Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen teď chce být čistý až donesmyslna, nechce ani naftové lodě
12.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern se po Dieselgate snaží vylepšit svou image stůj co stůj. Lodě převážející auta tak nebude hnát nafta, emise to sníží dost razantně.
Koncern VW Group se nyní všemi myslitelnými prostředky snaží znovu získat důvěru odborné i laické veřejnosti, jíž do jisté míry zredukovala kauza Dieselgate. Patrné je to zejména na expanzi elektrických vozů, kterých by během příštích několika málo let mělo dorazit hned třicet. Automobilka si přitom od této flotily slibuje nejen pozitivní reakce regulátorů, ale taktéž snížení své „emisní stopy”. A jelikož hodlá jít do důsledku, zaúřaduje také ve zcela nečekané oblasti.
Od roku 2019 totiž Volkswagen bude k převozu aut mezi jednotlivými kontinenty používat dvou speciálních lodí společnosti Siem Car Carriers. Ty používají námořní agregáty Man, jenž kromě motorové nafty zvládají spalovat také zkapalněný zemní plyn neboli LNG. Právě při využití tohoto paliva jsou přitom emise CO2 zredukovány o 25 procent, NOx pak pokleslo o 30 % a oxidy síry dokonce o 100 %.
Každá z lodí měří 200 metrů na délku, 36 metrů na šířku a disponuje dvanácti palubami. Pobrat přitom dokáže až 4 500 vozidel a 3 000 metrů kubických paliva, díky čemuž má dosah odpovídat běžným transatlantickým plavidlům. Nic konkrétního sice uvedeno nebylo, nicméně taková trasa mezi Evropou a Amerikou problémem nebude. Obě lodi ji přitom budou moci absolvovat maximální rychlostí 19 uzlů (35 km/h).
Samotná plavba mezi oběma kontinenty zabírá zhruba deset dní, což znamená, že VW Group by potřeboval zhruba 134 cest tam a zpátky, aby při plném vytížení obou lodí přepravil do Ameriky 606 084 aut, které v zámoří prodal loni. Naštěstí má v USA i své továrny, takže léta převozem aut trávit nebude.
My pak jen ve finále dodáme, že motory Man disponují výkonem 12 600 kW (17 136 koní). Lodě se pak budou povětšinou pohybovat rychlostí 16,5 uzlu (30 km/h), při které je dopad na životní prostředí nejnižší. Snaha o nápravu reputace tu tedy je, přičemž Volkswagen hodlá do budoucna zajít ještě dále a pokud nová plavidla budou úspěšná, pak verzemi na LNG nahradí celou svou flotilu. Jak moc vám tento krok připadá smysluplný, budete nejlépe vědět sami...
Nové lodě Siem Car Carriers, jenž mohou spalovat i zkapalněný zemní plyn...
...se od konvenčních verzí na první pohled příliš neliší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 3 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 4 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 6 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 7 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva