Reklama

Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud

Je to známá technologie, o které se čas od času mluví i ve světě aut, v masovém měřítku ji ale zatím nikdo nenasadil. Volkswagen chce být první, kdo přinese 3D tisk i do těch sfér.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud

12.9.2018 | Mirek Mazal

Je to známá technologie, o které se čas od času mluví i ve světě aut, v masovém měřítku ji ale zatím nikdo nenasadil. Volkswagen chce být první, kdo přinese 3D tisk i do těch sfér.

Revoluční technologie trojrozměrného tisku je postup tvorby pevných objektů z původní digitální předlohy. Hotový produkt vzniká pokládáním souvislých vrstev materiálu, dokud není celý dokončen. Tvorba budoucnosti se dotýká automobilového průmyslu v mnoha souvislostech, Volkswagen plánuje jako první využít technologii naplno, v masovém měřítku. Ví se o zkušebním 3D tisku brzdových třmenů, prahů dveří nebo dokonce celých vozidel, ale vždy se jednalo o nízký počet kusů pro testovací účely. Německá automobilka se snaží pokročit vpřed pomocí nové tiskárny za 400 000 dolarů (8,9 milionu Kč).

Nová chlouba je vhodná pro tisk částí vyrobených z oceli. Používaný postup je přizpůsobený a slibuje zvýšení produktivity až 50x oproti starým tiskárnám. Dříve se používal proces tavení ocelového prášku smíchaného lepidlem laserem, společnost Hewlett-Packard údajně využívá rychlejší způsob vrstvení prášku a pojidla, až poté vypaluje část, kterou vytvořila v procesu spékání.

Volkswagen se chce ujmout využití nového výrobního postupu a tímto způsobem zajišťovat tvorbu důležitých komponentů. Firma říká, že začne vyrábět menší a přizpůsobitelné součástky (nápisy na zadních dveřích, hlavice řadicí páky nebo personalizované klíče). Během 2 až 3 let však koncern plánuje konstrukční komponenty pro sériovou výrobu samotných aut.

Zatím má společnost VW optimistický výhled na budoucnost 3D tisku v masové výrobě automobilů. „Naším cílem je co nejrychleji integrovat tištěné konstrukční díly do příští generace vozidel. V dlouhodobém horizontu očekáváme neustálý nárůst počtu jednotek, velikostí dílů a technických požadavků - až do velikosti přesahující 100 000 jednotek ročně,“ sdělil Martin Goede, ředitel technologického plánování a vývoje.

V blízké budoucnosti zatím nebude probíhat hromadná produkce aut prostřednictvím 3D tiskáren, ale tato nová technologie se blíží. Kromě HP a VW si podobné pokusy jistě zkoušejí i jiní výrobci, kteří se snaží držet pokroku, žádný z významných se ale zatím nedostal tak daleko, aby si troufl zveřejnit konkrétní plán.

Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 1 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 01Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 2 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 02Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 3 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 03Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 4 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 04Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 5 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 05Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 6 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 06
Nový postup v sériové výrobě automobilů se blíží. Výraznější skok vpřed očekává Volkswagen během 2 až 3 let

Zdroj: Autoblog

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše