VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji

Volkswagen má problémy se společností EB Automobilguss, která jej odstřihla od litých železných komponentů. Možná tak přijde o miliardu korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji

19.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Volkswagen má problémy se společností EB Automobilguss, která jej odstřihla od litých železných komponentů. Možná tak přijde o miliardu korun.

Každá mince má dvě strany, o čemž se nyní může přesvědčit koncern Volkswagen Group. Ten v prvním letošním pololetí dosáhl zisku i navzdory kauze Dieselgate, a to i díky masivním škrtům. Nyní se ovšem ukazuje, že tato politika není spojena pouze s pozitivy a sociálními jistotami, ale také s jistými negativy. Německá automobilka totiž musí pozastavit výrobu Golf kvůli problémům s dodavateli.

V krátké době jde již o druhou odstávku, přičemž ta první byla spojena s továrnou v Emdenu, kde se vyrábí Passat. Společnost Car Trim totiž pozastavila dodávky dceřiné firmě Volkswagenu Sitech, což vyústilo v částečné pozastavení montážních linek od 18. do 24. srpna. Podle odhadů by přitom tato redukce výroby měla automobilku připravit o 6 250 vozů.

V případě modelu Golf dojde pro změnu k pozastavení produkce továrny ve Wolfsburgu, a to na pět dní v příštím týdnu. Volkswagen přitom kvůli tomuto kroku také nebude mít práci pro 10 000 zaměstnanců z celkových šedesáti tisíc. Důvodem je pozastavení dodávek litých železných komponentů, které jsou třeba k výrobě převodovek.

Za problémy stojí spor s firmou ES Automobilguss, jenž se s Volkswagenem dle německých médií nedomluvila na další spolupráci zahrnující snížení cen požadované automobilkou v důsledku zmiňovaných škrtů. Stejný důvod nejspíše omezil i výrobu Passatu, neboť ES Automobilguss je sesterskou firmou Car Trimu. Obě jsou pak součástí impéria Prevent DEV.

Volkswagen již uvedl, že zvažuje „veškeré možné legální kroky“, aby dodavatele přiměl ke znovuobnovení dodávek. Podána byla dokonce i žaloba, přičemž slyšení u soudu je naplánováno na 31. srpen. Mluvčí firmy ES Automobilguss tuto při potvrdil, zároveň však dodal, že v oblasti detailů je „nucen zachovat mlčení“ i kvůli probíhajícímu sporu.

Podle analytika Christiana Ludwiga bude Volkswagen odstávka výroby stát zhruba 40 milionů Eur (cca 1,08 miliardy korun) za týden, neboť kromě Wolfsburgu a Emdenu dojde k redukci také v továrnách v Kasselu a Zwickau, neboť v té první se montují převodovky, ve druhé pak modely Golf a Passat.

Nyní je přitom sporné usuzovat, jakým směrem se spor vyvine. Vše záleží na uzavřených smlouvách, jenž obě strany mezi sebou mají. Konflikt nicméně rozdmýchal diskuzi o tom, nakolik mohou automobilky kvůli cenám komponentů přitlačit ke zdi své subdodavatele, na které ve velké míře spoléhají.

Ministr pro ekonomiku v Dolním Sasku Olaf Lief přitom evidentně zaujal „pro-volkswagenovské“ stanovisko, neboť v parlamentu uvedl, že rozhodnutí o pozastavení dodávek je „nepochopitelné a těžce poškodí Volkswagen a jeho zaměstnance“. Obtížnou pozici firmy EB Automobilguss ale chápeme...


VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 1 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 04VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 2 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 05VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 3 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 06VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 4 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 07VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 5 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 08VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 6 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 09VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 7 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 13VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 8 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 14VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 9 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 16VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji - 10 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 21
Volkswagen začíná mít problémy kvůli zavádění úspor, výroba modelu Golf tak bude příští týden ve Wolfsburgu pozastavena

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.