Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Všemi a přece nikým nechtěný supersport Johna Ceny se prodává stále levněji
11.10.2018 | Petr Prokopec
Chtěl by ho snad každý automobilový nadšenec na světě a přece jej nikdo nechce vlastnit déle než chvíli. Už postupný pokles ceny ukazuje, kam se svou hodnotou neodvratně míří.
Zhruba před rokem John Cena převzal svůj Ford GT. Stal se tak jedním z mála lidí, jimž modrý ovál nový supersport předal. Na rozdíl od řady dalších „ambasadorů“ však v tomto případě nešlo prakticky nic namítnout. Slavný herec a wrestler je totiž také velkým (a teď nemáme na mysli jeho rozměry) fanouškem aut, a tak se zdálo, že novinka míří do těch správných rukou. Jenže Cena nejspíše již v době převzetí vozu věděl, že za jeho volantem příliš kilometrů nenakroutí.
Modré GT během pár týdnů změnilo svého majitele, čímž wrestler porušil klauzuli, kterou Ford zakomponoval do smlouvy a která po dobu dvou let jakýkoliv následný přeprodej zakazovala. Cena se s modrým oválem po zhruba sedmi měsících mimosoudně dohodl, přičemž zaplatit musel i pokutu. Jaká byla její výše, prozrazeno nebylo. Nicméně i jí navzdory je wrestler nejspíše tím, kdo na porušení zákazu nejvíce vydělal.
GT bylo totiž nedávno znovu vydraženo na aukci. Aktuálně jej tedy má v rukou minimálně pátý majitel, tedy alespoň podle toho, co se dostalo na veřejnost. Za modré kupé přitom zaplatil během dražby společnosti Mecum v Dallasu přibližně 1,32 milionu USD (cca 29,56 milionu korun). O zhruba měsíc dříve ovšem auto měnilo vlastníka na aukci síně Russo a Steele v Monterey za 1,435 mil. USD (32,13 mil. Kč).
Během této rošády se nejspíše vůz hnul z místa na místo jen na přívěsu. Na tachometru totiž při poslední změně stále svítilo 626 mil (1 007 km). To rozhodně není enormní suma s ohledem na skutečnost, že GT mění své majitele častěji než ti své ponožky. Zajímavé přitom je, že kromě toho, že se s ním příliš nesvezou, na něm i prodělávají. Poprvé na aukci se totiž prodal za 1,54 mil. USD (34,48 mil. Kč).
Nejvyšší suma v historii tohoto vozu byla odklepnuta poté, co došlo k největšímu nájezdu za onen rok - zhruba 600 mil (965 km) má na svědomí bohatý farmář, který si přál ještě před smrtí vlastnit ryzí americký supersport. Problémy se zády mu však neumožnily v něm jezdit tak často, kvůli čemu se nakonec s vozem rozhodl rozloučit - dle jeho názoru byl totiž zrozen pro silnice, ne pro garáž.
Právě tento muž byl přitom člověkem, který auto od Ceny koupil, i když zprostředkovaně skrze dealerství New Autos. To se zároveň postaralo i o jeho následný prodej. Jsme přitom zvědavi, zda náhodou nebude mít prsty i ve změně dalšího vlastníka, jež je v tuto chvíli pomalu nevyhnutelná. Koneckonců se totiž jedná o jediné GT, které může majitele beztrestně měnit.
Právě tato okolnost z něj ale dělá vůz, který by na jednu stranu každý chtěl, na tu druhou s ním ale nikdo nechce mít dlouho nic společného. Důvody jsme vysvětlovali po předchozím prodeji - teď jeho cenu šroubuje nahoru jeho unikátnost, první předané exempláře z pětisetkusové série ale budou za pár měsíců na trhu ojetin k dispozici též, což logicky stlačí cenu dolů. Někomu tak zůstane v rukou černý Petr v podobě bývalého Cenova vozu, který se i dnes prodává za desítky milionů, ale brzy může stát klidně třetinu. A tak ho vlastně nikdo nechce a ze stejného důvodu s ním nikdo ani nejezdí. Je to další a nutno dodat smutný důsledek umělých snah Fordu udělat z nového GT co největší vzácnost. Jako by snad nebyl dost výjimečný sám o sobě...
Tento Ford GT konstatně mění své majitele. Ti na něm najíždějí stále méně kilometrů, cena přitom začíná razantně padat. Skoro se divíme, že si jej dnes někdo na „neježdění” kupuje, vydělat na něm spekulací půjde už jen stěží
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis