Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW není z potíží venku. Zastavuje výrobu v 6 továrnách, 28 tisíc lidí nemá práci
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen sice má v ruce nařízení o znovuobnovení dodávek, dodavatelé jej ale nerespektují. Absenci materiálu tak pocítila i Škoda.
Ještě dnes dopoledne se zdálo, že problémy Volkswagenu s dodavateli jsou víceméně u konce. Automobilka totiž dosáhla předběžného opatření u okresního soudu v Braunschweigu, jenž firmám Car Trim a ES Automobilguss nařídil, aby Volkswagen opětovně zásobovaly potahy sedadel a litými železnými komponenty potřebnými k výrobě převodovek. A obě strany navíc znovu jednat o obnovení dodávek.
VW přesto před pár hodinami oznámil, že zastavuje výrobu v několika svých továrnách právě kvůli nedostatku dílů potřebných pro její pokračování. Uvádí pouze, že firmy spadající pod konsorcium Prevent Group zmíněné nařízení soudu nereflektovaly a dodávky neobnovily. Znám pak není ani výsledek dnešního jednání, ke kterému mělo mezi oběma znepřátelenými stranami dojít. Více ovšem již víme o pozadí celého problémů a jeho dozvucích. Začneme samozřejmě onou příčinou, jíž se jeví zrušení projektu v hodnotě půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč).
Podle Prevent Group měl pochybit Volkswagen, který celou akci odvolal bez dalšího upřesnění a zejména bez kompenzace. Jelikož se mělo jednat především o dodávky koženého čalounění, je to hlavně firma Car Trim, jenž po německé automobilce požaduje náhradu ve výši 50 milionů Eur (1,35 mld. Kč), neboť již musela investovat do svých výrobních kapacit a přebudovat je kvůli plnění budoucích závazků směrem k Volkswagenu.
Německá automobilka ale evidentně o kompenzaci buď nechtěla vůbec slyšet či byla ochotna uhradit mnohem nižší sumu. To ve výsledku vedlo nejprve k odstávce výroby Volkswagenu Passat v Emdenu a posléze také k omezení produkce ve Wolfsburgu, kde se mimo jiné montuje Golf. Tyto továrny ovšem nejsou jediné, nově totiž VW v tiskovém prohlášení zmínil dokonce šest lokalit, které čekají nucené prázdniny.
Celá odstávka, jejíž podrobnosti najdete níže, by se měla dotknout zhruba 28 tisíc dělníků. Podle analytiků přitom Volkswagen bude stát až 100 milionů Eur (2,7 mld. Kč) týdně, a to jsou prý pouze údaje týkající se továrny ve Wolfsburgu. Souhrnně tedy automobilka bude tratit miliardy, na což již zareagovaly akciové trhy, které hodnotu německého koncernu poslaly na dvoutýdenní minimum (119 USD/2 880 Kč za akcii).
Potíže mimo to měla pocítit i další koncernová značka, a sice tuzemská Škoda, jejíž závod ve Vrchlabí na výrobu automatických převodovek doznal na sklonu minulého týdne krátké přestávky. Zda byla poslední, to je dotaz především na Wolfsburg. Jakmile přitom budeme mít k dispozici poznatky z nejnovějšího vývoje, hned se s nimi přihlásíme.
Naplánované odstávky továren Volkswagenu
Emden: Výroba Volkswagenu Passat, odstávka od 18. do 24. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 7 500.
Wolfsburg: Výroba Volkswagenu Golf, odstávka od 22. do 27. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 10 000.
Zwickau: Výroba Volkswagenu Golf a Passat, odstávka od 22. do 26. srpna, počet dotčených změstnanců: přibližně 6 000.
Kassel: Výroba převodovek a výfuků, odstávka od 25. do 29. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 500.
Salzgitter: Výroba motorů, odstávka od 24. do 30. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 400.
Braunschweig: Výroba komponentů podvozku a plastových dílů, odstávka od 22. do 29. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 300.
Výroba Volkswagenu Golf ve Wolfsburgu je od dnešního dne až do soboty omezena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999