Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW říká, že SUV už brzy nebudou „in”, až zcela vyhynou. Důvody překvapí
24.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV jsou stále nejrychleji rostoucí částí trhu a většina firem investuje právě do nich. VW není výjimkou, velkou budoucnost jim ale nevěští.
Když zmíníme, že dnešnímu trhu s auty vládnou co do dynamiky SUV a odvozené crossovery, do kolen vás to asi nedostane. Je přitom otázkou, kdy se tato situace změní. Podle analytiků se ale na jejich popularitě ještě nějaký ten rok nic nezmění, což je také důvod, proč se do tohoto segmentu ženou i značky, které by to ještě před pár léty ani nenapadlo. Koncern Volkswagen a jeho značky nejsou výjimkou, nakonec i Škoda v tomto směru topí pod kotlem. Jenže nevěří tomu, že to vydrží dlouho.
Promluvil o tom designový šéf Volkswagenu Klaus Bischoff, který do budoucnosti musí tak trochu vidět už z titulu své práce. A dle něj je VW přesvědčený, že obliba crossoverů a SUV skončí docela brzy, což bude mít spojitost se změnou pojetí automobilů jako takových.
„V současné době vidíme vzestup SUV a pád limuzín a MPV,“ uvedl Bischoff. „Našli jsme tak něco, co zodpovídá otázku, o které zákazníci ani nevěděli, že se na ni chtějí zeptat.“ Tím je přitom míněna jistá univerzálnost, kterou crossovery a SUV nabízejí. Pozitivem je tu i zvýšená jízdní pozice a s tím související pocit bezpečí, snadnější nastupování a vystupování i obvykle nemalý zavazadlový prostor. Pověstnou třešinkou na dortu je pak design, který je momentálně jednoduše v kurzu.
Bischoff ovšem dodává, že „jednoho dne SUV začnou vypadat staře a lidé na ně začnou poukazovat se slovy: 'Hele, on řídí dinosaura',“ a právě osud dinosaurů designový šéf VW „esúvéčkům” věští. „Momentálně to sice není tématem dne, ale věřím, že uvidíme řadu odlišných vozů ve chvíli, kdy bude realitou autonomní řízení na úrovni 5. Poté již vše bude mnohem patrnější.“ Tedy jinými slovy, SUV mají dojet na techniku, která umožní jízdu vozu zcela bez asistence řidiče a designérům dovolí přistupovat k navrhování vzhledu automobilů docela jinak než dnes.
Dočkat bychom se tak měli vozů, které s tradičními karoseriemi nebudou mít mnoho společného. Mnohé přitom nebudou postrádat jen volant a pedály, ale také čelní okno. Balit takové stroje do hávu SUV opravdu nedává velký smysl, zvláště když uvážíme, že tlak na stále nižší spotřebu paliva - či možná tou dobou elektrické energie - se už minulostí nestane nejspíše nikdy. A právě takovým potřebám dokáží velká a těžká SUV vyhovět ze všeho nejhůře.
Jak by taková nově pojatá auta mohla vypadat, nám právě Volkswagen ukázal vcelku nedávno na ilustracích pro patentový úřad. V daný moment se přitom zdálo, že jde jen o vize, které nemají s realitou pranic společného. Nyní to ovšem vypadá, že Němci se již připravují na konkrétní budoucnost vystavěnou přesně na výše zmíněných základech.
Zda k jejímu naplnění dojde či nikoliv, to je zatím sporné. Nicméně by nás již nepřekvapilo, kdyby se tak skutečně stalo. Koneckonců Volkswagen již počítá s prvním krokem v naplnění prognóz svého designového šéfa, a to s odhalením sériové verze konceptu I.D. Ta sice zvenčí bude odpovídat velikosti Golfu, uvnitř však nabídne prostornost Passatu. Je to sice jen malý střípek do mozaiky, nicméně pro budoucnost podstatný.
Nabídka VW dnes do značné míry stojí na modelech jako je SUV Tiguan. Dnes to tak je, do zítra se na tom nic nezmění, klidně už za 10, 15 let ale může být všechno jinak
Koncepční Volkswagen I.D. je zjevně prvním krůčkem...
...k z dnešního pohledu naprosto ulítlé budoucnosti
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova