Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW chce přesunout výrobu další Škody do Německa. Čeští odboráři se staví na zadní
15.9.2018 | Petr Miler
Od koncernu VW by to byl logický krok - Němci nemají co vyrábět a Škoda nemá kde vyrábět. Ne každému ale z rovnice jedna plus jedna vyjde dvojka.
Škoda od loňského roku řeší poněkud neobvyklý problém - nemá kde vyrábět auta. Neustálé rozšiřování portfolia značky spolu s přetrvávajícím zájmem o existující modely znamenalo příliš rychlý růst prodejů, který továrny české automobilky zkrátka nestačí vykrýt. Svérázným důsledkem pak je, že Škoda v Číně dostává pro prodeje modely, které ve své domovské zemi nenabízí. Ráda by je tu prodávala též, ale prostě nemůže - čínské továrny jsou na další růst odbytu připraveny, české nikoli.
Vzhledem k tomu, že mateřský Volkswagen řeší ve svých německých fabrikách přesně opačný problém, jeví se z koncernového hlediska rozumným vyrábět některé modely právě tam. Tento krok už se jistě dotkne Karoqu, stačit to ale nebude. A tak Němci podle informací odborů Škody chystají další takový krok, který by se pro změnu dotknul Superbu.
I to má logiku. Superb je technicky značně spřízněn s Passatem, jehož prodeje v poslední době pozvolna klesají a továrna v Emdenu zůstává nevyužita. Pokud by začala navíc vyrábět Superb, VW by přestal marnit kapacitami a Škoda by si uvolnila ruce pro výrobu dalších modelů. Takže hotová věc? Ne tak docela.
Proti tomuto záměru totiž razantně vystoupili právě čeští odboráři. Jejich šéf Jaroslav Povšík „kategoricky odmítl” vizi přesunu vlajkové lodi Škody mimo Českou republiku. Podle něj jde o „součást naší DNA” a vůz, který přináší firmě zisky, které by postrádala.
Superb je dnes vyráběn v Kvasinách vedle SUV Karoq a Kodiaq, a tak by se právě kapacita pro výrobu dnes tolik žádaných „terénních” modelů hodila. Odbory jsou ale proti a trochu to nechápeme - na jednu stranu mohou člověku řeči zavánějící národní hrdostí přijít sympatické, ale v dnešní době nám přijdou trochu irelevantní.
Moderní auta jsou skládačka z nespočtu dílů od dodavatelů ze všech koutů světa a pochybujeme, že podstatnou část zákazníků zajímá, jestli vůz vznikl u nás, v Německu nebo třeba na Slovensku. Krom toho, Škoda má práce až nad hlavu, takže „nevýroba” jednoho modelu bude ihned nahrazena výrobou jiného, zaměstnanci to stěží pocítí. A zisky firmy tak jako tak skončí v Německu, takže efektivnější fungování koncernu bude nakonec i ku prospěchu Škody.
Zástupci obou značek situaci v oficiální rovině odmítli komentovat a mluvčí Škody dodal, že žádné změny nejsou v tuto chvíli v plánu. Pokud se tedy něco takového skutečně chystá - a odbory by to měly vědět - nejspíše nejde o záměr pro nejbližší dobu. Po faceliftech Passatu i Superbu jistě budeme chytřejší, s takovou změnou by případné spojení výroby na jednom místě dávalo smysl.
Škoda Superb se dnes vyrábí v Kvasinách. Němci by produkci rádi přesunuli do Emdenu, čeští odboráři s tím ale kategoricky nesouhlasí
Současná Škoda Superb se vyrábí už čtvrtým rokem, zanedlouho jej tedy čeká facelift
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 13 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry