Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Všemi a přece nikým nechtěný supersport Johna Ceny se prodává stále levněji
11.10.2018 | Petr Prokopec
Chtěl by ho snad každý automobilový nadšenec na světě a přece jej nikdo nechce vlastnit déle než chvíli. Už postupný pokles ceny ukazuje, kam se svou hodnotou neodvratně míří.
Zhruba před rokem John Cena převzal svůj Ford GT. Stal se tak jedním z mála lidí, jimž modrý ovál nový supersport předal. Na rozdíl od řady dalších „ambasadorů“ však v tomto případě nešlo prakticky nic namítnout. Slavný herec a wrestler je totiž také velkým (a teď nemáme na mysli jeho rozměry) fanouškem aut, a tak se zdálo, že novinka míří do těch správných rukou. Jenže Cena nejspíše již v době převzetí vozu věděl, že za jeho volantem příliš kilometrů nenakroutí.
Modré GT během pár týdnů změnilo svého majitele, čímž wrestler porušil klauzuli, kterou Ford zakomponoval do smlouvy a která po dobu dvou let jakýkoliv následný přeprodej zakazovala. Cena se s modrým oválem po zhruba sedmi měsících mimosoudně dohodl, přičemž zaplatit musel i pokutu. Jaká byla její výše, prozrazeno nebylo. Nicméně i jí navzdory je wrestler nejspíše tím, kdo na porušení zákazu nejvíce vydělal.
GT bylo totiž nedávno znovu vydraženo na aukci. Aktuálně jej tedy má v rukou minimálně pátý majitel, tedy alespoň podle toho, co se dostalo na veřejnost. Za modré kupé přitom zaplatil během dražby společnosti Mecum v Dallasu přibližně 1,32 milionu USD (cca 29,56 milionu korun). O zhruba měsíc dříve ovšem auto měnilo vlastníka na aukci síně Russo a Steele v Monterey za 1,435 mil. USD (32,13 mil. Kč).
Během této rošády se nejspíše vůz hnul z místa na místo jen na přívěsu. Na tachometru totiž při poslední změně stále svítilo 626 mil (1 007 km). To rozhodně není enormní suma s ohledem na skutečnost, že GT mění své majitele častěji než ti své ponožky. Zajímavé přitom je, že kromě toho, že se s ním příliš nesvezou, na něm i prodělávají. Poprvé na aukci se totiž prodal za 1,54 mil. USD (34,48 mil. Kč).
Nejvyšší suma v historii tohoto vozu byla odklepnuta poté, co došlo k největšímu nájezdu za onen rok - zhruba 600 mil (965 km) má na svědomí bohatý farmář, který si přál ještě před smrtí vlastnit ryzí americký supersport. Problémy se zády mu však neumožnily v něm jezdit tak často, kvůli čemu se nakonec s vozem rozhodl rozloučit - dle jeho názoru byl totiž zrozen pro silnice, ne pro garáž.
Právě tento muž byl přitom člověkem, který auto od Ceny koupil, i když zprostředkovaně skrze dealerství New Autos. To se zároveň postaralo i o jeho následný prodej. Jsme přitom zvědavi, zda náhodou nebude mít prsty i ve změně dalšího vlastníka, jež je v tuto chvíli pomalu nevyhnutelná. Koneckonců se totiž jedná o jediné GT, které může majitele beztrestně měnit.
Právě tato okolnost z něj ale dělá vůz, který by na jednu stranu každý chtěl, na tu druhou s ním ale nikdo nechce mít dlouho nic společného. Důvody jsme vysvětlovali po předchozím prodeji - teď jeho cenu šroubuje nahoru jeho unikátnost, první předané exempláře z pětisetkusové série ale budou za pár měsíců na trhu ojetin k dispozici též, což logicky stlačí cenu dolů. Někomu tak zůstane v rukou černý Petr v podobě bývalého Cenova vozu, který se i dnes prodává za desítky milionů, ale brzy může stát klidně třetinu. A tak ho vlastně nikdo nechce a ze stejného důvodu s ním nikdo ani nejezdí. Je to další a nutno dodat smutný důsledek umělých snah Fordu udělat z nového GT co největší vzácnost. Jako by snad nebyl dost výjimečný sám o sobě...
Tento Ford GT konstatně mění své majitele. Ti na něm najíždějí stále méně kilometrů, cena přitom začíná razantně padat. Skoro se divíme, že si jej dnes někdo na „neježdění” kupuje, vydělat na něm spekulací půjde už jen stěží
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 4 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva