Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW zveřejnil výsledky za první kvartál, nejrychleji rostoucí značku byste neuhodli
15.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po dlouhá léta platil za černou ovci koncernu VW, teď poněkud zbledl. Míří směrem vzhůru i v momentě, kdy sám VW a ještě více Audi padají dolů.
O španělské automobilce Seat jsme až do loňského roku nemohli mluvit zrovna pozitivně. Byla to černá ovce koncernu Volkswagen, jediná masová značka, která byla po dlouhá léta ve ztrátě. Dokonce se v jednu chvíli mluvilo o tom, že ji koncern VW Group v důsledku kauzy Dieselgate pošle přes palubu, Němci ovšem po celou dobu tvrdili, že se tak nestane. Do Seatu totiž v posledních letech investovali miliardy a zdá se, že tato péče se vyplácí. Aktuálně je totiž španělská automobilka nejvíce rostoucí koncernovou značkou.
Po prvním letošním čtvrtletí má Seat na kontě 14procentní růst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Zákazníkům tak bylo dodáno 117 300 nových aut namísto 102 900. Absolutní posun tedy už není tak působivý jako onen relativní, nicméně podstatné je, že Seat konečně nestrádá, ale naopak je ve velmi dobré kondici. Ta se navíc má jen lepšit, neboť na cestě jsou další zákaznické trháky, tedy malé a velké SUV.
Velmi působivý růst je spojen také s užitkovými vozy, a to nikoliv jen s těmi, které nesou logo Volkswagenu (+ 8 %). Výsledky Scanie jsou po prvním čtvrtletí lepší o 12 procent, MAN se zvedl o 7,5 procenta. O poznání méně důvodů k radosti ovšem poskytuje Audi, které je o 7,3 procenta dole vůči loňským výsledkům. A samotný Volkswagen si za první tři letošní měsíce pohoršil o 1,3 procenta. Škoda se s meziročním růstem o 2 procenta víceméně drží svého, Porsche pak s růstem o 6,6 % koncern znovu těší.
Od značek se můžeme přesunout k jednotlivým trhům, přičemž zde musí Němcům dělat radost zejména březnové registrace. Nahoře jsou totiž ty evropské, americké i ruské. Pád je ale možná i trochu překvapivě spojen s Asií, tedy především s Čínou. V březnu totiž prodeje na největším trhu světa klesly o 1,1 procenta, za první čtvrtletí roku jsou pak v minusu dokonce o 6,7 %.
Tento výkyv je opravdu razantní a v rámci celé Asie a samotných exemplářů představuje pokles o 71 600 aut. Celkové registrace koncernu tak poklesly o 0,5 %, propad v této části světa totiž nevykompenzoval růst na ostatních trzích. Mezi ně patří i Severní Amerika, přičemž se Spojenými státy se pojí 9,2procentní zlepšení. Dieselový skandál je tedy možná už zapomenut...
Mezi koncernovými značkami VW Group za první letošní čtvrtletí nejvíce roste Seat...
...zejména díky úspěchu svého prvního SUV, modelu Ateca
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda