Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší

Korejská auta u nás stále obchází dost kontroverzní pověst a existuje tak spousta lidí, kteří jim nepřejí nic dobrého. Právě ti nebudou z výsledků dlouhodobého testu Tucsonu nadšeni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší

9.8.2018 | Petr Prokopec

Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejská auta u nás stále obchází dost kontroverzní pověst a existuje tak spousta lidí, kteří jim nepřejí nic dobrého. Právě ti nebudou z výsledků dlouhodobého testu Tucsonu nadšeni.


Pro Hyundai je nový Tucson nadmíru důležitým vozem. Svědčí o tom už pohled na jeho prodeje, který odhalí, že si zákazníci z evropských showroomů jen loni odvezli přes 152 tisíc kusů korejského SUV. Celkově automobilka na Starém kontinentu prodala necelých 513 tisíc aut, tento model tedy láká takřka jednu třetinu prodejů značky.

Úspěšný je Tucson i v České republice, však jen letos si pro něj k dealerům přišly skoro 2 tisíce lidí. Přesto by bylo naivní si myslet, že jde o univerzálního miláčka publika. Hyundai si u nás zejména svými agresivními reklamními kampaněmi nadělalo spoustu odpůrců, které těší jedině to, když se automobilce něco nepovede. Takoví by mohli s vírou v přetrvávající nekvalitu korejských aut vyhlížet výsledek dlouhodobého testu Tucsonu ze strany německého Auto Bildu, zrovna ten je ale rozhodně nepotěší. Nový Tucson byl po 100 tisíci najetých kilometrech ohodnocen známkou 1- a stal se třetím vůbec nejlépe hodnoceným SVU v těchto testech, jen o dva trestné body za nejlepšími stroji.

Němci měli k dispozici vůz lakovaný vcelku nudným odstínem White Sand Metallic a vzhled mnoha superlativy nezahrnuli. To tu ale nehraje roli, v tomto ohledu si každý udělá názor sám. Technika navíc dává na diskutabilní vzhled rychle zapomenout. Tucson je osazen dvoulitrovým turbodieselem, který měl dle technických parametrů produkovat 136 koní. Na motorové brzdě mu ale byl naměřen výkon 148,9 koně.

S ohledem na téměř desetiprocentní bonus nepřekvapí, že pohonná jednotka nemá s 1 641 kilogramů vážícím SUV extrémně náročnou práci. Je škoda, že Němci neuvádí konkrétní čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku, oficiální údaj v podobě 10,6 sekundy ale byl překonán. To samé se ovšem týká rovněž spotřeby. Ta by oficiálně měla být 4,9litrová, test však vůz ukončil se 7,3 l/100 km.

To příliš nepřekvapí, zvláště když uvážíme, že Tucson strávil většinu svého života při rychlé jízdě po rychlostně neomezené německé dálnici. V takovém režimu mu k vyšší efektivitě jistě pomohl pouze pohone předních kol, v případě čtyřkolky by průměr byl vyšší. To by ovšem německým testerům zdaleka nevadilo, mnohem tristnější podle nich byly situace, kdy ne úplně malé SUV zůstalo vydáno na pospas sněhovým závějím, a to jen kvůli absenci systému 4x4.

Pokud přitom koupi korejského SUV zvažujete, dá se tomuto problému snadno předejít tím, že si za pohon všech kol připlatíte, Němci to doporučují. Jízdní dynamika či spotřeba sice v tu chvíli budou krapet horší, neboť systém zvyšuje hmotnost o 58 kilo, ovšem dle Auto Bildu se to zkrátka vyplatí. Jaké další problémy se během oněch najetých 100 tisíc kilometrů objevily?

Nebylo jich zase tak málo, vesměs se ale jednalo o prkotiny. Kolegové kupříkladu museli řešit, proč občas nejde otevřít víko zavazadlového prostoru, a to žádným z tradičních způsobů. Proč tomu tak bylo? Diagnostika odhalila neidentifikovatelnou chybu, jež se navíc po dni a půl sama opravila. Podle šéfa kvality Hyundai Juana Carlose Quintany za tím stálo vychýlení víka zavazadelníku ze správné polohy, což je snadno opravitelná závada, která se - jak vidno - někdy umí opravit i sama.

Další kritika padla na slabá světla, která jsou ostatně již léta jedním ze slabších míst aut z Asie. Tucson se sice montuje na Slovensku, ovšem dle globálních specifikací a jedna z tradičních slabin tedy zůstává. Kromě toho se v závěru testu objevilo nepříjemné chrastění uvnitř palubky, za což mohl uvolněný držák ventilátoru klimatizace.

Došlo také k poškození brzdových hadic, což ale podle Němců nezpůsobil materiál nižší kvality či špatná výroba, nýbrž nejspíše nějaké zvíře. To tedy k horšímu vozu přičteno nebylo, opotřebená manžeta zadní nápravy ale už ano. Ta nicméně byla vyměněna bezplatně, v rámci pětileté standardní záruční lhůty.

Jakkoliv lze zmínit ještě některé komponenty jako startér, u kterých se začala ve větší míře projevovat koroze, suma sumárum je Tucson hodnocen výtečně. Dostal pouhopouhých 6 trestných bodů a žádný se netýká spolehlivosti mechanických částí - šlo jen o 2 body za onu potíž s uvolněným drátem a 4 udělené body za drobné potíže při každodenním používání. Technické potíže tedy byly minoritního rázu, navíc snadno opravitelné, často v rámci záruky. K tomu pak lze přihodit vcelku dobrou zábavu za volantem, jíž si navíc užíváte ve stárnutí odolávajícím interiéru.

Tucson lze tedy dle Němců více než doporučit, jen nesrovnatelně dražší Volvo XC60 D4 dopadlo v testu o fous lépe. Uvažovat byste ale prý měli o systému pohonu všech kol. Pokud vás tato slova nakopla k rozhodnutí, dlouho neotálejte, verze 2,0 CRDi 4x4 se 136 koňmi je k mání již jen dočasně, a to od 659 990 Kč. Jakmile budou doprodány skladové zásoby, bude k mání již jen SUV po faceliftu, v jehož případě je 136 koní produkováno jedna-šestkou a doprovázeno úrovní výbavy Style. Cena ale v takové chvíli startuje na 784 990 Kč.


Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší - 1 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 01Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší - 2 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 02Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší - 3 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 03Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší - 4 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 04Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší - 5 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 05Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší - 6 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 06Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší - 7 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 07Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší - 8 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 08Výsledky dlouhodobého testu Hyundai Tucson na 100 tkm mnohé Čechy nepotěší - 9 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 09
Hyundai Tucson dle Němců rozhodně není střelou mimo terč, v dlouhodobém testu na 100 tisíc km dostalo skoro perfektní hodnocení

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.