Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z nejvzácnějších VW Golf je k mání skoro nový, i s Nokií 6310i je jako posel z minulosti
22.11.2021 | Petr Miler
Slova jako „Golf” a „vzácnost” zdánlivě nejdou dohromady, když se ale najde ta správná verze v tom správném provedení, padnou k sobě docela dobře. Tohle je díky svému stavu skutečně rarita mezi raritami, také je ale o hodně dražší než bývala jako nová.
Volkswagen Golf je evropský fenomén, po dekády prodejně skoro neporazitelný vůz, který si na Starém kontinentu koupily už desítky milionů lidí. Pokud by se vás tedy někdo ptal na antonymum sousloví „vzácné auto”, spojení „Volkswagen Golf” zní jako dobrá odpověď.
Ze všeho nejvíce to platí o čtvrté generaci Golfu, která byla svého času naprostým fenoménem - jen v roce 1999 oslovila neskutečných 703 932 zákazníků, více než jakýkoli jiný vůz stejného jména dříve i později v historii. Přesto právě v jeho životopisu objevíme jedno z nejvzácnějších provedení, i když na to na pohled ani nevypadá.
Pokud jste trochu znalí, na fotkách jste jasně rozeznali Golf IV R32, svého času nejostřejší verzi německého bestselleru. Byla absolutním vrcholem nabídky a protože na Golf byla dost drahá, na silnicích nikdy nebyla příliš často k vidění. Golf R32 se začal prodávat v roce 2002, v nabídce byl jen do roku 2004 a podle oficiálních údajů vznikl jen v 10 062 exemplářích, z nichž navíc téměř polovina skončila v USA.
Po technické stránce je to velmi zajímavé auto, protože ač má karoserii Golfu, motor, pohon všech kol i geometrie obou náprav jsou téměř beze zbytku převzaté z Audi TT té doby. To znamená mnohem živější podvozek, než by se při pohledu na krabicoidní karoserii mohlo zdát. R32 dostal kromě špičkové techniky i ve výbavě to nejlepší, co Volkswagen tehdy uměl nabídnout. Nebyla tu jen kůže na sportovních sedačkách a elektrické ovládání kdečeho, ale také rádio s navigací a měničem CD nebo xenonové světlomety.
To nejpodstatnější ale bylo přeci jen pod kapotou - dnes ikonický motor 3,2 VR6, který dával 241 koní a 320 Nm. Mohl spolupracovat s manuálním šestikvaltem nebo s DSG, což je také zajímavé - byl to první produkční vůz na světě s dvouspojkovou převodovkou, dnes velmi rozšířeným automatem, zvláště v třídě Golfu. A jak jsme již zmínili, všechna kola byla hnaná, takže řeči o „přemotorované předokolce” by tady nikomu neprošly.
Jak stojí výše, tohoto auta vzniklo jen málo, něco přes 10 tisíc vyrobených aut ale raritu nedělá. Vtip je jinde - i z tohoto omezeného počtu byla drtivá většina vyrobených Golfů R32 třídveřových. Pouhých 500 kusů vzniklo v pětidveřové variantě a narazit na nějaký originální kus na ulici je skoro nemožné. Také v prodeji jsou pětidvířka velkou raritou, právě teď si ale jeden můžete koupit ve stavu, v jakém je jinak snad k vidění jen v muzeu automobilky - pokud tam vůbec takový mají.
Prodávající moc dobře ví, co je tohle auto zač, takže upozorňuje na naprosto raritní věc v naprosto raritním stavu. Tento Golf R32 působí dokonale netknutě a je tak originální, že na palubě je i dobová Nokia 6310i, kterou Volkswagen k vozu prodával jako příslušenství a vyskytovala se toho času také na oficiálních fotkách. Cena bohužel odpovídá - 59 890 euro je více jak 1,5 milionu korun, tolik tohle auto zdaleka nestálo ani jako nové. Na dnes už 18 let starý Golf skutečně bláznivá cifra.
Odpovídá ale raritnosti a prvotřídnímu stavu, nic takového jsme v prodeji dávno neviděli. A i pokud nejste sběratelé vzácných Volkswagenů, jde o dobré připomenutí už trochu zapomenuté historie Golfu. Až někdy náhodou potkáte pětidvéřový Golf IV R32 na ulici, možná si ho ani nevšimnete, je to krom poměrně velkých kol a dvou koncovek výfuku v nárazníku docela nenápadné auto. A přitom před sebou budete mít pomalu sběratelskou raritu vzácnější než většinu kdy vyráběných Ferrari.
Pětidvéřový Golf IV R32 je tak vzácný, že se v prodeji nevídá téměř vůbec. V tomto originálním stavu s minimálním nájezdem je jako posel z minulosti. Foto: AutoCenter Meschede, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch