Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce
19.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf divize N automobilky Hyundai se před týden opřel do VW a řekl, že Golf GTI se po dvou kolech na okruhu celý rozpadne. VW to nenechal být.
Před několika málo dny se Abert Biermann, někdejší hlava BMW M a šéf vývoje sportovních aut u automobilek Hyundai a Kia, otřel o konkurenční Volkswagen Golf GTI. Legendární hot hatch sice neshodil jako takový, zároveň ale vykreslil jeho slabinu - prý nedokáže delší dobu odolávat maximální zátěži. Pokud tedy s Golfem GTI vyrazíte na závodní okruh, dle Biermanna můžete po dvou kolech počítat s koncem zábavy - na autě se v tu chvíli všechno začne rozpadat.
Pro německou automobilku samozřejmě nejde o chválu a bylo jen otázkou času, než na dané verbální útoky odpoví. Na první reakci jsme dlouho nemuseli čekat, značku se rozhodl bránit Michael Bartsch, šéf australského zastoupení. Ten řekl, že „odvážná prohlášení“ jsou od konkurence vždy očekávána a slova Biermanna vlastně nepopřel. Řekl ale jinou důležitou věc.
„Zatímco okruhový speciál může postavit kdejaká nezávislá dílnička, znalosti a zkušenosti potřebné pro vývoj GTI nebo R - aut, která excelují i ve skutečném světě - se získávají o poznání složitěji,“ řekl Bartsch. Do značné míry tím i přiznal, že Golf GTI může být novým Hyundai i30 N na závodní trati poražen. Ovšem především proto, že s tímto záměrem byl postaven a že jeho pojetí rychlého auta pro každý den je pro VW cennější než pozice vítěze okruhových klání. Dokáže tedy v běžném provozu dlouhodobě excelovat i Hyundai? To nejspíše hned tak nezjistíme.
Australané si pak budou muset počkat ještě o něco déle, v prodeji tato novinka bude až od dubna. Nicméně v tuzemských showroomech ji najít již můžeme, přičemž ceny startují na 699 990 Kč. GTI je přitom k dispozici o 90 korun levněji, nicméně spokojit se v tu chvíli musíte s nižším výkonem (230 versus 250 koní) i méně praktickou karoserií (třídvířko oproti pětidvířku). Slabší je také výbava.
Minimálně po stránce cenové tedy Hyundai konkurenci poráží, navíc kromě standardní verze má k dispozici i provedení i30 N Performance. To již disponuje 275 koňmi, s nimiž je navíc spárován aktivní ventil výfuku, elektronický diferenciál, 19palcová litá kola, posílené brzdy či výztuha v zavazadelníku. Za vše připlácíte pouze 40 tisíc korun, na což Volkswagen může odpovědět snad jedině verzí Clubsport.
Korejci by proto nyní měli doufat v co největší kadenci srovnávacích testů, jež se odehrají především na okruhu. Pokud se potvrdí Biermannova slova, pak může Hyundai i díky příznivější cenové politice počítat s úspěchem. Zvláště když i30 N vypadá také o poznání agresivněji než GTI. To ale mohou někteří vnímat jako minus, podobně jako samotnou značku Hyundai a nulovou tradici písmene N v těchto kruzích. Uvidíme, co nakonec bude znamenat víc - my pochopitelně každou konkurenci vítáme, nemůže nám ve výsledku přinést nic jiného než lepší auta...
VW Golf GTI dokázal zazářit dokonce i na náročném Nürburgringu, ovšem v extrémní verzi Clubsport S. Základ je jinde. Je ale skutečně tak špatný, jak naznačuje autor konkurenčního Hyundai i30 N?
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva