Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji
19.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen má problémy se společností EB Automobilguss, která jej odstřihla od litých železných komponentů. Možná tak přijde o miliardu korun.
Každá mince má dvě strany, o čemž se nyní může přesvědčit koncern Volkswagen Group. Ten v prvním letošním pololetí dosáhl zisku i navzdory kauze Dieselgate, a to i díky masivním škrtům. Nyní se ovšem ukazuje, že tato politika není spojena pouze s pozitivy a sociálními jistotami, ale také s jistými negativy. Německá automobilka totiž musí pozastavit výrobu Golf kvůli problémům s dodavateli.
V krátké době jde již o druhou odstávku, přičemž ta první byla spojena s továrnou v Emdenu, kde se vyrábí Passat. Společnost Car Trim totiž pozastavila dodávky dceřiné firmě Volkswagenu Sitech, což vyústilo v částečné pozastavení montážních linek od 18. do 24. srpna. Podle odhadů by přitom tato redukce výroby měla automobilku připravit o 6 250 vozů.
V případě modelu Golf dojde pro změnu k pozastavení produkce továrny ve Wolfsburgu, a to na pět dní v příštím týdnu. Volkswagen přitom kvůli tomuto kroku také nebude mít práci pro 10 000 zaměstnanců z celkových šedesáti tisíc. Důvodem je pozastavení dodávek litých železných komponentů, které jsou třeba k výrobě převodovek.
Za problémy stojí spor s firmou ES Automobilguss, jenž se s Volkswagenem dle německých médií nedomluvila na další spolupráci zahrnující snížení cen požadované automobilkou v důsledku zmiňovaných škrtů. Stejný důvod nejspíše omezil i výrobu Passatu, neboť ES Automobilguss je sesterskou firmou Car Trimu. Obě jsou pak součástí impéria Prevent DEV.
Volkswagen již uvedl, že zvažuje „veškeré možné legální kroky“, aby dodavatele přiměl ke znovuobnovení dodávek. Podána byla dokonce i žaloba, přičemž slyšení u soudu je naplánováno na 31. srpen. Mluvčí firmy ES Automobilguss tuto při potvrdil, zároveň však dodal, že v oblasti detailů je „nucen zachovat mlčení“ i kvůli probíhajícímu sporu.
Podle analytika Christiana Ludwiga bude Volkswagen odstávka výroby stát zhruba 40 milionů Eur (cca 1,08 miliardy korun) za týden, neboť kromě Wolfsburgu a Emdenu dojde k redukci také v továrnách v Kasselu a Zwickau, neboť v té první se montují převodovky, ve druhé pak modely Golf a Passat.
Nyní je přitom sporné usuzovat, jakým směrem se spor vyvine. Vše záleží na uzavřených smlouvách, jenž obě strany mezi sebou mají. Konflikt nicméně rozdmýchal diskuzi o tom, nakolik mohou automobilky kvůli cenám komponentů přitlačit ke zdi své subdodavatele, na které ve velké míře spoléhají.
Ministr pro ekonomiku v Dolním Sasku Olaf Lief přitom evidentně zaujal „pro-volkswagenovské“ stanovisko, neboť v parlamentu uvedl, že rozhodnutí o pozastavení dodávek je „nepochopitelné a těžce poškodí Volkswagen a jeho zaměstnance“. Obtížnou pozici firmy EB Automobilguss ale chápeme...
Volkswagen začíná mít problémy kvůli zavádění úspor, výroba modelu Golf tak bude příští týden ve Wolfsburgu pozastavena
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva