Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo se pochlubilo rekordem z Ringu, po roce. Žádný ale nemělo ani tehdy
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo bizarním způsobem dalo světu najevo, že kdysi mělo nejrychlejší sedan Nordschleife. A lepší výkony konkurence shazují bizarními argumenty.
Před několika málo dny společnost Polestar, tuningová divize Volva, oznámila, že zajela rekord mezi čtyřdveřovými vozy na Nürburgringu. Zcela sériový sedan S60 Polestar měl totiž již loni v květnu objet okruh za 7:51,11. Čtete správně, loni v květnu, přesto to vytáhla až nyní. Značka si to však nechala pro sebe prý proto, že o zajetí se postaral její tovární závodní tým Cyan Racing, který v té době soutěžil v šampionátu WTCC. A obával se, že prozrazení času by mohlo napomoci konkurenci.
Volvo proto rekord drželo v tajnosti až donedávna, kdy divize Polestar vyrukovala s fotografiemi a videem. Potlesku se ovšem nedočkala, na místě jsou spíše pochybnosti o možném dosažení rekordu. Je totiž třeba zmínit, že čas 7:51,11 by byl dechberoucí před takovými čtyřmi pěti lety, nikoliv nyní. A zázračný nebyl ani před rokem, neboť již po takřka dva roky známe zcela jiného rekordmana, který se taktéž chlubí dvěma páry bočních dveří.
Na mysli samozřejmě máme Alfu Romeo Giulia QV, která měla okruh obkroužit již za 7 minut a 39 sekund, tedy o 12 sekund rychleji než Volvo. To i na tak dlouhé trati, jako je Ring, to znamená rozdíl minimálně poloviny třídy. Podle mluvčího Polestar ovšem tento čas neplatí, neboť Italové jej měli dosáhnout s modifikovaným vozem, který byl o 100 kilogramů lehčí než produkční model a navíc disponoval prořezávanými slicky. Tedy ne zrovna legálními gumami.
Pokud vám tato slova něco připomínají, pak jste uhodili hřebíček na hlavičku. Volvo své důkazy o nevěrohodnosti rekordu Alfy Romeo založilo na tvrzení anonymního technika pro média. Tato slova mohla být pravdivá, zakládat na nich pochybnosti o dosažení cizího rekordu je ale přinejmenším stejně pochybné. V obecné rovině nemáme důvod důvěřovat více jakékoli automobilce, až už je italská či švédská.
Ostatně, v reakci na obvinění se již ozval mluvčí Alfy Romeo Alexanian Berj, dle kterého Quadrifoglio Verde bylo zcela legální - používalo totiž pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, které jsou k použití na veřejných komunikacích schváleny. Berj kromě toho připomněl, že Giulia QV v mezičase svůj čas ještě zlepšila, verze osazená automatickou převodovkou totiž okruh zvládla za 7 minut a 32 sekund, čímž předchozímu rekordu přidala na důvěryhodnosti, neboť druhý pokus byl uskutečněn pod dohledem italského tisku.
Tento čas prozatím zůstává mezi sedany nepokořen, rekordmanem Ringu v této kategorii tedy nadále zůstává Alfa Romeo. A nejspíše jí byla po celou dobu od roku 2015, i přes tvrzení Volva. I tak je čas modelu S60 Polestar jistě zajímavý, neboť za ním stojí „pouhých“ 350 koní (367 přinesl až loňský facelift) namísto 510, jež měla k dispozici Giulia QV. Nic to ale nemění na tom, že rekord to nebyl ani před rokem. A tím spíše to rekord není teď.
Volvo S60 Polestar mělo před rokem dosáhnout rekordu Ringu mezi čtyřdvířky. Čas ale nezveřejnilo kvůli konkurenci ve WTCC. Mimo to Švédové neuznávají počin Alfy Romeo Giulia QV
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva