Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun

Všechny do října vyrobené exempláře nejdražšího auta světa postihla svolávací akce kvůli banálnímu dílu. Pravděpodobnost vzniku problému je navíc skoro nulová.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun

8.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Všechny do října vyrobené exempláře nejdražšího auta světa postihla svolávací akce kvůli banálnímu dílu. Pravděpodobnost vzniku problému je navíc skoro nulová.

Na počátku února se Bugatti pochlubilo náročným procesem výroby nového Chironu. Ten běžně zabere šest měsíců, přičemž na každém voze pracuje dvacet zaměstnanců. Když se k tomu přidá doba potřebná ke specifikování konkrétního vozu zákazníkem přímo v továrně Bugatti a čas nezbytný k realizaci některých zvláštních požadavků, není vůbec překvapivé, že Bugatti počítá s roční výrobou jen zhruba 70 exemplářů.

I přes náročný proces a snahu o dokonalou kvalitu se do již vyrobených aut dostal potenciálně vadný komponent. Ten nenajdeme na podvozku, v motoru či jiné klíčové součásti vozu, ale v sedadlech. Bugatti informovalo americký úřad NHTSA, že společnost Sparco, dodávající sedadla, potenciálně pochybila v jejich konstrukci. Na vině je konzole umožňující sklopení opěradla, kdy u jedné z nich automobilka 18. října letošního roku objevila vadný svar.

Automobilka okamžitě zkontrolovala veškerá sedadla u rozpracovaných či ještě nedodaných vozů, zároveň okamžitě informovala dodavatele. Firma Sparco proto od 27. října začala dodávat sedadla zcela nová. A Bugatti nedlouho poté povolalo zpět do servisů veškerá dodaná auta, tedy 47 exemplářů. Přitom uvedlo, že reálný vznik problému hrozí asi u 1 procenta z nich.

Nemusíte být silní v matematice, aby vám hned bylo jasné, že reálně vadný nemusí být také ani jeden vůz. Bugatti je přesto opatrné, neboť dodává, že vlivem špatného svaru nemusí být opěradlo perfektně ukotveno a může změnit polohu nezávisle na vůli majitele, což za jízdy může způsobit nejednu patálii. Podle automobilky nejde o záležitost životu nebezpečnou, ale kdo může předem říci, co taková věc může ve výsledku způsobit u auta jedoucího přes 400 km/h během pár desítek sekund...

Svolávací akce odstartuje 11. prosince, přičemž všem zákazníkům bude buď v autorizovaném servisu nebo „létajícími doktory” (tomu se říká péče...) automobilky vyměněno kompletně celé sedadlo. Jelikož každé z nich je vyrobené na zakázku, i při onom minimálním množství (ze 47 vozů přitom 12 připadá na americké zákazníky) nepůjde o jednoduchou záležitost. Přesto může být koncern VW rád, že se taková věc přihodila na sedadle Chironu a ne třeba... Golfu. Toho by za necelý rok produkce vznikl nesrovnatelně vyšší počet...


Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 1 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 01
Takhle vypadá ona banální část konzole umožňující sklopení opěradla, kvůli které musí všechny vyrobené exempláře Bugatti Chiron zpět do servisů

Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 2 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 02Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 3 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 03Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 4 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 04Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 5 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 05Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 6 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 06Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 7 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 07Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 8 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 08Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 9 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 09Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 10 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 10Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 11 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 11Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 12 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 12Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 13 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 13Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 14 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 14Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 15 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 15Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 16 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 16Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 17 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 17Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 18 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 18Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 19 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 19Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 20 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 20Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 21 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 21Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 22 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 22Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 23 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 23Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 24 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 24Všechna vyrobená Bugatti Chiron musí do servisů, na vině je díl za pár korun - 25 - Bugatti Chiron prvni svolavaci akce 25
Značka zatím dodala zákazníkům 47 exemplářů, tohle je jeden z z těch postižených

Zdroj: NHTSA

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.