Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW chce u svých aut udávat skutečnou spotřebu paliva, týkalo by se to i Škody
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern chce zpět důvěru zákazníků a veřejnosti. Proto zvažuje, že své vozy osadí měřicími kity a získaná data pustí ven jako PSA.
Není snad žádným tajemstvím, že spotřeba dosažená v evropském měřícím cyklu NEDC nemá s reálným světem pranic společného. Však si stačí projít, jak je uměle snižována a je jasné, že na silnici nelze podobné podmínky zopakovat. Rozdíly tak často bývají obří a díky digitálnímu věku se je dozvídají všichni, kdo jen trochu projeví zájem. To podkopává důvěru zákazníků, neboť se domnívají, že se je někdo snaží oklamat. Koncern PSA se s tím rozhodl bojovat a v loňském roce začal měřit reálnou spotřebu u celé řady svých aut. A výsledky nejsou překvapivé, papírové spotřeby citelně převyšují.
Obdobný krok nyní zvažuje koncern VW, který teď musí být upřímný ze všech nejvíce, neboť jeho pověst je pošramocena kauzou Dieselgate. Paradoxem je, že by nad tím možná mohl mávnout rukou, jak ukázaly finanční výsledky skupiny za loňský rok, podvody s emisemi jsou zákazníkům asi jedno. Nicméně se dá čekat, že pokud budou mít pocit, že s nimi Volkswagen hraje férovější hru, budou nakupovat nové vozy ještě více.
Takové jsou alespoň domněnky šéfa koncernu Matthiase Müllera, který během výroční konference uvedl, že Volkswagen „je na dobré cestě k opětovnému získání důvěry našich zákazníků i veřejnosti“. A zároveň dodal, že „momentálně přemýšlíme o tom, co udělalo PSA. A předpokládám, že v brzké budoucnosti uděláme něco podobného.“ Je tedy zjevné, že VW Group reálnou spotřebu svých vozů zveřejní, jen je otázkou, kdy. A skutečná spotřeba by byla udávána u všech aut koncernu, tedy krom jiných i vozů české Škody.
S ohledem na příklad Peugeotu, který pár desítek svých vozů osazených přenosným kitem vyslal do ulic již v loňském roce, se nedá předpokládat, že by koncern ona data publikoval dříve než před Vánoci. Nicméně na druhou stranu zde již máme jistý posun, kupříkladu spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odkazuje na nový měřící cyklus WLTP, který realitu reflektuje lépe než procedura NEDC.
„WLTP je mnohem dynamičtější,“ dodává Müller. „A má vztah ke každodenní praxi. Proto jsou s ním spojeny mnohem realističtější data o spotřebě a emisích.“ Je ovšem třeba dodat, že stále nejde o skutečný svět, zahrnuty zde nejsou kupříkladu stoupání a nejrychlejší akcelerace z klidu na 50 km/h trvá dlouhých 15 sekund. Jde tedy sice o krok správným směrem, cesta je ovšem ještě dlouhá.
Spotřeba faceliftovaného Volkswagenu Golf již odpovídá cyklu WLTP, úplně reálná ale není
Zdroj: AutoExpress UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 5 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 48 minutami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 2 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 5 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 12:42 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan