Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V ČR je k mání jeden z nejvzácnějších Mercedesů. Byl tu i koupen jako nový
29.7.2018 | Petr Miler
Taková auta se v nabídce českých bazarů nevídají, nakonec v celé Evropě jsou na prodej čtyři. A popravdě jsme ani netušili, že se tu vůbec nějaké prodalo.
Kdyby podobný vůz někdo začal prodávat dnes, skoro jistě by z něj byl okamžitý hit. Auta stvořená přesně receptu: „Jamalalicha paprťála, chánua, chánua (...) patláma, patláma a žbrluch!” se dnes totiž prodávají lépe než jakákoli jiná a i když nikdo pořádně neví, proč, slepence vůz asi 17 protichůdných automobilových tříd lidi táhnou. Bohužel pro automobilku se ale představil v roce 2006 a bylo z toho naprosté fiasko.
Řeč je o Mercedesu třídy R, který sám o sobě nebyl bůhvíjak úspěšný, v provedení R 63 AMG. Němci přišli s touto vpravdě bláznivou verzí jako s pokusem o vzpruhu nižších než očekávaných prodejů a... dopadlo to ještě hůř. Přitom musíte uznat, že takové auto má něco do sebe, i když jinak čímkoli co zavání crossoverem zaručené pohrdáte.
Kříženec kombíku, MPV, SUV a sporťáku si na jednu stranu udržel přednosti standardního provedení. Uvnitř nabízel spoustu prostoru v první, druhé a případně i třetí řadě sedadel. První dvě řady sedadel mohly nabídnout vyhřívání a chlazení sedaček, všude byla kvalitní kůže, cestující v druhé řadě mohli sledovat filmy na obrazovkách v opěrkách hlavy řidiče a spolujezdce. Tímto byla třída R zajímavá a kdo ji mohl poznat, vám snadno potvrdí, že šlo o mimořádně komfortní vůz
Verze od AMG k tomu přidala obří osmiválec M156. Měl objem 6,2 litru a v první dekádě 21. století pracovala skoro ve všem, co mělo označení 63 AMG. Zde dával 510 koní a 630 Nm, což ve spolupráci se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol 4Matic stačilo ke zrychlení na stovku za 5 vteřin. To tehdy byly hodnoty rychlejších Porsche 911 a Mercedes jich dosahoval s 2 330 kg hmotnosti a místem pro sedm. Zní to zajímavě už kvůli šílenosti kombinace všech těchto vlastností, jenže zákazníky to neoslovilo.
Výsledkem tak bylo, že verze R 63 AMG z nabídky putovala hned rok poté, co do ní byla zařazena. Po prodejní stránce šlo o takové fiasko, že Mercedes nikdy otevřeně neřekl, kolik aut tohoto typu reálně prodal. Dostupné informace hovoří o 30 prodaných kusech v celých Spojených státech, jiné o 100 až 180 exemplářích v celém světě. Všechna tato čísla jsou extrémně nízká a někteří označují tento Mercedes od AMG za vůbec nejvzácnější dílo moderní existence Aufrecht-Melcher-Grossaspach.
V celé Evropě jsou aktuálně na prodej jen čtyři, to je o stovky méně než beztak vzácných moderních supersportů značky. A jeden lze kupodivu koupit i v České republice. I kdyby ho sem někdo dovezl, je to zajímavé, tento vůz zde ale byl prodán jako nový. Může jít snadno o jediné kdy prodané R 63 AMG v České republice, které tu navíc bylo po celých 11 let své existence docela pečlivě opečováváno. Má tak kompletní servisní historii a na 173 400 km vypadá dobře.
Je to naprostá rarita, jeden z nejvzácnějších sériových Mercedesů vůbec a z českého pohledu skutečně jedinečný stroj. Nevíme, jestli bude pro někoho dnes atraktivnější než v minulé dekádě, cenou se ale vyloženě nepodbízí. Ve stavu zachyceném na fotkách níže (mimochodem, AMG s „koulí” je také dobrá věc) je k mání za necelých 600 tisíc Kč v jednom plzeňském bazaru...
V ČR koupený a servisovaný Mercedes R 63 AMG je možná jediným takovým autem vůbec
Zdroj: Tipcars
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch