Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Německu se otevřela jedna z mála levných cest k autu s výkonem 650 koní
3.8.2020 | Mirek Mazal
Tak silná auta jsou obvykle supersporty s adekvátními cenovkami, tohle nikoli. Nelze říci, že stojí absolutně málo, levněji ale takový výkon ve využitelné podobě a v nejetém autě nekoupíte.
BMW M3 generace E92 se v době uvedení na trh zdálo být po velmi podařeném předchůdci generace E46 krokem zpět. Jako nové to mělo u nadšenců těžké, ale s odstupem času se na něj můžeme stále ještě dívat jako na auto, kde je vše ještě v pořádku. Mělo atmosférický osmiválec, manuální převodovku nebo náhon na zadní kola a po přiostření podvozku a brzd šlo (a stále jde) o velice schopný vůz. Když se na něj podíváme perspektivou současných produktů mnichovské značky, je E92 parádním náčiním na každodenní ježdění s občasným zavítáním na okruh.
Sériově vůz disponoval výkonem 309 kW (420 koní) při 8 300 ot./min a točivým momentem 400 Nm po dosažení 3 900 ot./min. Velmi vysoko položená maxima nutila řidiče držet přirozeně plněný agregát v plném nasazení doprovázeném líbivým zvukem čtyř koncovek výfukové soustavy. Čtyřlitrový vidlicový osmiválec měl omezovač nastaven až při 8 400 otáčkách, to se dnes už nevidí a vlastně ani neslyší, přesto lákal k úpravám.
Jednu z těch nejzajímavějších pro M3 E92 vyvinula firma G-Power, která skvělé atmosféře dodala agresivitu a nálož koňských sil s pomocí přeplňování nedevastujícím přirozený charakter motoru. Balíček za 8 tisíc Eur (210 tisíc Kč) obsahuje nový kompresor ASA T1-523, větší mezichladič vzduchu, speciální vstřikovače, lepší zapalovací svíčky a další detaily umožňující z ústrojí S65 V8 vydolovat 650 koní (478 kW). To je i na dnešní poměry extrémní výkon vyhrazený segmentu nejlepších supersportů.
Změny pod kapotou nepokračovaly do exteriéru či interiéru. Dobrá volba ponechala vzhled M3 víceméně v továrním stavu. Jeden takto upravený stroj se s černým lakem, členitými disky kol typu M359 a karbonovými doplňky objevil v prodeji jako jedna z nejlevnějších cest k tak silnému modernímu autu, jehož výkonu můžete reálně využít - zbytek techniky M3 E92 na to má. Oficiální dealer Hondy z Bingenu nad Rýnem auto nabízí za 48 500 Eur (1,27 milionu Kč), navíc lze odečíst DPH a dostat se až k cifře 41 810 Eur (1,09 milionu Kč). V absolutní rovině to pořád není málo, vedle tohoto stroje ale někdo bude muset mít něco jako Bugatti za desítky milionů, aby byl podstatě rychlejší.
Auto navíc není těsně před smrtí, udržovaná kabina s hnědým koženým čalouněním odpovídá cifru jen 30 152 najetých kilometrů na tachometru. První registrace vozidla proběhla v listopadu 2011, takže jde o 9 let staré auto s doposavad dvěma majiteli. Zajímavá nabídka, uvážíme-li, že současná či budoucí M4 vás s cca o 200 koní nižším výkonem budou stát ve srovnatelné specifikaci dvojnásobek a na tachometru bude mít jen o 30 tisíc km méně.
BMW M3 E92 umí už v sérii, tento kus má ale 650koňový motor a s velmi malým nájezdem je na prodej za zajímavou cenu. Foto: APAN, Mobile.de
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22