Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Výrobce nejrychlejšího kombíku na světě si v reklamě utahuje z Porsche i Mercedesu
9.5.2019 | Petr Prokopec
S kombíkem si obvykle můžete vyskakovat leda před balením obkladů v místním hobby shopu, když ale máte pod palcem ten úplně nejrychlejší na světě, ponížíte i německé sportovní ikony.
Když před zhruba dekádou o sobě začala poprvé pořádně vědět zelená lobby, zdálo se, že se sportovními vozy je amen. To se však nakonec nestalo, místo toho jsme se nakonec dočkali daleko výkonnějších a rychlejších vozů. A co více, stále více koní pod kapotou již není doménou jen ryze sportovního segmentu, početného stáda se dočkaly i rodinné hatchbacky a kombíky. Řada z nich tak náhle může nechat v prachu ikony ze zdí dětských pokojíčků.
Přesně v tomto duchu je vyvedena i nová reklama na Alpinu B5 BiTurbo Touring, která je v tuto chvíli nejrychlejším produkčním kombíkem na světě. Pod kapotu totiž vůz dostal 4,4litrový přeplňovaný osmiválec, který produkuje 608 koní a 800 Nm točivého momentu. S touto silou pak snadno zdolá stovku za 3,7 sekundy a maximálně pokoří 322 km/h. Tedy metu, o jaké si může nechat zdát i Porsche 911 GT3 RS či Mercedes-AMG GT R.
Oba tyto vozy nezmiňujeme náhodou, i ty se ve zmíněné reklamě objevují. Tvůrci je přitom představují jako dvojici, která si jde navzájem po krku, a to za doprovodu řízné hudby. Záběry souboje dvou německých kupátek na německé dálnici ale náhle přeruší pohled na bavorské kombi, které za doprovodu tradiční muziky ukáže oběma dvoudveřovým soupeřům záda. A to přesto, že nad zadní nápravu lze napěchovat až 1 700 litrů nákladu.
Lze přitom jen dodat, že navzdory vysokému výkonu Alpina B5 BiTurbo plní emisní normu Euro 6d-TEMP, v prodeji tak může zůstat i po letošním září. Kromě upravené pohonné jednotky přitom disponuje poladěným podvozkem či nástavcem předního nárazníku. Dorazila pak i 20palcová litá kola v klasickém designu, zatímco interiér si zákazník může nechat vyšperkovat dle vlastních představ. Od toho se pak odvíjí i cena, která začíná kousek pod 100 tisíci Eur, tedy pod úrovní 2,6 milionu Kč. Na zmíněné pomalejší a méně praktické sportovní soupeře budete potřebovat citelně více.
Alpina B5 BITurbo Touring zvládá díky maximálce 322 km/h ukázat záda i Porsche 911 GT3 RS a Mercedesu-AMG GT R
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB