Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji
19.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen má problémy se společností EB Automobilguss, která jej odstřihla od litých železných komponentů. Možná tak přijde o miliardu korun.
Každá mince má dvě strany, o čemž se nyní může přesvědčit koncern Volkswagen Group. Ten v prvním letošním pololetí dosáhl zisku i navzdory kauze Dieselgate, a to i díky masivním škrtům. Nyní se ovšem ukazuje, že tato politika není spojena pouze s pozitivy a sociálními jistotami, ale také s jistými negativy. Německá automobilka totiž musí pozastavit výrobu Golf kvůli problémům s dodavateli.
V krátké době jde již o druhou odstávku, přičemž ta první byla spojena s továrnou v Emdenu, kde se vyrábí Passat. Společnost Car Trim totiž pozastavila dodávky dceřiné firmě Volkswagenu Sitech, což vyústilo v částečné pozastavení montážních linek od 18. do 24. srpna. Podle odhadů by přitom tato redukce výroby měla automobilku připravit o 6 250 vozů.
V případě modelu Golf dojde pro změnu k pozastavení produkce továrny ve Wolfsburgu, a to na pět dní v příštím týdnu. Volkswagen přitom kvůli tomuto kroku také nebude mít práci pro 10 000 zaměstnanců z celkových šedesáti tisíc. Důvodem je pozastavení dodávek litých železných komponentů, které jsou třeba k výrobě převodovek.
Za problémy stojí spor s firmou ES Automobilguss, jenž se s Volkswagenem dle německých médií nedomluvila na další spolupráci zahrnující snížení cen požadované automobilkou v důsledku zmiňovaných škrtů. Stejný důvod nejspíše omezil i výrobu Passatu, neboť ES Automobilguss je sesterskou firmou Car Trimu. Obě jsou pak součástí impéria Prevent DEV.
Volkswagen již uvedl, že zvažuje „veškeré možné legální kroky“, aby dodavatele přiměl ke znovuobnovení dodávek. Podána byla dokonce i žaloba, přičemž slyšení u soudu je naplánováno na 31. srpen. Mluvčí firmy ES Automobilguss tuto při potvrdil, zároveň však dodal, že v oblasti detailů je „nucen zachovat mlčení“ i kvůli probíhajícímu sporu.
Podle analytika Christiana Ludwiga bude Volkswagen odstávka výroby stát zhruba 40 milionů Eur (cca 1,08 miliardy korun) za týden, neboť kromě Wolfsburgu a Emdenu dojde k redukci také v továrnách v Kasselu a Zwickau, neboť v té první se montují převodovky, ve druhé pak modely Golf a Passat.
Nyní je přitom sporné usuzovat, jakým směrem se spor vyvine. Vše záleží na uzavřených smlouvách, jenž obě strany mezi sebou mají. Konflikt nicméně rozdmýchal diskuzi o tom, nakolik mohou automobilky kvůli cenám komponentů přitlačit ke zdi své subdodavatele, na které ve velké míře spoléhají.
Ministr pro ekonomiku v Dolním Sasku Olaf Lief přitom evidentně zaujal „pro-volkswagenovské“ stanovisko, neboť v parlamentu uvedl, že rozhodnutí o pozastavení dodávek je „nepochopitelné a těžce poškodí Volkswagen a jeho zaměstnance“. Obtížnou pozici firmy EB Automobilguss ale chápeme...
Volkswagen začíná mít problémy kvůli zavádění úspor, výroba modelu Golf tak bude příští týden ve Wolfsburgu pozastavena
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch