Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen potichu vyklízí trh s kabriolety, v prodeji zůstává jediný model
5.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po modelu Eos teď skončil ve výrobě také Golf Cabriolet. Jeho místo na linkách ve Wolfsburgu zabere mnohem žádanější Tiguan.
Kabriolety mainstreamových značek nemají jednoduchý život. Z kapes zákazníků musí vytáhnout více peněz než jejich sourozenci s pevnou střechou, přitom obvykle nabízí méně praktičnosti a vyšší provozní náklady, jež jsou dány vyšší hmotností. Pochopitelně to nejsou faktory, které by měly rozhodovat o koupi kabrioletu, jenže emoce nezmůžou vše. A když si ke zmíněnému přidáte jen omezenou míru využitelnosti takových aut na většině míst světa, není z racionálního hlediska překvapením, že zájem o ně vytrvale klesá.
To bere do úvahy i Volkswagen, zvláště v této době, kdy se snaží uspořit náklady, kde to jen jde. Postup německé automobilky tak asi nepřekvapí, byť pro milovníky jízdy se sluncem ve tváři a větrem ve vlasech příznivá zrovna není - kabriolety z její nabídky mizí a další „pánem na holení” se nyní stal Volkswagenu Golf Cabriolet, i když pro letošek zkoušel zaujmout v inovovaném balení.
Nezaujal a z nabídky mizí. Nelze říci, že překvapivě, neboť šlo o poslední existující karosářskou verzi stojící na základech předchozí generace Golfu a už nerozhodnost VW v případě razantnější modernizace dávala tušit, že něco takového jednou přijde.
Tento krok Volkswagenu přichází poté, co v loňském roce bez přímého i nepřímého nástupce poslal do důchodu model Eos. Momentálně tedy zůstává jediným vozem značky, u kterého je možné stáhnout střechu, Beetle Cabriolet. Ten přitom na českém trhu startuje na sumě 521 900 Kč, za kterou dostáváte základní úroveň výbavy, motor 1,2 TSI o výkonu 105 koní a šestistupňový manuál.
Ceníkem se samozřejmě můžete prokousat i výše, byť milovníky ostřejšího svezení asi „skalpovaný“ Beetle příliš nepotěší. V rámci benzinových motorů je k dispozici maximálně přeplňovaná jedna-čtyřka naladěná na 150 koní. Stejným výkonem pak přední nápravu zásobuje i dvoulitrový turbodiesel, s ohledem na jeho zvuk ovšem nejde zrovna o nejlepší motor pro kabriolet.
Změna k lepšímu se hned tak neočekává. Mluvčí automobilky totiž naznačil, že Golf Cabriolet se možná vrátí, ovšem až po příchodu zcela nové generace evropského bestselleru. Do roku 2020 žádný jiný kabriolet s logem VW než zmiňovaný Beetle Cabriolet nepořídíte. A je otázka, jaké šance na přežití má Beetle, který byste též nenazvali prodejním trhákem.
Automobilka dodává, že ukončení výroby stávající generace je pozitivním rozhodnutím, neboť díky tomu dojde k uvolnění kapacity montážních linek ve Wolfsburgu. To hodlá Volkswagen vykompenzovat navýšením produkce modelu Tiguan, po němž je poptávka momentálně mnohem vyšší než v případě kabrioletů.
VW Eos je po smrti...
Volkswagen Beetle je momentálně jediným kabrioletem, jaký německá automobilka nabízí. A daný stav se hned tak nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda