Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dál šetří, jak to jen jde. V Německu propustí přes čtvrtinu zaměstnanců
18.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka dosáhla překvapivého kompromisu s odbory. Značku tak opustí 30 tisíc lidí, jiných devět tisíc ale VW pro změnu nabere.
Německý koncern pokračuje v opravdu razantním utahování opasků. Po odchodu Audi z Le Mans a Volkswagenu z WRC tu máme další krok, jenž možná až překvapivě souvisí s pracovní silou. Odbory VW totiž souhlasily s propuštěním 30 000 zaměstnanců, což představuje více než čtvrtinu ze 114 000 lidí pracujících pro Volkswagen v Německu. Kromě toho dojde k redukcím pracovních sil v Severní Americe, Brazílii a Argentině, v těchto ohledech ale podrobnosti prozatím chybí.
V případě Německa ovšem můžeme o celé záležitosti poinformovat mnohem obšírněji. Odbory totiž souhlasily s aktuálním propouštěním hned z několika důvodů, kdy ten první se týká navyšování zisku Volkswagenu. Po odchodu lidí, které by jinak automobilka musela držet zcela zbytečně, má totiž být ročně ušetřeno 3,7 miliardy Eur (cca 100,02 miliardy korun). Provozní zisk by tak do roku 2020 měl být navýšen ze stávajících 2 na 4 procenta.
Ve srovnání s Renaultem či Peugeotem a Citroënem, jenž cílí na šestiprocentní ziskovou marži, které chtějí dosáhnout v roce 2021, stále nejde o nic světoborného. Volkswagen ovšem již dříve uvedl, že 4 % jsou pouze začátkem. V příští dekádě bychom se tedy měli dočkat dalšího růstu, jenž bude souviset i s elektromobily. Ty jsou přitom dalším důvodem, proč odbory s aktuálním propouštěním souhlasily.
Volkswagen totiž souhlasil, že pro změnu vytvoří 9 000 nových pracovních míst v rámci výroby elektrických vozů. Vzniknout přitom mají převážně v Německu, neboť značka má tyto modely vyrábět v továrnách ve Zwickau a ve Wolfsburgu. Elektromotory budou pro změnu montovány v Kasselu, stejně jako v Braunschweigu. Továrna v Salzgitteru je pak určena pro výrobu a vývoj baterií.
Na tyto změny již zareagovaly akciové trhy, které poslaly hodnotu koncernu o dvě procenta nahoru. Chválu na Volkswagen pěje dokonce hedgeový fond TCI, který byl k managementu automobilky v poslední době nadmíru kritický. „Jsou to čisté úspory - tedy úspory, které nejsou vyváženy navýšením nákladů v jiné části organizace,“ říká Ben Walker z TCI. Dodává však, že „nyní je třeba vše vykonat. Mluvit je totiž snadné.“
Dle šéfa odborářů Bernda Osterloha je pak nejdůležitější, že „zachovány jsou především místa dělníků. Souhlasili jsme proto s tím, že do roku 2025 nebude nucený přebytek pracovních míst. Když vidím, co se děje v ostatních společnostech, považuji to v těchto těžkých časech za velký úspěch.“ My pak jen dodáme, že 23 tisíc zaměstnanců se dočká odstupného nebo předčasné penze. Kromě toho řada z nich pracuje jen na částečný úvazek.
Volkswagen může po dohodě s odbory propustit 30 tisíc lidí
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:15 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda