Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW zveřejnil výsledky za první kvartál, nejrychleji rostoucí značku byste neuhodli
15.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po dlouhá léta platil za černou ovci koncernu VW, teď poněkud zbledl. Míří směrem vzhůru i v momentě, kdy sám VW a ještě více Audi padají dolů.
O španělské automobilce Seat jsme až do loňského roku nemohli mluvit zrovna pozitivně. Byla to černá ovce koncernu Volkswagen, jediná masová značka, která byla po dlouhá léta ve ztrátě. Dokonce se v jednu chvíli mluvilo o tom, že ji koncern VW Group v důsledku kauzy Dieselgate pošle přes palubu, Němci ovšem po celou dobu tvrdili, že se tak nestane. Do Seatu totiž v posledních letech investovali miliardy a zdá se, že tato péče se vyplácí. Aktuálně je totiž španělská automobilka nejvíce rostoucí koncernovou značkou.
Po prvním letošním čtvrtletí má Seat na kontě 14procentní růst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Zákazníkům tak bylo dodáno 117 300 nových aut namísto 102 900. Absolutní posun tedy už není tak působivý jako onen relativní, nicméně podstatné je, že Seat konečně nestrádá, ale naopak je ve velmi dobré kondici. Ta se navíc má jen lepšit, neboť na cestě jsou další zákaznické trháky, tedy malé a velké SUV.
Velmi působivý růst je spojen také s užitkovými vozy, a to nikoliv jen s těmi, které nesou logo Volkswagenu (+ 8 %). Výsledky Scanie jsou po prvním čtvrtletí lepší o 12 procent, MAN se zvedl o 7,5 procenta. O poznání méně důvodů k radosti ovšem poskytuje Audi, které je o 7,3 procenta dole vůči loňským výsledkům. A samotný Volkswagen si za první tři letošní měsíce pohoršil o 1,3 procenta. Škoda se s meziročním růstem o 2 procenta víceméně drží svého, Porsche pak s růstem o 6,6 % koncern znovu těší.
Od značek se můžeme přesunout k jednotlivým trhům, přičemž zde musí Němcům dělat radost zejména březnové registrace. Nahoře jsou totiž ty evropské, americké i ruské. Pád je ale možná i trochu překvapivě spojen s Asií, tedy především s Čínou. V březnu totiž prodeje na největším trhu světa klesly o 1,1 procenta, za první čtvrtletí roku jsou pak v minusu dokonce o 6,7 %.
Tento výkyv je opravdu razantní a v rámci celé Asie a samotných exemplářů představuje pokles o 71 600 aut. Celkové registrace koncernu tak poklesly o 0,5 %, propad v této části světa totiž nevykompenzoval růst na ostatních trzích. Mezi ně patří i Severní Amerika, přičemž se Spojenými státy se pojí 9,2procentní zlepšení. Dieselový skandál je tedy možná už zapomenut...
Mezi koncernovými značkami VW Group za první letošní čtvrtletí nejvíce roste Seat...
...zejména díky úspěchu svého prvního SUV, modelu Ateca
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Stačí přidat „rakev” na střechu, aby se dojezd elektrické Škody Enyaq smrskl z mizerného na tragický
17.2.2024 - Tisíce nových Porsche, Bentley a Audi byly zadrženy v USA kvůli používání zakázaného dílu
17.2.2024 - Někdo najel s malým šestiválcovým BMW M135i za pár let přes 400 tisíc km, teď ho prodává za polovinu obvyklé ceny
17.2.2024 - Dlouholetý šéfdesignér Audi končí, jeho nástupce lépe zapadá do současného směřování značky
17.2.2024 - Zastoupení elektromobilů mezi auty provozovanými v Evropě dosáhlo 1 procenta, gratulujeme
17.2.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.19. 05:52 - Stepan
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan