Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První automobilka nabízí revoluční záruku. Porouchané auto bez řečí vymění za nové
7.9.2018 | Petr Prokopec
Je jistě velmi nepříjemné, když se váš zánovní vůz porouchá kdesi na cestě a vám nezbývá než čekat na jeho opravu. Volkswagen takovým situacím zákazníky vystavovat nechce.
Automobilky při vývoji nových aut stále více používají modulární komponenty, které někdy mohou bez jediné změny sloužit i několika různým výrobcům. To logicky snižuje náklady i ceny a přesto může zvyšovat zisk, tatáž mince má ale ještě jednu stranu. Na mysli máme loajalitu zákazníků, která se stále větší podobností aut jednoduše klesá. Stačí tedy, aby zafoukal vítr o trochu jinak, a zákazník jedné značky již nakupuje v showroomu úplně jiného výrobce.
Boj o zákazníka se tedy začíná přiostřovat i na jiných polích a automobilky přicházejí se službami, o kterých jsme si mohli ještě donedávna nechat pouze zdát. Jedním z příkladů je záruční lhůta, která soustavně roste, ač se nová auta stávají komplikovanějšími a někdy tedy i náchylnějšími k poruchám. Nicméně třeba u Kie lze již počítat se sedmi lety, sesterské Hyundai je zatím na pěti. Volkswagen pak sice standardně nabízí dvouletou záruku, nově však vytáhl z rukávu zajímavou novinku.
Německá automobilka totiž oznámila, že svým zákazníkům dodá zcela nový vůz, pokud se u toho předešlého objeví do 60 dnů od koupě porucha, která znemožní jeho provoz. Znamená to tedy tolik, že pokud si koupíte kupříkladu Golf s automatem a během dvou měsíců od pořízení dojde na problémy s převodovkou, pak se vás Volkswagen nebude na nic ptát a jednoduše vám vůz vymění jako pár ponožek, na kterém se po jednom nošení objevila díra.
Jde o zcela bezprecedentní krok, který má v zákaznících zcela logicky vzbudit důvěru, že VW si je kvalitou svých vozů stoprocentně jist. Jen o výměnu tu ale nejde, automobilka totiž dále dodává, že lidé budu mít k dispozici nezávislého experta, který prověří veškeré jejich stížnosti za předchozích dvanáct měsíců. Na jejím webu se pak objeví přehlednější informace o tom, kde si stěžovat a především jak je se stížností nakládáno a kdy bude vyřízena.
Online zamíří i možnost kontroly vozu na základě VINka, kdy zákazníci budou souběžně informováni o případné svolávací akci, samotných problémech i jejich řešení. A aby toho nebylo málo, pak do třiceti dnů od koupě lidé dostanou e-mail, který je poinformuje o veškerých jejich právech.
Takovou strategii lze bez výhrad přivítat a nerozhodnuté zákazníky by snadno mohla nalákat do showroomů Volkswagenu. Spolehlivost aut je totiž pro většinu zákazníků stěžejní záležitostí, a pokud jim německá automobilka tímto deklaruje, že se v podstatě nemusí ničeho bát, může jít o faktor, který převáží misky vah na německou stranu. Je tu ovšem jedno „ale” - jak jsme již naznačili, ona 60denní mimořádná záruka totiž není spojena s českým trhem.
Zatím s ní vyrukovalo australské zastoupení Volkswagenu, které zároveň dodalo, že celá akce má i lehce retrospektivní charakter. Znovu prověřeny totiž budou i stížnosti z posledních měsíců, a při zjištění problémů automobilka nabídne zákazníkům finanční kompenzaci, opravu nebo rovnou výměnu vozu. V Austrálii je trh v tomto směru hodně rozvinutý a něco takového ta VW umožňuje i díky tomu, že auta se kupují více ze skladu v typických specifikacích než na objednávku. To u nás dělají spíše asijské značky, přesto můžeme doufat, že se jednou dočkáme také. Zatím můžeme jen závidět.
Volkswagen hodlá deklarovat kvalitu svých vozů netradičním způsobem, v případě poruchy ohrožující provozuschopnost vozu vám je do 60 dnů od koupě bez ptaní vymění. Bohužel zatím pouze v Austrálii
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024 - Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova