VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati

Ferdinand Piëch měl na Alfu Romeo spadeno po léta, Marchionne mu ji ale nikdy nechtěl prodat. Teď se jeho nástupcům zřejmě nabídne sama.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati

25.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ferdinand Piëch měl na Alfu Romeo spadeno po léta, Marchionne mu ji ale nikdy nechtěl prodat. Teď se jeho nástupcům zřejmě nabídne sama.

Poslední dny se mocně spekuluje o prodeji italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles resp. jeho sloučení s jinou automobilkou primárně čínské provenience. Padly úvahy o prodeji FCA jako celku, popřípadě jeho částí. Číňané například veřejně deklarovali zájem koupit od FCA Fiat.

K ničemu z toho zatím nedošlo, v tomto příběhu ale nyní došlo k docela pozoruhodnému obratu, ze kterého by mohl mít radost zejména Ferdinand Piëcha, strůjce koncernu VW v podobě, v jaké jej známe dnes. Právě on se postaral o přidružení většiny dnes Volkswagenem vlastněných značek ke kdysi ryze wolfbsurské automobilce a po léta usiloval i o koupi Alfy Romeo. Tu mu Italové nikdy prodat nechtěli, za žádnou cenu, teď ale otáčí.

V rámci výše zmíněných debat totiž připouští separaci automobilek Maserati a Alfa Romeo, jež by byly od FCA odloučeny stejným způsobem, jako tomu bylo loni u Ferrari. Tyto značky by měly společně dosahovat hodnoty 7 miliard Eur (cca 182,62 mld. Kč). A pokud by takové peníze nestačily, dalších 5 miliard Eur (130,45 mld. Kč) by mohl FCA vynést odprodej dodavatele komponentů Magneti Marelli a některých dalších aktiv.

Italsko-americký koncern by takto získal finance potřebné pro rozvoj zbývajících značek, mezi něž patří Jeep, Dodge, Ram či Fiat. A koncern by se také rázem stal atraktivnějším pro mnohé partnery, jež se Sergio Marchionne snaží již několik let zlákat ke spojení. Je však otázkou, zda se jeho finální pětiletý plán, který pro koncern připravil a který by se měl začít realizovat před jeho odchodem od kormidla v roce 2019, opravdu uskuteční.

FCA se chce zbavit hlavně prémiových značek, investoři však mají zájem spíše o mainstream. Jak jsme již naznačili, čínský gigant Great Wall Motor Company již vyslal zástupce do amerického ústředí FCA v Auburn Hills, aby zde vedli možné debaty především o převzetí Jeepu. Ten je podle analytiků nejlukrativnější částí koncernu, hlavně proto, že je na celosvětovém vzestupu. Zrovna této značky se ale Marchionne zbavovat nechce.

Great Wall by ale nakonec nemusel odejít zcela s prázdnou, Číňané mají zájem prakticky o jakékoliv aktivum FCA. Navíc podle analytiků jsou jedinými, kdo si takovou akvizici může dovolit. Je otázkou, zda by mezi nimi mohl figurovat i koncern VW, který je oslaben kauzou Dieselgate a nedávno sám uvažoval o prodeji třeba takového Ducati. Na druhou stranu, nikdo nikdy nedokázal přebírat jiné značky pod svá křídla s takovou efektivitou jako Volkswagen a banky mu neříkají ne. Tak proč by se to nemohlo stát, šance převzít některou ze slavných „starých značek” se nenaskýtá každý den.

Zpět ale k samotnému FCA, jež podle banky Goldman Sachs má včetně všech poboček hodnotu 50 miliard EUR (1,3 trilionu korun). Takřka čtvrtinu (konkrétně 24,5 procenta) vlastní holdingová společnost Exor, za kterou stojí rodina Agnelliů. Ta hodlá svůj majetek separovat do několika segmentů, neboť zvažuje i expanzi do světa nemovitostí a pojišťovnictví. Šéf klanu John Elkann proto odprodej značek podporuje.

Rodina je pak připravena vzdát se části svého podílu, aby ve výsledku mohla zformovat ještě větší impérium. Nezbývá tedy nic jiného než vyčkat, než věci týkající se možného odprodeje celého koncernu či jeho částí začnou nabírat na reálném rázu. Nicméně již nyní jsou minimálně pro Fiat zmínky o akvizici pozitivní, hodnota akcií firmy po oznámení novinek vzrostla o 2,4 procenta...


VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 1 - Alfa Romeo Stelvio oficialni nove 093VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 2 - Alfa Romeo Stelvio oficialni nove 095VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 3 - Alfa Romeo Stelvio oficialni nove 107VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 4 - Alfa Romeo Stelvio oficialni nove 100VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 5 - Alfa Romeo Stelvio oficialni nove 099VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 6 - Alfa Romeo Stelvio oficialni nove 113
Alfa Romeo sice je na vzestupu, nicméně k dobytí dávno ztracených pozic je třeba ještě mnoha miliard, jež koncern FCA nemá. Proto by tuto automobilku nakonec mohl prodat...

VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 7 - Maserati Levante zive CZ premiera 2016 dalsi 01VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 8 - Maserati Levante zive CZ premiera 2016 01VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 9 - Maserati Levante zive CZ premiera 2016 05VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 10 - Maserati Levante zive CZ premiera 2016 07VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 11 - Maserati Levante zive CZ premiera 2016 15VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati - 12 - Maserati Levante zive CZ premiera 2016 21
...stejně jako Maserati, které poslední dobou tak trochu neví kudy kam

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.