V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice”

Ve všech případech jde o velice schopné stroje, v případě zrychlení v přímce, pružné akcelerace i brzdných schopností ale nejrychlejší hot-hatch posledních let těžko hledá soupeře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice”

8.11.2019 | Mirek Mazal

V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ve všech případech jde o velice schopné stroje, v případě zrychlení v přímce, pružné akcelerace i brzdných schopností ale nejrychlejší hot-hatch posledních let těžko hledá soupeře.

Automobilka Audi používá už od roku 1971 reklamní slogan „Vorsprung durch Technik” alias „Náskok díky technice“. Zlidovělá hláška někdy trochu přehání, neboť ve tříválcové A3 mnoho „Vorsprungu” spatřovat nelze, jiné modely ale toto slovní spojení vystihuje docela dobře. Platí to třeba o posledním pojetí modelu RS3, který se 400 koňmi výjimečného pětiválcového turba na všech kolech a odolné verzi rychlého automatu DSG představuje jeden z dynamických vrcholů aut nižší střední třídy.

Právě tento stroj se v dosti neobvyklém srovnání postavil proti dvěma soupeřům trochu jiného ražení, třebaže v obou případech z vod velmi výkonných aut. Za stále oblíbenější SUV kopal Mercedes-AMG G63 s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu čtyři litry. Benzínová strojovna produkuje 430 kW (585 koní) a 850 Nm, což umožňuje zrychlení na 100 km/h za 4,5 sekundy s maximálkou omezenou na 220 km/h.

Německé ikoně přijel proti RS3 pomoci schopný rodinný kombík Seat Leon Cupra, navíc v úpravě od ABT. Stále rodinný Cupra R ST ABT s výkonem 261 kW (355 koní) a točivým momentem 440 Nm z povedeného dvoulitru s turbem bude na stovku dříve než tovární verze (4,9 sekundy), maximální rychlost zůstává omezena na 250 km/h.

To jsou silní soupeři, technickou vyspělost RS3 ale máme vyzkoušenou osobně a na letišti se projevila ve všech disciplínách. Bílý kompakt ujel dvojici rivalů, do cíle čtvrtmílové dráhy se dostal v čase 12,7 sekundy. Moderní AMG ztratilo desetinu sekundy a prostorný Seat zaostal o čtyři desetiny za vítězem. Přednosti Audi potvrdil závod s letmým startem z rychlosti 80 km/h. Absolutní dominanci nenarušilo ani závěrečné brzdění, kdy RS3 zůstalo stát jako první. Suverénní výhra všech klání možná nejlépe legitimovala 48 let starý slogan vyplňující marketingové materiály značky, alespoň v případě tohoto modelu skutečně nepřehání.


V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 1 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 01V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 2 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 02V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 3 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 03V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 4 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 04V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 5 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 05V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 6 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 06V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 7 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 07V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 8 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 08V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 9 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 09V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 10 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 10V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 11 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 11V neobvyklém klání SUV, kombíku a hatchbacku zvítězil „náskok díky technice” - 12 - Audi RS3 proti G63 AMG a Leonu Cupra foto 12
Audi RS3 nedalo šanci vyniknout SUV ani kombi v žádném z klání

Zdroj: carwow@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.