Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První automobilka nabízí revoluční záruku. Porouchané auto bez řečí vymění za nové
7.9.2018 | Petr Prokopec
Je jistě velmi nepříjemné, když se váš zánovní vůz porouchá kdesi na cestě a vám nezbývá než čekat na jeho opravu. Volkswagen takovým situacím zákazníky vystavovat nechce.
Automobilky při vývoji nových aut stále více používají modulární komponenty, které někdy mohou bez jediné změny sloužit i několika různým výrobcům. To logicky snižuje náklady i ceny a přesto může zvyšovat zisk, tatáž mince má ale ještě jednu stranu. Na mysli máme loajalitu zákazníků, která se stále větší podobností aut jednoduše klesá. Stačí tedy, aby zafoukal vítr o trochu jinak, a zákazník jedné značky již nakupuje v showroomu úplně jiného výrobce.
Boj o zákazníka se tedy začíná přiostřovat i na jiných polích a automobilky přicházejí se službami, o kterých jsme si mohli ještě donedávna nechat pouze zdát. Jedním z příkladů je záruční lhůta, která soustavně roste, ač se nová auta stávají komplikovanějšími a někdy tedy i náchylnějšími k poruchám. Nicméně třeba u Kie lze již počítat se sedmi lety, sesterské Hyundai je zatím na pěti. Volkswagen pak sice standardně nabízí dvouletou záruku, nově však vytáhl z rukávu zajímavou novinku.
Německá automobilka totiž oznámila, že svým zákazníkům dodá zcela nový vůz, pokud se u toho předešlého objeví do 60 dnů od koupě porucha, která znemožní jeho provoz. Znamená to tedy tolik, že pokud si koupíte kupříkladu Golf s automatem a během dvou měsíců od pořízení dojde na problémy s převodovkou, pak se vás Volkswagen nebude na nic ptát a jednoduše vám vůz vymění jako pár ponožek, na kterém se po jednom nošení objevila díra.
Jde o zcela bezprecedentní krok, který má v zákaznících zcela logicky vzbudit důvěru, že VW si je kvalitou svých vozů stoprocentně jist. Jen o výměnu tu ale nejde, automobilka totiž dále dodává, že lidé budu mít k dispozici nezávislého experta, který prověří veškeré jejich stížnosti za předchozích dvanáct měsíců. Na jejím webu se pak objeví přehlednější informace o tom, kde si stěžovat a především jak je se stížností nakládáno a kdy bude vyřízena.
Online zamíří i možnost kontroly vozu na základě VINka, kdy zákazníci budou souběžně informováni o případné svolávací akci, samotných problémech i jejich řešení. A aby toho nebylo málo, pak do třiceti dnů od koupě lidé dostanou e-mail, který je poinformuje o veškerých jejich právech.
Takovou strategii lze bez výhrad přivítat a nerozhodnuté zákazníky by snadno mohla nalákat do showroomů Volkswagenu. Spolehlivost aut je totiž pro většinu zákazníků stěžejní záležitostí, a pokud jim německá automobilka tímto deklaruje, že se v podstatě nemusí ničeho bát, může jít o faktor, který převáží misky vah na německou stranu. Je tu ovšem jedno „ale” - jak jsme již naznačili, ona 60denní mimořádná záruka totiž není spojena s českým trhem.
Zatím s ní vyrukovalo australské zastoupení Volkswagenu, které zároveň dodalo, že celá akce má i lehce retrospektivní charakter. Znovu prověřeny totiž budou i stížnosti z posledních měsíců, a při zjištění problémů automobilka nabídne zákazníkům finanční kompenzaci, opravu nebo rovnou výměnu vozu. V Austrálii je trh v tomto směru hodně rozvinutý a něco takového ta VW umožňuje i díky tomu, že auta se kupují více ze skladu v typických specifikacích než na objednávku. To u nás dělají spíše asijské značky, přesto můžeme doufat, že se jednou dočkáme také. Zatím můžeme jen závidět.
Volkswagen hodlá deklarovat kvalitu svých vozů netradičním způsobem, v případě poruchy ohrožující provozuschopnost vozu vám je do 60 dnů od koupě bez ptaní vymění. Bohužel zatím pouze v Austrálii
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch