Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud
12.9.2018 | Mirek Mazal
Je to známá technologie, o které se čas od času mluví i ve světě aut, v masovém měřítku ji ale zatím nikdo nenasadil. Volkswagen chce být první, kdo přinese 3D tisk i do těch sfér.
Revoluční technologie trojrozměrného tisku je postup tvorby pevných objektů z původní digitální předlohy. Hotový produkt vzniká pokládáním souvislých vrstev materiálu, dokud není celý dokončen. Tvorba budoucnosti se dotýká automobilového průmyslu v mnoha souvislostech, Volkswagen plánuje jako první využít technologii naplno, v masovém měřítku. Ví se o zkušebním 3D tisku brzdových třmenů, prahů dveří nebo dokonce celých vozidel, ale vždy se jednalo o nízký počet kusů pro testovací účely. Německá automobilka se snaží pokročit vpřed pomocí nové tiskárny za 400 000 dolarů (8,9 milionu Kč).
Nová chlouba je vhodná pro tisk částí vyrobených z oceli. Používaný postup je přizpůsobený a slibuje zvýšení produktivity až 50x oproti starým tiskárnám. Dříve se používal proces tavení ocelového prášku smíchaného lepidlem laserem, společnost Hewlett-Packard údajně využívá rychlejší způsob vrstvení prášku a pojidla, až poté vypaluje část, kterou vytvořila v procesu spékání.
Volkswagen se chce ujmout využití nového výrobního postupu a tímto způsobem zajišťovat tvorbu důležitých komponentů. Firma říká, že začne vyrábět menší a přizpůsobitelné součástky (nápisy na zadních dveřích, hlavice řadicí páky nebo personalizované klíče). Během 2 až 3 let však koncern plánuje konstrukční komponenty pro sériovou výrobu samotných aut.
Zatím má společnost VW optimistický výhled na budoucnost 3D tisku v masové výrobě automobilů. „Naším cílem je co nejrychleji integrovat tištěné konstrukční díly do příští generace vozidel. V dlouhodobém horizontu očekáváme neustálý nárůst počtu jednotek, velikostí dílů a technických požadavků - až do velikosti přesahující 100 000 jednotek ročně,“ sdělil Martin Goede, ředitel technologického plánování a vývoje.
V blízké budoucnosti zatím nebude probíhat hromadná produkce aut prostřednictvím 3D tiskáren, ale tato nová technologie se blíží. Kromě HP a VW si podobné pokusy jistě zkoušejí i jiní výrobci, kteří se snaží držet pokroku, žádný z významných se ale zatím nedostal tak daleko, aby si troufl zveřejnit konkrétní plán.
Nový postup v sériové výrobě automobilů se blíží. Výraznější skok vpřed očekává Volkswagen během 2 až 3 let
Zdroj: Autoblog
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 11 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999