u Audi se dočkala nemalé kritiky, motor SkyActiv-X Mazdy pro změnu není v prodeji. Cena tedy míří k elektrické a vodíkové architektuře korejské značky.
Auto roku - Kia e-Niro
Odborná porota možná i překvapivě zvažovala o vítězství Citroënu Berlingo a Cupry Ateca, nicméně s ohledem na současnou ohromnou vlnu popularity nakonec přednost dostal elektromobil, který dokáže být praktický a zároveň na palubě nabízí i nemalý luxus. Kiu e-Niro tak nejspíše minimálně na britském trhu čekají jen samá pozitiva a sociální jistoty.
Zdroj: What Car?
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry