Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní

Preston Henn je velmi vážený zákazník Ferrari, měl od něj kde co. Chtěl koupit i LaFerrari Aperta, ale nedostalo se na něj a dvakrát velkoryse to nepřešel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní

3.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Preston Henn je velmi vážený zákazník Ferrari, měl od něj kde co. Chtěl koupit i LaFerrari Aperta, ale nedostalo se na něj a dvakrát velkoryse to nepřešel.

Limitované edice představují pro automobilky snadný způsob, jak si za jeden vůz naúčtovat peníze, za které by jinak bylo možné pořídit plnou garáž. A jelikož poptávka prakticky pokaždé převažuje nabídku, nedochází ani tak k žádostem o slevu, jako spíše vzduchem létají miliony navíc jen kvůli zařazení na čekací listinu. To je pro samotného výrobce na jednu stranu příjemné, na tu druhou však musí zklamat řadu lidí, na něž se nedostane. Ti z toho obvykle nebývají šťastní a některé to zjevně přivádí až k nepříčetnosti.

Mezi takové lze zařadit Prestona Henna, který se rozhodl maranellskou automobilku zažalovat. Ferrari totiž známému floridskému podnikateli odmítlo prodat jedno z LaFerrari Aperta, tedy nedávno odhalené otevřené provedení hybridního supersportu. Nedá se přitom říci, že by Henn byl jen tak někdo a zájem o otevřené LaFerrari projevoval liknavě. Bylo to přesně naopak.

Henn je jedním z nejvýznamnějších sběratelů Ferrari v USA i na celém světě. S Ferrari spojen již od dnů Luigi Chinettiho, vůbec prvního a svého času jediného dealera značky ve Státech, od jehož časů koupil řadu výjimečných vozů italské značky. Tím, který je třeba vyzdvihnout, se stává Ferrari 275 GTB/C 6885 Speciale, podle mnohých nejhodnotnější vůz světa. To je ale skutečně jen špička ledovce - vlastnil či vlastní také klenoty jako F40, F50, Enzo, LaFerrari, dokonce i FXX, které si jako jeden z mála klientů mohl ponechat ve vlastnictví. V žalobě zmiňuje všechny vozy a mezi nimi i Maserati MC12 nebo Formuli 1 Michaela Schumachera.

Pro Ferrari je to opravdu výjimečný klient a opět v žalobě zmiňuje, že na žádost Ferrari superslavné 275 GTB/C 6885 Speciale loni vystavil na stánku značky v Pebble Beach. Kromě toho další sběratelské kousky bere na akce typu Ferrari Cavalcade, jenž navyšují prestiž automobilky. A zmiňuje, že coby majitel FXX přispívá k vývoji budoucích aut značky.

V zájmu o LaFerrari bez střechy šel Henn až na samou hranici možností a do Maranella poslal šek na 1 milion dolarů přímo k rukám šéfa firmy Sergia Marchionneho. A to i s dopisem vyjadřujícím jeho lásku k Ferrari. Ve výsledku tedy nepochybně jde o klienta, kterého by si Ferrari mělo nadmíru vážit a při rozdělování podobně limitovaných edic stavět na čelní příčky. A pokud by na něj z jakéhokoli důvodu zapomnělo, mělo by kvůli němu postavit jeden kousek navíc, takového klienta přece nechcete naštvat.

Nic ze zmíněného ale nestačilo - Ferrari přes to všechno řeklo ne a šek na 1 milion poslalo zpět s tím, že Henn není způsobilý k nákupu skalpovaného LaFerrari. Proč, je otázkou, možná jen chtělo dát přednost lidem jako slavnému britskému šéfkuchaři Gordonu Ramseymu, kteří jsou prostě „více vidět”. Na každý pád se dostalo až do situace, kdy je svým veleváženým zákazníkem žalováno. Je to pochopitelně bizarní situace, pan Henn působí poněkud ufňukaně a zdůvodnění žaloby to nerozporuje.

„Prohlášení, že Preston Henn není způsobilý k nákupu LaFerrari Spider (tehdy a vlastně ani doteď nebylo jméno vozu Aperta oficiálně oznámeno - pozn. red.) je nepravdivým výrokem. Takový poškozuje reputaci pana Henna, činí jej terčem posměchu i neúcty a dělá mu špatné jméno v rámci vykonávání jeho profese, obchodních aktivit, povolání, koníčků a také mezi jeho přáteli a obchodními i společenskými kontakty,” stojí doslova v žalobě.

Pan Henn chce v této souvislosti po automobilce minimálně 75 000 USD (cca 1,8 milionu korun) a vadí mu tedy zejména ona slova „není způsobilý” - dodání samotného vozu zřejmě už neočekává, jakkoli by se za něj nejspíš nezlobil. Na soudní verdikt jsme samozřejmě velmi zvědavi, tedy pokud na něj vůbec dojde - je dosti nepravděpodobné, že se Ferrari bude chtít „tahat po soudech” s vlastním zákazníkem. Ale možné je všechno, pokud se Maranello v celém případu dostalo až do pozice žalované strany. Dá se každopádně předpokládat, že pokud Ferrari svůj názor nezmění, může na další půjčování modelu 275 GTB/C 6885 Speciale zapomenout. A je otázkou, jestli si pan Henn ještě někdy bude chtít nějaké Ferrari koupit - pokud to bude LaFerrari Aperta, zcela ze hry být nemusí, jen namísto oficiálních pramenů zamíří za překupníky...


Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 1 - LaFerrari Aperta dalsi 01Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 2 - LaFerrari Aperta dalsi 02Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 3 - LaFerrari Aperta dalsi 03
Pro pana Henna musí být nyní těžké vidět, jak se LaFerrari Aperta prohání po Maranellu

Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 4 - Preston Henn Car Collection Ferrari 01Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 5 - Preston Henn Car Collection Ferrari 02Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 6 - Preston Henn Car Collection Ferrari 03
Preston Henn osobně, označit jej za „nezpůsobilého” k nákupu výjimečného Ferrari může automobilku vyjít draho

Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 7 - Preston Henn Car Collection Ferrari 04Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 8 - Preston Henn Car Collection Ferrari 05Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 9 - Preston Henn Car Collection Ferrari 06Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 10 - Preston Henn Car Collection Ferrari 07Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 11 - Preston Henn Car Collection Ferrari 08Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 12 - Preston Henn Car Collection Ferrari 09Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 13 - Preston Henn Car Collection Ferrari 10Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 14 - Preston Henn Car Collection Ferrari 11Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 15 - Preston Henn Car Collection Ferrari 12Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 16 - Preston Henn Car Collection Ferrari 13Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 17 - Preston Henn Car Collection Ferrari 14Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 18 - Preston Henn Car Collection Ferrari 15Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 19 - Preston Henn Car Collection Ferrari 16Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 20 - Preston Henn Car Collection Ferrari 17Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 21 - Preston Henn Car Collection Ferrari 18Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 22 - Preston Henn Car Collection Ferrari 19Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 23 - Preston Henn Car Collection Ferrari 20Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 24 - Preston Henn Car Collection Ferrari 21Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 25 - Preston Henn Car Collection Ferrari 22Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 26 - Preston Henn Car Collection Ferrari 23Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 27 - Preston Henn Car Collection Ferrari 24Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 28 - Preston Henn Car Collection Ferrari 25Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 29 - Preston Henn Car Collection Ferrari 26
Jeho kolekce aut je ohromující a zdaleka nečítá jen Ferrari

Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 30 - Ferrari LaFerrari Aperta zaloba 01Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 31 - Ferrari LaFerrari Aperta zaloba 02Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 32 - Ferrari LaFerrari Aperta zaloba 03Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 33 - Ferrari LaFerrari Aperta zaloba 04Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 34 - Ferrari LaFerrari Aperta zaloba 05Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 35 - Ferrari LaFerrari Aperta zaloba 06Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 36 - Ferrari LaFerrari Aperta zaloba 07
Celý text žaloby včetně výčtu Hennových skvostů

Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 37 - Ferrari LaFerrari Spider prvni 01Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 38 - Ferrari LaFerrari Spider prvni 02Vážený zákazník Ferrari žaluje značku, že mu neprodala auto. Důvody jsou pikantní - 39 - Ferrari LaFerrari Spider prvni 03
Ferrari LaFerrari Aperta mzi nimi zatím nepřibude

Zdroj: Autoweek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.