Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo se pochlubilo rekordem z Ringu, po roce. Žádný ale nemělo ani tehdy
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo bizarním způsobem dalo světu najevo, že kdysi mělo nejrychlejší sedan Nordschleife. A lepší výkony konkurence shazují bizarními argumenty.
Před několika málo dny společnost Polestar, tuningová divize Volva, oznámila, že zajela rekord mezi čtyřdveřovými vozy na Nürburgringu. Zcela sériový sedan S60 Polestar měl totiž již loni v květnu objet okruh za 7:51,11. Čtete správně, loni v květnu, přesto to vytáhla až nyní. Značka si to však nechala pro sebe prý proto, že o zajetí se postaral její tovární závodní tým Cyan Racing, který v té době soutěžil v šampionátu WTCC. A obával se, že prozrazení času by mohlo napomoci konkurenci.
Volvo proto rekord drželo v tajnosti až donedávna, kdy divize Polestar vyrukovala s fotografiemi a videem. Potlesku se ovšem nedočkala, na místě jsou spíše pochybnosti o možném dosažení rekordu. Je totiž třeba zmínit, že čas 7:51,11 by byl dechberoucí před takovými čtyřmi pěti lety, nikoliv nyní. A zázračný nebyl ani před rokem, neboť již po takřka dva roky známe zcela jiného rekordmana, který se taktéž chlubí dvěma páry bočních dveří.
Na mysli samozřejmě máme Alfu Romeo Giulia QV, která měla okruh obkroužit již za 7 minut a 39 sekund, tedy o 12 sekund rychleji než Volvo. To i na tak dlouhé trati, jako je Ring, to znamená rozdíl minimálně poloviny třídy. Podle mluvčího Polestar ovšem tento čas neplatí, neboť Italové jej měli dosáhnout s modifikovaným vozem, který byl o 100 kilogramů lehčí než produkční model a navíc disponoval prořezávanými slicky. Tedy ne zrovna legálními gumami.
Pokud vám tato slova něco připomínají, pak jste uhodili hřebíček na hlavičku. Volvo své důkazy o nevěrohodnosti rekordu Alfy Romeo založilo na tvrzení anonymního technika pro média. Tato slova mohla být pravdivá, zakládat na nich pochybnosti o dosažení cizího rekordu je ale přinejmenším stejně pochybné. V obecné rovině nemáme důvod důvěřovat více jakékoli automobilce, až už je italská či švédská.
Ostatně, v reakci na obvinění se již ozval mluvčí Alfy Romeo Alexanian Berj, dle kterého Quadrifoglio Verde bylo zcela legální - používalo totiž pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, které jsou k použití na veřejných komunikacích schváleny. Berj kromě toho připomněl, že Giulia QV v mezičase svůj čas ještě zlepšila, verze osazená automatickou převodovkou totiž okruh zvládla za 7 minut a 32 sekund, čímž předchozímu rekordu přidala na důvěryhodnosti, neboť druhý pokus byl uskutečněn pod dohledem italského tisku.
Tento čas prozatím zůstává mezi sedany nepokořen, rekordmanem Ringu v této kategorii tedy nadále zůstává Alfa Romeo. A nejspíše jí byla po celou dobu od roku 2015, i přes tvrzení Volva. I tak je čas modelu S60 Polestar jistě zajímavý, neboť za ním stojí „pouhých“ 350 koní (367 přinesl až loňský facelift) namísto 510, jež měla k dispozici Giulia QV. Nic to ale nemění na tom, že rekord to nebyl ani před rokem. A tím spíše to rekord není teď.
Volvo S60 Polestar mělo před rokem dosáhnout rekordu Ringu mezi čtyřdvířky. Čas ale nezveřejnilo kvůli konkurenci ve WTCC. Mimo to Švédové neuznávají počin Alfy Romeo Giulia QV
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 58 minutami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis