Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen potichu vyklízí trh s kabriolety, v prodeji zůstává jediný model
5.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po modelu Eos teď skončil ve výrobě také Golf Cabriolet. Jeho místo na linkách ve Wolfsburgu zabere mnohem žádanější Tiguan.
Kabriolety mainstreamových značek nemají jednoduchý život. Z kapes zákazníků musí vytáhnout více peněz než jejich sourozenci s pevnou střechou, přitom obvykle nabízí méně praktičnosti a vyšší provozní náklady, jež jsou dány vyšší hmotností. Pochopitelně to nejsou faktory, které by měly rozhodovat o koupi kabrioletu, jenže emoce nezmůžou vše. A když si ke zmíněnému přidáte jen omezenou míru využitelnosti takových aut na většině míst světa, není z racionálního hlediska překvapením, že zájem o ně vytrvale klesá.
To bere do úvahy i Volkswagen, zvláště v této době, kdy se snaží uspořit náklady, kde to jen jde. Postup německé automobilky tak asi nepřekvapí, byť pro milovníky jízdy se sluncem ve tváři a větrem ve vlasech příznivá zrovna není - kabriolety z její nabídky mizí a další „pánem na holení” se nyní stal Volkswagenu Golf Cabriolet, i když pro letošek zkoušel zaujmout v inovovaném balení.
Nezaujal a z nabídky mizí. Nelze říci, že překvapivě, neboť šlo o poslední existující karosářskou verzi stojící na základech předchozí generace Golfu a už nerozhodnost VW v případě razantnější modernizace dávala tušit, že něco takového jednou přijde.
Tento krok Volkswagenu přichází poté, co v loňském roce bez přímého i nepřímého nástupce poslal do důchodu model Eos. Momentálně tedy zůstává jediným vozem značky, u kterého je možné stáhnout střechu, Beetle Cabriolet. Ten přitom na českém trhu startuje na sumě 521 900 Kč, za kterou dostáváte základní úroveň výbavy, motor 1,2 TSI o výkonu 105 koní a šestistupňový manuál.
Ceníkem se samozřejmě můžete prokousat i výše, byť milovníky ostřejšího svezení asi „skalpovaný“ Beetle příliš nepotěší. V rámci benzinových motorů je k dispozici maximálně přeplňovaná jedna-čtyřka naladěná na 150 koní. Stejným výkonem pak přední nápravu zásobuje i dvoulitrový turbodiesel, s ohledem na jeho zvuk ovšem nejde zrovna o nejlepší motor pro kabriolet.
Změna k lepšímu se hned tak neočekává. Mluvčí automobilky totiž naznačil, že Golf Cabriolet se možná vrátí, ovšem až po příchodu zcela nové generace evropského bestselleru. Do roku 2020 žádný jiný kabriolet s logem VW než zmiňovaný Beetle Cabriolet nepořídíte. A je otázka, jaké šance na přežití má Beetle, který byste též nenazvali prodejním trhákem.
Automobilka dodává, že ukončení výroby stávající generace je pozitivním rozhodnutím, neboť díky tomu dojde k uvolnění kapacity montážních linek ve Wolfsburgu. To hodlá Volkswagen vykompenzovat navýšením produkce modelu Tiguan, po němž je poptávka momentálně mnohem vyšší než v případě kabrioletů.
VW Eos je po smrti...
Volkswagen Beetle je momentálně jediným kabrioletem, jaký německá automobilka nabízí. A daný stav se hned tak nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan