Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vzácný Mercedes s obřím motorem a pár ujetými km sběratele neuchvátí, řidiče ano
12.6.2019 | Petr Prokopec
Koupi tohoto stroje s pouhými 2 340 km na tachometru bychom vám běžně doporučili všemi deseti, tentokrát ale nejde o dokonalý skvost. Díky tomu ale může být paradoxně lepší koupí pro ty, kteří ho chtějí řídit.
Nejen dvanáctiválcové, ale rovněž desetiválcové a pravděpodobně i osmiválcové motory se zakrátko stanou minulostí, popřípadě výsadou auta pro ty nejbohatší. Tedy alespoň v případě nových aut, ta postarší ještě nějakou chvíli nebudou tak přísně omezována. Nicméně to samozřejmě neznamená, že byste zastavili v každém bazaru a následně byli majiteli jednotky o minimálně pětilitrovém objemu. Zapotřebí je trocha hledání, zvláště pokud toužíte po skutečné raritě. Jednu takovou nabízí společnost Collection-Cars z německého Böblingenu. I když pravdou zůstává, že přistoupit budete muset na jisté kompromisy.
Na prodej je Mercedes-Benz E60 AMG, tedy ultra vzácná varianta, která v Affalterbachu vznikla přepracováním modelu E500. Kolik aut bylo takto upraveno, není známo. Podle expertů by však mělo jít o pouhých 148 exemplářů. Stoprocentně se tedy stanete členem exkluzivního klubu, navíc se budete moci pochlubit i extrémně nízkým nájezdem. Éčko má na tachometru pouze 2 340 kilometrů, tak se na první pohled může zdát, že od svého vzniku v roce 1993 najel tento sedan v průměru jen 90 km ročně.
Realita je však o trochu jiná. V období od června 2011 do srpna 2015 toto E60 AMG prošlo radikální renovací i přestavbou. Při té příležitosti se do vozu nastěhoval nový přístrojový štít a spolu s ním i nový tachometr. Oněch 2 340 km tak bylo najeto za čtyři roky, což sice také není zrovna moc, nicméně je třeba počítat s tím, že minimálně karoserie má již za sebou o poznání více. Ostatně za oněch šestadvacet let byli do technického průkazu zapsáni tři majitelé, další tak dostane číslo čtyři.
S čím ale kromě nízkého nájezdu daného nových tachometrem můžete počítat? Jak bylo naznačeno již v úvodu, především s osmiválcovým motorem. Nejde však o pětilitrovou jednotku M119, která poháněla původní E500. Místo toho došlo k Affalterbachu na zvětšení objemu na šest litrů, pročež agregát posílá na zadní kola 381 koní. S těmi se přitom E60 AMG zvládne rozjet maximálně na 257 km/h, nikoliv však kvůli nízko posazenému omezovači, nýbrž s ohledem na limity čtyřstupňového automatu.
Pohonná jednotka byla v rámci oné renovace vymontována a vyčištěna. Totéž lze zmínit o instalaci nové brzdové soustavy Movit, kdy vpředu nechybí dokonce kotouče o průměru 396 milimetrů svírané šestipístkovými třmeny. Skryté ale nejsou za původními ráfky, jednoduše proto, že by se za šestnáctipalcové disky ani nevešly. Místo toho tedy dorazila 19palcová leštěná kola převzatá z modelu CLK 63 Black Series.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde první majitel zvolil tmavě modrou kůži. Tu poté v rámci renovace doplnila Alcantara, kterou byl potažen strop. Originálem z 90. let pak není ani volant, jakkoliv logo AMG jej zdobí, zatímco středovou konzoli ozdobil multimediální systém s navigací či přehrávačem MP3. Cena vozu je sdělena zájemci pouze na vyžádání, v tomto případě by ale do nebes mířit nemusela - právě kvůli odklonu od původního stavu nejde o úplně sběratelské auto. Pokud byste ale takové chtěli spíše na ježdění, tohle může snadno posloužit lépe a levněji než originál.
Pokud zatoužíte po vzácném Mercedesu E60 AMG, je třeba si uvědomit, že 2 340 kilometrů nenajel od roku 1993, ale za poslední čtyři roky od velké renovace, která sebrala část originálního stavu
Zdroj: Collection-Car
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry