Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným

Šíře nabídek jednotlivých automobilek stále bobtná, přesto není pestřejší. Přibývají hlavně SUV, jiné karosářské styly trpí. MPV jsou pomalu po smrti, teď míří stejným směrem i kabriolety.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným

9.8.2019 | Petr Prokopec

Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šíře nabídek jednotlivých automobilek stále bobtná, přesto není pestřejší. Přibývají hlavně SUV, jiné karosářské styly trpí. MPV jsou pomalu po smrti, teď míří stejným směrem i kabriolety.

Uspět dnes na trhu s jakýmkoliv vozem, který nezapadá do škatulky s označením SUV nebo není tradiční dojnou krávou samozřejmě oslovující statisíce lidí, není vůbec jednoduché. I proto z nabídky výrobců mizí i dříve oblíbené typy, jako MPV, úpadek se ale netýká jen jich. Automobilky nyní musejí investovat do technologií nejistými vyhlídkami na rentabilitu, a tak utahují šrouby, jako už po léta ne. Jejich portfolia tedy na jednu stranu bobtnají o další a další SUV, na tu druhou jsou ale oklešťována o jiné karosářské typy. A další na ráně jsou kabriolety.

Mercedes končí hned s několika z nich, a to je značka, které se s otevřenými auty na trhu dlouhodobě dařilo. BMW též pošle některé modely bez pevné střechy do důchodu a nyní se dozvídáme, že stejným směrem vyráží rovněž Audi. U něj je letošní rok tím posledním pro model A3 Cabriolet. Otevřené provedení zatím oficiálně končí pouze na americkém trhu a je možné, že u nás bude ještě chvíli přesluhovat. I tento vývoj je ale jasným signálem - kde jinde by se mělo otevřeným autům dařit, když ne v USA? Konec ve zbytku světa je tak jistě jen otázkou času.

V USA to měl nejlevnější kabriolet čtyř kruhů obecně složité. Startoval tam na 38 900 dolarech (cca 895 tisíc Kč), což přes nejnižší cenu svého druhu není zrovna láce. Počítat je však v tu chvíli možné pouze s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 187 koní a pohonem předních kol. Stačí však trocha výbavy navrch a rázem jste o 10 000 USD (230 070 Kč) výše. V tu chvíli je ovšem A3 Cabrio na úrovni Audi TT Roadster, v jehož případě má totožný motor výkon 231 koní a auto jako takové o poznání více stylu.

Jak je tedy patrné, nejmenší kabriolet v nabídce Audi vykrýval potřeby pouze velmi malé skupiny zákazníků, pro které je navíc rozhodujícím faktorem cena. Taková strategie byla relativně udržitelná v době, kdy nebyl obří politický tlak na často nesmyslné inovace. Jak jsme ale zmínili výše, rozmařilost momentálně není v kurzu a A3 Cabrio tedy končí. Audi chystá novou generaci modelu A3, se kterou velmi pravděpodobně vyrukuje již na autosalonu ve Frankfurtu a kabriolet u toho už znovu nebude.

Ani TT Roadster ale nebude jakous takous náhradou pro A3 náhradou moc dlouho. Němci chystají i konec této řady a v jeho nabídce má výhledově zbýt jen jeden obyčejnější kabriolet zasahující klientelu modelů TT, A3 a A4 resp. A5, a to v podstatě jen proto, aby automobilka měla co nabídnout lidem, kteří otevřený čtyřmístný vůz s logem čtyř kruhů chtějí za každou cenu. Pro ostatní už tu bude jen otevřená R8. S ohledem na to, že se dnes zdá být snadné vyrobit skoro cokoli, je to docela smutný vývoj.


Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným - 1 - Audi A3 Cabriolet 2017 nova sada 01Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným - 2 - Audi A3 Cabriolet 2017 nova sada 02Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným - 3 - Audi A3 Cabriolet 2017 nova sada 03Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným - 4 - Audi A3 Cabriolet 2017 nova sada 04Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným - 5 - Audi A3 Cabriolet 2017 nova sada 05Z trhu začíná mizet další typ aut, v době SUV je těžké uspět s čímkoli jiným - 6 - Audi A3 Cabriolet 2017 nova sada 06
Audi A3 Cabriolet ve Státech končí, stejný osud tento jej čeká i v Evropě

Zdroj: Car and Driver

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.