Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud

Je to známá technologie, o které se čas od času mluví i ve světě aut, v masovém měřítku ji ale zatím nikdo nenasadil. Volkswagen chce být první, kdo přinese 3D tisk i do těch sfér.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud

12.9.2018 | Mirek Mazal

Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to známá technologie, o které se čas od času mluví i ve světě aut, v masovém měřítku ji ale zatím nikdo nenasadil. Volkswagen chce být první, kdo přinese 3D tisk i do těch sfér.

Revoluční technologie trojrozměrného tisku je postup tvorby pevných objektů z původní digitální předlohy. Hotový produkt vzniká pokládáním souvislých vrstev materiálu, dokud není celý dokončen. Tvorba budoucnosti se dotýká automobilového průmyslu v mnoha souvislostech, Volkswagen plánuje jako první využít technologii naplno, v masovém měřítku. Ví se o zkušebním 3D tisku brzdových třmenů, prahů dveří nebo dokonce celých vozidel, ale vždy se jednalo o nízký počet kusů pro testovací účely. Německá automobilka se snaží pokročit vpřed pomocí nové tiskárny za 400 000 dolarů (8,9 milionu Kč).

Nová chlouba je vhodná pro tisk částí vyrobených z oceli. Používaný postup je přizpůsobený a slibuje zvýšení produktivity až 50x oproti starým tiskárnám. Dříve se používal proces tavení ocelového prášku smíchaného lepidlem laserem, společnost Hewlett-Packard údajně využívá rychlejší způsob vrstvení prášku a pojidla, až poté vypaluje část, kterou vytvořila v procesu spékání.

Volkswagen se chce ujmout využití nového výrobního postupu a tímto způsobem zajišťovat tvorbu důležitých komponentů. Firma říká, že začne vyrábět menší a přizpůsobitelné součástky (nápisy na zadních dveřích, hlavice řadicí páky nebo personalizované klíče). Během 2 až 3 let však koncern plánuje konstrukční komponenty pro sériovou výrobu samotných aut.

Zatím má společnost VW optimistický výhled na budoucnost 3D tisku v masové výrobě automobilů. „Naším cílem je co nejrychleji integrovat tištěné konstrukční díly do příští generace vozidel. V dlouhodobém horizontu očekáváme neustálý nárůst počtu jednotek, velikostí dílů a technických požadavků - až do velikosti přesahující 100 000 jednotek ročně,“ sdělil Martin Goede, ředitel technologického plánování a vývoje.

V blízké budoucnosti zatím nebude probíhat hromadná produkce aut prostřednictvím 3D tiskáren, ale tato nová technologie se blíží. Kromě HP a VW si podobné pokusy jistě zkoušejí i jiní výrobci, kteří se snaží držet pokroku, žádný z významných se ale zatím nedostal tak daleko, aby si troufl zveřejnit konkrétní plán.


Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 1 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 01Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 2 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 02Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 3 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 03Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 4 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 04Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 5 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 05Volkswagen chystá revoluci ve výrobě aut. I tento díl bude dělat jinak než dosud - 6 - Volkswagen chce zavest seriovy 3D tisk 06
Nový postup v sériové výrobě automobilů se blíží. Výraznější skok vpřed očekává Volkswagen během 2 až 3 let

Zdroj: Autoblog

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše