Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce
19.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf divize N automobilky Hyundai se před týden opřel do VW a řekl, že Golf GTI se po dvou kolech na okruhu celý rozpadne. VW to nenechal být.
Před několika málo dny se Abert Biermann, někdejší hlava BMW M a šéf vývoje sportovních aut u automobilek Hyundai a Kia, otřel o konkurenční Volkswagen Golf GTI. Legendární hot hatch sice neshodil jako takový, zároveň ale vykreslil jeho slabinu - prý nedokáže delší dobu odolávat maximální zátěži. Pokud tedy s Golfem GTI vyrazíte na závodní okruh, dle Biermanna můžete po dvou kolech počítat s koncem zábavy - na autě se v tu chvíli všechno začne rozpadat.
Pro německou automobilku samozřejmě nejde o chválu a bylo jen otázkou času, než na dané verbální útoky odpoví. Na první reakci jsme dlouho nemuseli čekat, značku se rozhodl bránit Michael Bartsch, šéf australského zastoupení. Ten řekl, že „odvážná prohlášení“ jsou od konkurence vždy očekávána a slova Biermanna vlastně nepopřel. Řekl ale jinou důležitou věc.
„Zatímco okruhový speciál může postavit kdejaká nezávislá dílnička, znalosti a zkušenosti potřebné pro vývoj GTI nebo R - aut, která excelují i ve skutečném světě - se získávají o poznání složitěji,“ řekl Bartsch. Do značné míry tím i přiznal, že Golf GTI může být novým Hyundai i30 N na závodní trati poražen. Ovšem především proto, že s tímto záměrem byl postaven a že jeho pojetí rychlého auta pro každý den je pro VW cennější než pozice vítěze okruhových klání. Dokáže tedy v běžném provozu dlouhodobě excelovat i Hyundai? To nejspíše hned tak nezjistíme.
Australané si pak budou muset počkat ještě o něco déle, v prodeji tato novinka bude až od dubna. Nicméně v tuzemských showroomech ji najít již můžeme, přičemž ceny startují na 699 990 Kč. GTI je přitom k dispozici o 90 korun levněji, nicméně spokojit se v tu chvíli musíte s nižším výkonem (230 versus 250 koní) i méně praktickou karoserií (třídvířko oproti pětidvířku). Slabší je také výbava.
Minimálně po stránce cenové tedy Hyundai konkurenci poráží, navíc kromě standardní verze má k dispozici i provedení i30 N Performance. To již disponuje 275 koňmi, s nimiž je navíc spárován aktivní ventil výfuku, elektronický diferenciál, 19palcová litá kola, posílené brzdy či výztuha v zavazadelníku. Za vše připlácíte pouze 40 tisíc korun, na což Volkswagen může odpovědět snad jedině verzí Clubsport.
Korejci by proto nyní měli doufat v co největší kadenci srovnávacích testů, jež se odehrají především na okruhu. Pokud se potvrdí Biermannova slova, pak může Hyundai i díky příznivější cenové politice počítat s úspěchem. Zvláště když i30 N vypadá také o poznání agresivněji než GTI. To ale mohou někteří vnímat jako minus, podobně jako samotnou značku Hyundai a nulovou tradici písmene N v těchto kruzích. Uvidíme, co nakonec bude znamenat víc - my pochopitelně každou konkurenci vítáme, nemůže nám ve výsledku přinést nic jiného než lepší auta...
VW Golf GTI dokázal zazářit dokonce i na náročném Nürburgringu, ovšem v extrémní verzi Clubsport S. Základ je jinde. Je ale skutečně tak špatný, jak naznačuje autor konkurenčního Hyundai i30 N?
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 44 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry