Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW čtyři roky po Dieselgate pořád skladuje statisíce vykoupených aut s motory TDI
1.6.2019 | Petr Prokopec
Svého času obletěly svět fotografie nekonečných lánů vykoupených aut s podvodnými motory TDI. Co je s nimi teď?
Letos v září uplynou již čtyři roky od chvíle, kdy se celý svět dozvěděl o kauze Dieselgate. Původně se tento skandál dotýkal pouze Ameriky, nicméně záhy bylo zjištěno, že podvodným zařízením bylo osazeno jedenáct milionů aut po celém světě. Na Volkswagen se tak sesypal hněv celého světa, přičemž německá automobilka platila za své selhání jako mourovatá. V Evropě pak v důsledku největšího skandálu v její historii došlo k poklesu popularity dieselů jako takových, Amerika ale možná i překvapivě dokazuje, že umí odpouštět.
Na světě jsou nové informace o osudu statisíců aut, která Volkswagen musel za velkou louží vykoupit od majitelů a složitě je skladovat - takové množství vozů neuložíte hned tak někde. Nyní můžeme říci, že se po domluvených softwarových i hardwarových modifikacích postupně vrací zpět na silnice, obrovské zásoby se ale tenčí jen pomalu a většina vozů zůstává pořád odstavená na stejných místech.
Jeden z dotčených VW, konkrétně Jetta Sportwagon, má v nabídce i prodejce Emir Maslesa, dealer automobilky z Glendale. Dle něj je zájem o diesely opravené po kauze Dieselgate vskutku enormní, a to i přesto, že vlivem modifikací došlo na snížení výkonu o 15 koní a zhoršení spotřeby o 1 litr na sto kilometrů. Důkazem, že vůz prošel konverzí, je štítek nalepený pod kapotou. Z něj je patrné, že o modifikace se postarala dílna New Century Volkswagen na sklonku února.
Vůz pochází z roku 2013 a od té doby najel 83 300 kilometrů. Poslední měsíce sice stál pomalu bez pohnutí na jednom z 36 parkovišť, jež má automobilka ve Státech pronajaté, ovšem kromě modifikací pohonné jednotky prošel i celkovou renovací. „Stále je v něm tedy dostatek života pro vaši ženu,“ dodává s úsměvem Emir, který koupi popisuje jako velmi výhodnou.
Ne všechna vykoupená auta se ovšem dočkají nové řídicí jednotky, filtru pevných části či selektivní katalytické redukce SCR. Některá byla vykoupena v horším stavu či s vyšším nájezdem. Již zhruba 15 tisíc aut tak skončilo ve šrotu. V tuto chvíli by přitom Volkswagen měl mít na provizorních parkovištích uskladněno zhruba 150 tisíc aut, tedy skoro polovinu vykoupeného množství. Automobilka přitom v průměru prodává osm až deset tisíc aut měsíčně, což slova o velkém zájmu jen potvrzuje. Auta jsou nabízena jak přímo u dealerů, tak skrze online aukce.
Volkswagen pak pravidelně informuje agenturu pro ochranu životního prostředí EPA jak o modifikacích, tak o prodaných či sešrotovaných vozidlech. S ohledem na ony prodeje se pak zdá, že s těmito povinnostmi bude pokračovat ještě v příštím roce, než budou veškerá parkoviště definitivně vyprázdněna. Jsme zvědavi, kolik celkově aut nakonec skončí ve šrotu. Dosud šlo jen o nějakých 6 procent vykoupených vozů, ve výsledku by tak VW zrovna na tomto kroku zase tak moc tratit nemusel.
VW začíná postupně vracet auta vykoupená po kauze Dieselgate a uskladněná na místech jako ve Victorville postupně na silnice. Měsíčně prodá i 10 tisíc upravených vozů
Provizorní parkoviště vytvořené z bývalého letiště na okraji mohavské pouště tak již není tak přeplněné jako před pár měsíci
Zdroj: Autoweek
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.21. 11:00 - rutak11