Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW není z potíží venku. Zastavuje výrobu v 6 továrnách, 28 tisíc lidí nemá práci
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen sice má v ruce nařízení o znovuobnovení dodávek, dodavatelé jej ale nerespektují. Absenci materiálu tak pocítila i Škoda.
Ještě dnes dopoledne se zdálo, že problémy Volkswagenu s dodavateli jsou víceméně u konce. Automobilka totiž dosáhla předběžného opatření u okresního soudu v Braunschweigu, jenž firmám Car Trim a ES Automobilguss nařídil, aby Volkswagen opětovně zásobovaly potahy sedadel a litými železnými komponenty potřebnými k výrobě převodovek. A obě strany navíc znovu jednat o obnovení dodávek.
VW přesto před pár hodinami oznámil, že zastavuje výrobu v několika svých továrnách právě kvůli nedostatku dílů potřebných pro její pokračování. Uvádí pouze, že firmy spadající pod konsorcium Prevent Group zmíněné nařízení soudu nereflektovaly a dodávky neobnovily. Znám pak není ani výsledek dnešního jednání, ke kterému mělo mezi oběma znepřátelenými stranami dojít. Více ovšem již víme o pozadí celého problémů a jeho dozvucích. Začneme samozřejmě onou příčinou, jíž se jeví zrušení projektu v hodnotě půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč).
Podle Prevent Group měl pochybit Volkswagen, který celou akci odvolal bez dalšího upřesnění a zejména bez kompenzace. Jelikož se mělo jednat především o dodávky koženého čalounění, je to hlavně firma Car Trim, jenž po německé automobilce požaduje náhradu ve výši 50 milionů Eur (1,35 mld. Kč), neboť již musela investovat do svých výrobních kapacit a přebudovat je kvůli plnění budoucích závazků směrem k Volkswagenu.
Německá automobilka ale evidentně o kompenzaci buď nechtěla vůbec slyšet či byla ochotna uhradit mnohem nižší sumu. To ve výsledku vedlo nejprve k odstávce výroby Volkswagenu Passat v Emdenu a posléze také k omezení produkce ve Wolfsburgu, kde se mimo jiné montuje Golf. Tyto továrny ovšem nejsou jediné, nově totiž VW v tiskovém prohlášení zmínil dokonce šest lokalit, které čekají nucené prázdniny.
Celá odstávka, jejíž podrobnosti najdete níže, by se měla dotknout zhruba 28 tisíc dělníků. Podle analytiků přitom Volkswagen bude stát až 100 milionů Eur (2,7 mld. Kč) týdně, a to jsou prý pouze údaje týkající se továrny ve Wolfsburgu. Souhrnně tedy automobilka bude tratit miliardy, na což již zareagovaly akciové trhy, které hodnotu německého koncernu poslaly na dvoutýdenní minimum (119 USD/2 880 Kč za akcii).
Potíže mimo to měla pocítit i další koncernová značka, a sice tuzemská Škoda, jejíž závod ve Vrchlabí na výrobu automatických převodovek doznal na sklonu minulého týdne krátké přestávky. Zda byla poslední, to je dotaz především na Wolfsburg. Jakmile přitom budeme mít k dispozici poznatky z nejnovějšího vývoje, hned se s nimi přihlásíme.
Naplánované odstávky továren Volkswagenu
Emden: Výroba Volkswagenu Passat, odstávka od 18. do 24. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 7 500.
Wolfsburg: Výroba Volkswagenu Golf, odstávka od 22. do 27. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 10 000.
Zwickau: Výroba Volkswagenu Golf a Passat, odstávka od 22. do 26. srpna, počet dotčených změstnanců: přibližně 6 000.
Kassel: Výroba převodovek a výfuků, odstávka od 25. do 29. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 500.
Salzgitter: Výroba motorů, odstávka od 24. do 30. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 400.
Braunschweig: Výroba komponentů podvozku a plastových dílů, odstávka od 22. do 29. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 300.
Výroba Volkswagenu Golf ve Wolfsburgu je od dnešního dne až do soboty omezena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch