Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Většině Alf Romeo vyrobených v posledních letech hrozí vznícení
9.10.2018 | Petr Prokopec
Italská značka je opředena zvěstmi o tragické kvalitě a spolehlivosti. Sama by se ráda této pověsti zbavila, také její nejnovější modely ale stíhá jeden problém za druhým. Tento je opravdu vážný.
Návrat Alfy Romeo mezi živé sice nejspíše neprobíhá přesně podle někdejších plánů, úplně marný ale také není. Značka by letos v Evropa mohla přelézt přes 100 tisíc registrací, což se jí naposledy podařilo v roce 2011. Ve Státech pak sice takové prodeje na kontě nemá, ovšem i stávající přibližně dva tisíce exemplářů měsíčně jsou mnohonásobně lepší počin než 50 či 60 kousků, které měli Italové na kontě ještě před dvěma roky.
Je samozřejmě otázkou, jak tomu bude do budoucna. Ačkoliv je stávající vývoj pozitivní, po ohromných investicích z předchozích let není dostatečný. Navíc největší zastánce značky, bývalý šéf koncernu FCA Sergio Marchionne, je po smrti. A ačkoliv stávající vedení neustále mluví o úctě, při pohledu na účetní výkazy asi již nebude naladěno na stejné nostalgické vlně jako milovník svetrů.
O Alfu Romeo se tedy můžeme stále strachovat a nejen kvůli již zmíněnému. Nové modely značky mají problémy s kvalitou a spolehlivostí, což jejich image rozhodně nepodporuje. A nepodpoří ji ani nejnovější odhalená chyba. Americká agentura NHTSA momentálně oznámila, že Italové svolávají zpátky do servisů všechna auta, která prodali v USA a stejné problémy trápí i podstatnou část evropské produkce.
Problémy jsou s pohonnými jednotkami. První z nich se týká Alfy Romeo Stelvio QV, která se potýká s přehříváním. Dle NHTSA za tím stojí nedostatečná ochrana hadice hladícího okruhu, která může pohonnou jednotku vyřadit zcela z provozu. Tento problém se má ve Státech týkat pouze 674 vozidel. Na slůvko „pouze“ je ale třeba dát velký pozor. Stelvio je v zámoří v prodeji od loňského června, přičemž za tu dobu se sice prodalo hezkých pár tisíc exemplářů, ovšem nikoliv jen ve vrcholné specifikaci.
Ve výsledku tedy přehřívání 2,9litrového přeplňovaného šestiválce, jenž produkuje 510 koní, hrozí všem v Americe prodaným exemplářům. Ještě větší problém má ovšem přeplňovaná dvoulitrová jednotka, u které jsou pro změnu problémy se špatným zapalováním. To může vést k přehřátí katalyzátoru a tedy k potenciálnímu samovznícení. Problém přitom není spojen jen s SUV Stelvio, ale rovněž se sedanem Giulia. A co je podstatnější, ve Státech se dotýká 37 228 vozů, tedy v podstatě všech aut, jenž Alfa za dva roky prodala.
V Evropě část prodaných vozů tvoří i diesely, které s přehříváním problémy nemají. Jak velká část celkové produkce to je, zatím nevíme, při současných antinaftových náladách to ale stěží bude většina. Tak obří problém, který může pramenit až v požár, automobilce rozhodně na reputaci nepřidá, i proto jsou obavy o její budoucnost na místě. Akce přitom není až tak preventivní, neboť i nám známí majitelé Alfy Romeo Giulia 2,0 Ti si na problémy stěžují již od loňska. Dobré zprávy spojené s pokusem o návrat Alfy na výsluní, aby člověk pohledal...
Alfa Romeo Stelvio QV musí do servisů kvůli problémům s motorem...
...druhá svolávací akce se však týká i dvoulitrového sedanu Giulia, stejně jako SUV s toutéž pohonnou jednotkou
Zdroj: NHTSA
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 45 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch