Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo

Spousta lidí už si ani nevzpomene, že něco takového vzniklo, nikdy to nebyl prodejní hit. O zajímavé auto ale šlo nepochybně a vzhledem k jeho exkluzivitě, dynamice, luxusu a obvyklé kondici nestojí vůbec tolik, kolik by jeden čekal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo

3.2.2022 | Petr Miler

Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo

/

Foto: Frey Luxury Cars, publikováno se souhlasem

Spousta lidí už si ani nevzpomene, že něco takového vzniklo, nikdy to nebyl prodejní hit. O zajímavé auto ale šlo nepochybně a vzhledem k jeho exkluzivitě, dynamice, luxusu a obvyklé kondici nestojí vůbec tolik, kolik by jeden čekal.

Aston Martin tento týden odhalil model DBX707 coby nejnovější pokus o rodinné superauto. Je to vzhledem k aktuálním náladám nepřekvapivě SUV a byť jeho dynamika definovaná stovkou za 3,2 sekundy a maximálkou 310 km/h není vůbec marná, spousta lidí o něm nebude uvažovat ani na chvíli. Je to zkrátka SUV, velké a těžké auto, jehož jízdní projev bude trpět už proto.

Pokud ovšem chcete vůz srovnatelné úrovně se čtveřicí dveří, který není SUV, na dnešním trhu toho moc na výběr nemáte. Škrtneme-li si dynamicky sice mimořádná, ale prestiží nesrovnatelná auta jako BMW M5 nebo Mercedes-AMG E63 S, uvažovat můžete snad leda o Porsche Panamera, které zaškrtává všechna správná políčka. U Astonu Martin dnes s takovým požadavkem nepochodíte, ještě před pár léty byste ale pochodili.

Britové totiž poměrně dlouho nabízeli krásný, výjimečný, luxusní a velmi rychlý stroj klasického ražení. Nebyl prodejně nejúspěšnější, protože na trh se dostal v době, kdy zákazníci začali i v luxusním segmentu toužit právě po SUV, to mu ale na výjimečnosti neubírá. Ještě před sedmi léty se mezi nejrychlejšími vozy svého druhu zařadil s 327 km/h na druhé místo a před pěti se jeho novější verze dokonce nakrátko vrátila na absolutní vrchol žebříčku s 338 km/h maximálky. Řeč je pochopitelně o Astonu Martin Rapide, sedanu či spíše liftbacku tak mimořádném, že většina z nás ani nepomýšlí na to, že jej mohla řídit. Natož pak vlastnit.

Tyto myšlenky nejsou neopodstatněné. Základní verze startovala svého času v přepočtu na 5 milionech Kč a existovalo tak jen pár aut s tříprostorovou karoserií, která by byla dražší. Jenže to byla cena nového vozu, kterou příplatky a další speciality snadno poslal ještě o pár milionů výš. Jako ojetina si nicméně Rapide ceny drží tak bídně, jak se prodával - i když se jedná o vozy staré nanejvýš okolo 10 let, se kterými lidé většinou najezdili jen desítky tisíc km, stojí snadno pětinu své původní ceny. A to je překvapivě málo.

Pravda, tyto starší verze nejsou tak rychlé, s 476 koňmi šestilitrového dvanáctiválce pod kapotou jsou ale zároveň všechno jen ne pomalé. Zájem o ně na trhu ojetin musí být extrémně malý, protože ceny nejlevnějších kusů začínají v Evropě už okolo 1,3 milionu Kč a v USA jsou ještě níže.

Kus, na který se díváte níže, není tím nejlevnějším, vybrali jsme už hezčí a zachovalejší exemplář z roku 2010, který nabízí dealer ve Vídni. Je tedy starý necelých 12 let a na tachometru má 77 tisíc km, což nelze označit za velkou porci. Na pohled vypadá podle toho všeho - prakticky dokonale, jako zánovní vůz. Přesto jde pořídit v přepočtu za 1,6 milionu Kč, což je podle nás lákavá nabídka. A kdyby vám to bylo moc, dá se sáhnout i po levnějších kusech či exemplářích s odpočtem DPH, to pak cena klesá i pod 1,25 milionu Kč bez daně.

Samozřejmě tím nechceme říci, že by cifry okolo jeden a čtvrt milionu byly nízké, ale ruku na srdce - čekali byste, že stále vyráběný model Astonu ze špičky jeho nabídky bude dnes k mání za cenu, za kterou nepořídíte ani nejlepší modely Škody? Natož pak eMková BMW či cokoli opravdu rychlého a alespoň trochu prestižního? Když navíc přihodíte 100 nebo 200 tisíc, dostanete se už i k výkonnějším verzím z pozdějších let výroby.

Proto jsme chtěli na tento vůz zavzpomínat, nový DBX707 nám jej připomněl. Pokud byste toužili po rodinném superautě, vezměte Rapide do úvahy - na výjimečnější vůz v tomto segmentu narazíte jen zřídka. A když o tom někomu budete vyprávět, závistivci si alespoň na chvíli budou myslet, že řídíte trochu jiný Rapid a nebudou vám třeba tolik komplikovat život.


Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 1 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 01Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 2 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 02Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 3 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 03Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 4 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 04Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 5 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 05Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 6 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 06Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 7 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 07Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 8 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 08Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 9 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 09Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 10 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 10Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 11 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 11Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 12 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 12Nové nejrychlejší SUV není první rodinné superauto Astonu, luxusní předchůdce stojí překvapivě málo - 13 - Aston Martin Rapide 2010 levny prodej 13
Nejlevnější ojeté Astony Martin Rapide v Evropě stojí dnes méně než 1,3 milionu Kč, tento už hezčí kousek z Vídně vyjde na 1,6 milionu Kč. Je to skoro pětina jeho původní ceny, přesto vypadá zánovně a stále velmi atraktivně. S motorem 6,0 V12 si též ostudu neutrhnete... Foto: Frey Luxury Cars, publikováno se souhlasem

Zdroje: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše