Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Z nejlépe zrychlujícího auta světa odstranili omezovač rychlosti. A začaly se dít věci
17.2.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud je nějaké auto stvořeno pro maximální akceleraci, nejvyšší rychlost nemusí být jeho silnou stránkou. U Challengeru SRT Demon to ale neplatí.
Před pár dny jsme vám ukázali, jak akceleruje nejlépe zrychlující auto světa. Byl to pořádný kalup, končil ale na na rychlosti 264 km/h, tedy někde v místech, kde má zasáhnout omezovač rychlosti ve 270 km/h. Ne snad, že by to bylo málo, pokud se ale díváte na zrychlení stroje s výkonem přes 850 koní výkonu a této mety dosáhne během pouhých 20 sekund, očekáváte nutně trochu víc.
Samozřejmě, optimalizace pro co nejlepší zrychlení káže relativně krátké převody, které vysoké maximální rychlosti nebudou svědčit, Dodge Challenger SRT Demon, o kterém je řeč, je ale pořád silniční vůz, který si nemůže dovolit být zpřevodován vyloženě „do krátka”. Otáčky motoru Demonu na nejvyšší rychlosti jasně ukazovaly, že by měl zvládnout ještě o dost víc, a tak jsme pochopitelně byli zvědavi, kolik to může být. A nebyli jsme sami.
Znovu John Hennessey, šéf tuningové firmy nesoucí jeho jméno, tak vůz vytáhl i na 3,7 kilometru dlouhou dráhu, kde se z něj spolu s kolegou pokusili dostat co nejvyšší maximálku. To by pochopitelně s omezovačem rychlosti nebylo možné, a tak byl odstraněn. Jak, je vtipné samo o sobě, neboť zvláštní zásah do elektroniky nebyl nutný. Už modul automobilky dovolující vozu dosáhnout maximální výkon na speciální palivo omezovač odstraňuje a je prý na řidiči, aby si maximálku pohlídal v souladu se zbytkem techniky. Za to patří Dodgi dík.
Funkční tedy omezovač nebyl ani minule, Hennessey nyní upřesnil, že tehdy pouze neměl k dispozici dost dlouhou dráhu a byla jen shoda okolností, že řidič musel okolo 270 km/h rychle z plynu. Teď už byla dráha dlouhá dost a tovární modul dolující z motoru až 851 koní byl znovu nainstalován, takže novému pokusu nic nestálo v cestě.
O akceleraci tentokrát nešlo (na voze nakonec musely být jiné, méně přilnavé pneumatiky umožňující jízdu rychlostí až přes 320 km/h), takže záznam z jízdy s začíná mírněji, to zajímavé se děje až v závěru - tehdy vůz dosáhne rychlosti 203 mph, tedy 327 km/h. To je vpravě úchvatné číslo - auto schopné zrychlit na stovku pod 2,5 sekundy a zároveň jet přes 320 km/h, to vše s ceníkovou cenou asi 1,7 milionu Kč. Jak že to bylo v té písničce: V Americe je blaze...?
Challenger Demon uchvátí nejen svou akcelerací, ale také maximální rychlostí. 327 km/h je pořádný kalup
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry