Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW říká, že změní svět elektromobilem za cenu běžného auta. Co za tím vězí?
21.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rozmach elektromobilů brzdí hlavně dvě věci - omezený dojezd spojený s dlouhou dobou nabíjení a vysoké ceny. To druhé prý VW už vyřešil.
Kauza Dieselgate přiměla koncern VW Group ke změně strategie. V centru pozornosti je nyní především elektromobilita, o kterou se Němci dříve skoro nezajímali. Do roku 2025 bychom se tak měli dočkat hned třiceti novinek s alternativním pohonem, přičemž prvním takovým koncernovým vozem se stane Audi E-Tron. Jeho koncepční verzi jsme si mohli prohlédnout při šanghajské premiéře, a to po boku podobně koncipovaných studií Škoda Vision E a Volkswagen I.D. Crozz.
Všechny tyto vozy jsou postaveny na platformě MEB, která byla vyvinuta právě pro elektromobily. Architekturu budou používat všechny koncernové značky, které se tímto směrem vydají, což přispěje k rozmělnění vstupních nákladů. Dle šéfa divize elektrických vozů Volkswagenu Christiana Sengera právě proto dojde k snížení pořizovacích cen na úroveň aut osazených konvenčním spalovacím ústrojím.
„Díky tomu, že nabídneme naše elektromobily za ceny podobné těm, jaké se platí za vozy se spalovacími motory, zcela změníme pravidla hry,“ upřesňuje situaci Senger. Zároveň dodává, že dosaženo toho bylo právě „obrovským pokrokem“ v rámci redukce produkčních nákladů. V to můžeme počítat nejen modulární architekturu, ale také levnou pracovní sílu - řada aut se totiž bude vyrábět v Číně.
Právě na největší trh světa se Volkswagen se svou elektrickou ofenzivou hodlá zaměřit především. Tamní vlád se rozhodla výrazným způsobem bojovat proti smogu, prodej elektromobilů tedy bude do budoucna v této zemi prioritou. U toho Němci nehodlají chybět, přičemž opírat se budou hlavně o svou dlouholetou spolupráci s čínským gigantem SAIC.
I přes plánovaný rozvoj elektromobility, hlavně na největším trhu světa, se Volkswagen drží nohama pevně na zemi. Do roku 2025 totiž chce prodat „jen“ milion elektrifikovaných vozů. Odhady pro letošek přitom počítají s 950 000 registracemi, což představuje meziroční zlepšení o 26 procent. Jde ale o souhrnné prodeje všech výrobců elektrických aut na celém světě, a to i včetně těch hybridních.
Dostat se k milionu prodaných ryzích elektromobilů pod střechou jednoho výrobce se tedy v tuto chvíli zdá být nekonečně vzdálenou metou. V příštích letech sice zájem má růst, ovšem nikoliv raketovým tempem. Je nicméně otázkou, co na tom mohou změnit relativně dostupné a dobře fungující elektrické modely z dílny velké automobilky. Aktuálně se totiž stále bavíme o drahé zábavě, použitelný elektromobil s cenou Golfu by ale vnímání jistě změnil. Je nicméně otázkou, jestli je VW schopen v dohledné době něco takového v masovém měřítku skutečně nabídnout...
Volkswagen I.D. Crozz je nejnovějším elektrickým konceptem značky. Následovat jej má celá řada produkčních novinek
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 11:59 - PepaSFI
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry