Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW má nového šéfa vývoje motorů, autor nejsilnějšího dvoulitru světa jde od válu
2.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Místo šéfa vývoje pohonných jednotek je u VW v posledních letech poměrně horké křeslo. Teď jej obsadí člověk, kterému se Dieselgate měla obloukem vyhnout.
Volkswagen se pozvolna snaží zbavovat špatné pověsti, kterou získal před dvěma roky, kdy se přiznal k čachrům s dieselovými motory. Ty mají od té doby mnohem těžší podmínky k životu, samotní Němci ovšem na kolena nepadli - jakkoliv jim řada lidí prorokovala mnohem horší osud. Místo toho jsou již zpátky na nohou, přičemž jejich registrace i zisky opětovně lezou nahoru. Kromě showroomů ovšem evidentně důležitou činnost odvádí i marketingové a personální oddělení.
Nově bylo oznámeno, že šéfem vývoje pohonných jednotek se stane Kurt Blumenröder. Ten dříve pracoval pro konkurenční koncern Daimler, už od roku 2005 je ale prezidentem a výkonným ředitelem společnosti IAV. Tato německá firma se zaměřuje na vývoj automobilové techniky všeho druhu a mezi její klienty patří v podstatě všechny významné automobilky i jejich dodavatelé. Blumenröder tak bude v řadách VW nepochybně člověkem na svém místě.
Volkswagen si pochopitelně dává záležet na tom, aby nový šéf vývoje motorů nemohl být spojován s aférou Dieselgate, proto nesáhl po nikom z vlastních řad. Nicméně z prostředí mimo koncern VW pochází Blumenröder jen na oko - firma IAV je totiž z poloviny vlastněna právě značkou z Wolfsburgu a nikdo jiný nad ní nemá takovou moc.
Nový šéf se své role ujme 1. ledna 2018, kdy na tomto postu nahradí Friedricha Eichlera. Ten dříve taktéž působil u Mercedesu - konkrétně pak u AMG - přičemž nově bude zastávat úlohu šéfa vývoje šasí.
Eichler již v minulosti pro Volkswagen pracoval, poté si však odskočil do Affalterbachu, kde pod jeho vedením vznikl nejsilnější sériově vyráběný čtyřválec světa - dvoulitrová přeplňovaná jednotka, která pohání A 45 AMG a jemu příbuzné modely. Od roku 2013 je však zpátky v koncernových vodách. Blumenröder pro změnu odstartoval svou práci pro Daimler již v roce 1990, přičemž se vypracoval na šéfa technické divize.
Kurt Blumenröder je novým šéfem vývoje pohonných jednotek VW, do úřadu nastupuje od 1. ledna příštího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 15:08 - Truck Daškam
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch