„Zabijáka Tesly” trápí překvapivý problém. Za slunce z něj není vidět ven

Že na téhle fotce pořádně nic nevidíte? Pak jste právě odhalili problém, který trápí majitele Chevroletu Bolt. Ani oni totiž ze svého auta ven nevidí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

„Zabijáka Tesly” trápí překvapivý problém. Za slunce z něj není vidět ven

28.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

„Zabijáka Tesly” trápí překvapivý problém. Za slunce z něj není vidět ven

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že na téhle fotce pořádně nic nevidíte? Pak jste právě odhalili problém, který trápí majitele Chevroletu Bolt. Ani oni totiž ze svého auta ven nevidí.

Chevrolet Bolt měl být vozem, který sebe vítr z plachet Tesle. K mání je totiž ihned, v prakticky neomezeném množství a za podobnou cenu jako Model 3, ve srovnání s nímž nabízí i vyšší dojezd. Jenže jak se ukazuje, lidé si prozatím nekupují ani tak elektromobily, jakožto spíše tu správnou image. A tu jim dodává Tesla, nikoliv Chevrolet. Ten má proto za letošní půlrok na kontě prodej pouze 7 592 kusů modelu Bolt, což je zhruba dvouměsíční produkce prémiového výrobce. A to je opravdu málo.

Nově se navíc ukazuje, že Bolt bude těžký život u z jiných důvodů. Řada lidí si totiž stěžuje na základní úroveň výbavy LT, jejíž součástí je světle šedý interiér (Light Ash Gray, přeložme jako Popelavá šeď). Ten jízdu s autem zrovna nezpříjemňuje, neboť za slunečného dne se plasty odráží v okně v takové míře, že ven skoro není vidět. Jak to vypadá, můžete sami spatřit na snímcích níže, na kterých je patrné, jak mizerný výhled (či spíše už „nevýhled”...) vůz nabízí. A jak vše řeší jen položení tmavšího materiálu na palubní desku., což mnohé prvky z okolí vozu činí prakticky neviditelnými.

Není divu, že se již jeden z majitelů obrátil na agenturu NHTSA, jenž hlídá silniční bezpečnost. Někteří lidé se přitom problém snaží vyřešit nasazením slunečních brýlí s polarizačními sky či právě zakrytím světlé palubní desky tmavou látkou. Další možností je pak osazení černými plasty, jenž jsou součástí vyšší úrovně výbavy Premier, u autorizovaných dealerů. Tento krok však vychází na 2 500 USD (cca 56 tisíc korun), takže nejde zrovna o levné řešení.

Navíc se evidentně jedná o chybu automobilky, takže lidem se do placení nemalé sumy pochopitelně nechce. Většina stávajících majitelů tedy raději zůstává jen u stížností, nové pak Bolt ve světle tohoto faktu bude hledat opravdu těžce. Zvláště když nejde o jediný problém - jako další vnímají upozornění v uživatelské příručce, že „kapacita baterie může během záruky poklesnout o 10 až 40 procent“.

To jsou pro elektrický hatchback Chevroletu (a u nás Opelu, prodávat se tu bude jako Ampera-e) další minusové body, neboť možné snížení kapacity takřka o polovinu už během prvních let vlastnictví je dost velké riziko. Zejména v souvislosti se skutečností, že cenu elektromobilů z poloviny tvoří právě akumulátory. Není tedy opravdu divu, že na Bolt se fronty u dealerů nestojí...


„Zabijáka Tesly” trápí překvapivý problém. Za slunce z něj není vidět ven - 1 - Chevrolet Bolt vyhled 01„Zabijáka Tesly” trápí překvapivý problém. Za slunce z něj není vidět ven - 2 - Chevrolet Bolt vyhled 02„Zabijáka Tesly” trápí překvapivý problém. Za slunce z něj není vidět ven - 3 - Chevrolet Bolt vyhled 03
Takovýto výhled ven nabízí Chevrolet Bolt v základní úrovni výbavy LT. Není tak vlastně ani divu, že o něj není takový zájem, jak automobilka doufala

Zdroj: GM Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše