Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo se pochlubilo rekordem z Ringu, po roce. Žádný ale nemělo ani tehdy
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo bizarním způsobem dalo světu najevo, že kdysi mělo nejrychlejší sedan Nordschleife. A lepší výkony konkurence shazují bizarními argumenty.
Před několika málo dny společnost Polestar, tuningová divize Volva, oznámila, že zajela rekord mezi čtyřdveřovými vozy na Nürburgringu. Zcela sériový sedan S60 Polestar měl totiž již loni v květnu objet okruh za 7:51,11. Čtete správně, loni v květnu, přesto to vytáhla až nyní. Značka si to však nechala pro sebe prý proto, že o zajetí se postaral její tovární závodní tým Cyan Racing, který v té době soutěžil v šampionátu WTCC. A obával se, že prozrazení času by mohlo napomoci konkurenci.
Volvo proto rekord drželo v tajnosti až donedávna, kdy divize Polestar vyrukovala s fotografiemi a videem. Potlesku se ovšem nedočkala, na místě jsou spíše pochybnosti o možném dosažení rekordu. Je totiž třeba zmínit, že čas 7:51,11 by byl dechberoucí před takovými čtyřmi pěti lety, nikoliv nyní. A zázračný nebyl ani před rokem, neboť již po takřka dva roky známe zcela jiného rekordmana, který se taktéž chlubí dvěma páry bočních dveří.
Na mysli samozřejmě máme Alfu Romeo Giulia QV, která měla okruh obkroužit již za 7 minut a 39 sekund, tedy o 12 sekund rychleji než Volvo. To i na tak dlouhé trati, jako je Ring, to znamená rozdíl minimálně poloviny třídy. Podle mluvčího Polestar ovšem tento čas neplatí, neboť Italové jej měli dosáhnout s modifikovaným vozem, který byl o 100 kilogramů lehčí než produkční model a navíc disponoval prořezávanými slicky. Tedy ne zrovna legálními gumami.
Pokud vám tato slova něco připomínají, pak jste uhodili hřebíček na hlavičku. Volvo své důkazy o nevěrohodnosti rekordu Alfy Romeo založilo na tvrzení anonymního technika pro média. Tato slova mohla být pravdivá, zakládat na nich pochybnosti o dosažení cizího rekordu je ale přinejmenším stejně pochybné. V obecné rovině nemáme důvod důvěřovat více jakékoli automobilce, až už je italská či švédská.
Ostatně, v reakci na obvinění se již ozval mluvčí Alfy Romeo Alexanian Berj, dle kterého Quadrifoglio Verde bylo zcela legální - používalo totiž pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, které jsou k použití na veřejných komunikacích schváleny. Berj kromě toho připomněl, že Giulia QV v mezičase svůj čas ještě zlepšila, verze osazená automatickou převodovkou totiž okruh zvládla za 7 minut a 32 sekund, čímž předchozímu rekordu přidala na důvěryhodnosti, neboť druhý pokus byl uskutečněn pod dohledem italského tisku.
Tento čas prozatím zůstává mezi sedany nepokořen, rekordmanem Ringu v této kategorii tedy nadále zůstává Alfa Romeo. A nejspíše jí byla po celou dobu od roku 2015, i přes tvrzení Volva. I tak je čas modelu S60 Polestar jistě zajímavý, neboť za ním stojí „pouhých“ 350 koní (367 přinesl až loňský facelift) namísto 510, jež měla k dispozici Giulia QV. Nic to ale nemění na tom, že rekord to nebyl ani před rokem. A tím spíše to rekord není teď.
Volvo S60 Polestar mělo před rokem dosáhnout rekordu Ringu mezi čtyřdvířky. Čas ale nezveřejnilo kvůli konkurenci ve WTCC. Mimo to Švédové neuznávají počin Alfy Romeo Giulia QV
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 55 minutami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva