Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern chce zpět důvěru zákazníků a veřejnosti. Proto zvažuje, že své vozy osadí měřicími kity a získaná data pustí ven jako PSA.
Není snad žádným tajemstvím, že spotřeba dosažená v evropském měřícím cyklu NEDC nemá s reálným světem pranic společného. Však si stačí projít, jak je uměle snižována a je jasné, že na silnici nelze podobné podmínky zopakovat. Rozdíly tak často bývají obří a díky digitálnímu věku se je dozvídají všichni, kdo jen trochu projeví zájem. To podkopává důvěru zákazníků, neboť se domnívají, že se je někdo snaží oklamat. Koncern PSA se s tím rozhodl bojovat a v loňském roce začal měřit reálnou spotřebu u celé řady svých aut. A výsledky nejsou překvapivé, papírové spotřeby citelně převyšují.
Obdobný krok nyní zvažuje koncern VW, který teď musí být upřímný ze všech nejvíce, neboť jeho pověst je pošramocena kauzou Dieselgate. Paradoxem je, že by nad tím možná mohl mávnout rukou, jak ukázaly finanční výsledky skupiny za loňský rok, podvody s emisemi jsou zákazníkům asi jedno. Nicméně se dá čekat, že pokud budou mít pocit, že s nimi Volkswagen hraje férovější hru, budou nakupovat nové vozy ještě více.
Takové jsou alespoň domněnky šéfa koncernu Matthiase Müllera, který během výroční konference uvedl, že Volkswagen „je na dobré cestě k opětovnému získání důvěry našich zákazníků i veřejnosti“. A zároveň dodal, že „momentálně přemýšlíme o tom, co udělalo PSA. A předpokládám, že v brzké budoucnosti uděláme něco podobného.“ Je tedy zjevné, že VW Group reálnou spotřebu svých vozů zveřejní, jen je otázkou, kdy. A skutečná spotřeba by byla udávána u všech aut koncernu, tedy krom jiných i vozů české Škody.
S ohledem na příklad Peugeotu, který pár desítek svých vozů osazených přenosným kitem vyslal do ulic již v loňském roce, se nedá předpokládat, že by koncern ona data publikoval dříve než před Vánoci. Nicméně na druhou stranu zde již máme jistý posun, kupříkladu spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odkazuje na nový měřící cyklus WLTP, který realitu reflektuje lépe než procedura NEDC.
„WLTP je mnohem dynamičtější,“ dodává Müller. „A má vztah ke každodenní praxi. Proto jsou s ním spojeny mnohem realističtější data o spotřebě a emisích.“ Je ovšem třeba dodat, že stále nejde o skutečný svět, zahrnuty zde nejsou kupříkladu stoupání a nejrychlejší akcelerace z klidu na 50 km/h trvá dlouhých 15 sekund. Jde tedy sice o krok správným směrem, cesta je ovšem ještě dlouhá.
Spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odpovídá cyklu WLTP, úplně reálná ale není
Zdroj: AutoExpress UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 4 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
před 6 hodinami - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
před 7 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 8 hodinami - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva